۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی لباس بلوچی

آموزش طراحی لباس بلوچی

 با آموزش طراحی لباس بلوچی همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی لباس بلوچی (طراحی لباس سنتی) می پردازیم. اهمیت دادن به پوشش لباس‌ سنتی برای زنان و مردان بلوچ که بیانگر هویت اصلی آنان بوده بسیار مهم و جالب توجه می باشد به همین سبب است که زنان بلوچ برای حفظ این فرهنگ و تمدن غنی هزینه های گزافی را پرداخته و گرانقیمت‌ترین لباس‌های ایران را می‌پوشند.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش طراحی لباس بلوچی

آموزش طراحی لباس بلوچی

   لباس زنان سیستان و بلوچستان (آموزش دوخت لباس سنتی قاسم آبادی ) با تار و پود فرهنگی مردم آمیخته و در لباس زنان بلوچ ابریشم سبز و قرمز و نارنجی و مشکی در سوزن وقتی با دست در هم می‌آمیزد و طرح اصیل پوشش ایرانی به دست می آید.لباس‌های سوزن دوزی در حال حاضر در بازار شهرهای مناطق بلوچستان با قیمت ۱۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون و حتی دو میلیون تومان به فروش می‌رسد. سوزن‌دوزی بلوچ به‌عنوان یکی از رودوزی‌های منحصر به فرد کشور از جمله این هنرهاست.اگرچه قدمت سوزن‌دوزی در ایران به سده‌های قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و سوزن‌دوزی بلوچ نیز دارای سابقه تاریخی است، ولی شواهد دقیقی از زمان رواج و سابقه باستانی سوزن‌دوزی بلوچ در دست نیست.

   طراحی لباس بلوچی

   این هنر به‌ عنوان نخستین شیوه قدیمی برای تزئین لباس‌ های زنانه بوده که مواد اولیه آن نخ و پارچه است و فرآیند دوخت روی آن با سوزن انجام می‌شود.این مواد اولیه در گذشته به‌صورت طبیعی تولید می‌شده، در واقع زنان بلوچ از الیاف پشم بز، گوسفند یا پنبه، پارچه بافته و از نخ ابریشمی که در بلوچستان تولید می‌شده برای دوخت کارها استفاده می‌کردند.آموزش طراحی لباس بلوچی

لباس بلوچی

   زنان بلوچ لباس‌ هایی با تنوع رنگی بالا(آموزش رنگ شناسی در طراحی لباس ) می‌پوشند که این همه سلیقه در انتخاب رنگ‌ های شاد و زیبا حکایت از حس هنردوستی و زیبایی‌شناسی این قوم دارد. آن‌ ها هم همراه با «جامگ» و «پاحامگ» مردانه که برای پوشش ظرافت و سلیقه زنان تغییراتی داشته‌اند، «تکو» (چارقد) و سریگ (روسری) که بزرگ‌تر از چارقد هست به سر می‌کند. کفش و جوراب زنان نیز همان نام‌ها را دارد. زنان اهل زیور آلات نیز هستند (گوشواره)، پولک، پولوه، کیگ، پور (سینه ریز)، کید، سربند و مزبری؛ زیورآلاتی است که می‌توانید به همراه زنان بلوچ مشاهده کنید.
آموزش طراحی لباس بلوچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس