۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی چرخ خیاطی خانگی

آموزش 0 تا 100 کار با چرخ خانگی

سلام به همراهان آکادمی هنر پارس، امروز با آموزش کار کردن با چرخ های خانگی در خدمتتان هستیم. اول شما باید بلد باشید که چطور سوزن چرخ را جا بندازید، پشت سوزن های چرخ خانگی یکم تخت است که باید به سمت بیرون چرخ قرار بگیرد، سوزن را جا می اندازیم و پیچ سوزن را سفت می کنیم. برای جا انداختن پایه اول از همه باید پایه چرخ را به کمک اهرمی که در پشت سوزن است بالا بدهیم و بعد پایه دوخت را زیر پایه چرخ جا می اندازیم، بعضی از چرخ ها با فشار جا می افتد ولی بعضی از چرخ ها مثل این چرخ به وسیله اهرمی که در پشت دارد جا می افتد.

نحوه پر کردن ماسوره

برای پر کردن ماسوره اگر نخ دوک داشتید باید نخ را در پایه بلند چرخ قرار بدهید، اگر قرقره بود در پایه نخ خود چرخ خیاطی قرار بدهید و کمی از نخ را با دست به دور ماسوره می پیچیم و ماسوره را در جای خود قرار میدهیم و آن را قفل می کنیم و پدال را فشار میدهیم تا ماسوره بچرخد و پر شود. برای جا انداختن ماکو در رویی چرخ را بلند می کنیم تا زیر چرخ مشخص شود و قسمت ضامن ماکو را میگیریم و ماکو را جا می اندازیم.

آموزش کار با چرخ خانگی

نخ کردن چرخ

برای نخ کردن، نخ را از قلاب اول رد می کنیم و نخ را میاوریم داخل پولک و بعد از زیر آن رد می کنیم و نخ را دوباره میاوریم بالا و از داخل شیطونک رد می کنیم و بعد از قلاب های پایین و بعد نخ را از سوزن رد می کنیم. سوزن را که نخ کردید با دست سوزن را حرکت میدهیم که سوزن، نخ زیر را بیرون بکشد و نخ را میدهیم زیر پایه.

دوخت با چرخ خانگی

در این مدل چرخ حرف A می شود دوخت ساده ممکن است حروف چرخ ها با هم متفاوت باشد که می توانید به راهنمای چرخ خیاطی توجه کنید، پیچ بعدی نشان دهنده طول دوخت است که برای دوخت معمولی طول دوخت را روی عدد 3 میگذاریم. برای هر دوختی اول باید سرقائمی برویم که برای سرقائمی رفتن در چرخ های خانگی دکمه ای است که برای سرقائمی رفتن باید آن را فشار بدهیم. برای ابتدای دوخت ا سانتیمتر میدوزیم، دکمه سرقائمی را فشار میدهیم و دوباره پدال دوخت را فشار میدهیم که دوخت برعکس می شود و چرخ می کنیم و دوباره از ابتدای دوخت چرخ می کنیم و انتهای دوخت را هم مجدد سرقائمی میرویم که شکافته نشود. برای دوخت زیگزال حرف A را انتخاب می کنیم و طول دوخت را روی 3 تنظیم می کنیم و تنظیمات دوخت را میگذاریم روی زیگزال و بعد شروع به فشار دادن پدال می کنیم و میدوزیم. ممنون که تا پایان این ویدئو همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس