۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش یقه مردانه شومیز

سلام دوستای عزیزم امروز با آموزش دوخت یقه ی مردانه در خدمتتون هستیم

مدل سازی یقه مردانه

برای مدل سازی یقه مردونه اول هلال یقه مون رو از قسمت سرشانه و قسمت جلو خط مرکزی یک سانت آزاد میکنم . یعنی یقه ی من قسمت بالاش دور ریز میشه در قسمت پشت الگو هم از سمت سرشانه یک سانت یقه رو آزاد میکنم و الباقیش دور ریز میشه .  حالا به صورت متر ایستاده دور یقه رو اندازه میگیرم . دور یقه ی پشت به اضافه ی دور یقه ی جلو . و فضای یقه ی پشت و جلو رو با هم دیگه جمع میکنیم .

بعد یه خط صاف میکشم به اندازه دور یقه ی پشت و جلو . این فضارو تقسیم به سه میکنم . جلوی لباستون مقدار فضای جا دکمه تون یا فضایکه برای دوبل در نظر گرفتین اضافه میکنید و من فضا رو دو نیم الی سه سانت در نظر میگیرم . از نقطه ای که بدست اوردم یک و نیم انتی متر میرم بالا و از نقطه مورد نظر به یک سومی که به  قسمت خط صاف کشیده بودم وصل میکنم یه خط اریپ تشکیل میشه از این خط به اندازه فضای جا دکمم به سمت داخل علامت میزنم .

الگوسازی پشت یقه

حالا به صورت یه زاویه نود درجه از این نقطهدو نیم الی سه ساتی متر بالا میرم و این دونقطه رو به صورت هلال به هم وصل میکنم . در مرحله بعد از قسمت پشت الگو یه خط گونیا شده به سمت بالا میرم . روی این خط به اندازه سه الی سه و نیم سانت به سمت بالا علامت میزنم و این قسمت رو به صورت یک زاویه نود درجه میکشم تقریبا تا این یک سومی که برای این  قسمت علامت زده بودم . تو مرحله بعدی یه هلال با یه شیب ملایم این قسمت رو به این شکل که میبینید طراحی میکنم . این میشه پایه ی یقه ی من .

تو ادامه کار از نقطه ای که میبینید به اندازه دو سانتی متر بالا میرم دوباره این فضا رو گونیا میکنم . و یه هلال برعکس از اینجا به سر این نقطه وصل میکنم .

پهنای قسمت یقه ی بالا که قسمت پشت یقه هست بالا میرم چهار الی شش سانتی متر . من میخوام گوشه های یقم از حالت استاندارد تیز تر و بلند تر باشه پس ده الی دوازده سانت بالا میرم و یه فضای یک الی یک و نیم سانتی ب سمت چپ حرکت میکنم . و یکی دوسانت ابتدایی کار رو گونیا میکنم و وصلش میکنم به گوشه یقه ها .  این میشه قسمت بالای یقه که روی دولا قرار میگیره .  این یه فضای پرته که از قسمتی که میبینید یقه قیچی میخوره و این قسمت پایه یقه هست که به حالتی که در ویدیو میبینید در میاد . بهتر هست که شما یقه رو روی خود الگو دولایه اش کنین یعنی از همین خط وسط الگو رو به صورت دولا کنین و یقه تون رو با کاربن به اون سمتش هم انتقال بدین . الگوی ما به این حالتی که در ویدیو میبینین آماده هست .

دوخت یقه مردانه شومیز

برای دوخت یقه مردونه اول دو تا تکه ی بالای یقه رو رو به روی همدیگه قرار میدیم و دور یقه رو میدوزین . گوشه های اضافی یقه رو سبک میکنید . موقع اتو کردن هم طوری اتو میکنید که که درز به سمت عقب برگرده . حالا تیکه ای که در ویویو میبینید و آماه ش کردین نصفش کنین . یه چرت هم وسطش میزنین و

یقه پایینی هم همین شکل نصف کنین و روش رو برگردونین روی این یکی یقه . روی همون نقطه ای که چرت روش زده بودیم . این چرت دقیقا باید قسمت انتهایی یقه قرار بگیره . انتهای یقه رو که تا زده بودیم رو همدیه قرار میدیم . حالا از سر دوخته میشه طبق ویدیو  تا قسمت انتهایی .

حالا نوبت وصل یقه به خود لباسه یقه رو از وسط ا میزنم وسطش رو پیدا مینم . لباسمم همینطور نصف میکنم  ، روی همدیگه قرارش میدیم طوری که وخت به سمت روی کار بیاد . مقداری که برای جا دکمه در نظر گرفتیم هم به سمت بیرون میاد . سر تا سر دوخت یقه  رو انجام میدم .

از یک سمت کار شروع میکنم به دوختن ،  و تا انتها پیش میرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس