۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی فیگور

آموزش طراحی فیگور در طراحی لباس

سلام امروز می‌خوام بهتون طراحی فیگور رو یاد در طراحی لباس بدم، تا آخر این ویدئو با من همراه باشید.
اول نگاه می‌کنم که فیگورم نیم‌رخه، سه رخه و یا تمام رخ.

طراحی فیگور سه رخ

خب مشخصا فیگور من سه رخ هست و فرم نشسته، من اول میام خط وسط صورت سه رخ رو مشخص می‌کنم، برای این کار از وسط سر و وسط چانه دوتا خط تیره مشخص می‌کنم و این دوتا خط رو با فرم خط منحنی بهم دیگر وصل می‌کنم.
از وسط گردن، وسط ترقوه و وسط سینه، وسط کمر که همان روی ناف قرار می‌گیرد.

طراحی پاها در فیگور

باسن چون پاها کامل آمده روی هم دیگه و نشسته شده مشخص نیست، من سعی می‌کنم همین خط انحنایی که می‌خوام با وصل کردن این خطوط تیره بهم دیگه وصل بشه رو تا پایین امتداد بدم که وسط باسن هم مشخص بشود.
کجی سرشانه رو با دوتا خط تیره مشخص می‌کنم که بعد قراره بهم دیگر وصل بشوند که نشان می‌دهد که سرشانه من از سمت راست رفته به سمت بالا و سمت چپ آمده پایین.
برای کمر هم باز همینطور.
برای باسن هم قسمت نشیمنگاهه و سعی می‌کنم همین خط رو روش اعمال کنم.

برای سرشانه دایره کار می‌کنم، کلا برای مفصل‌ها بهتره که دایره کار کنیم، برای آرنج، برای مچ دست که این دایره‌ها بهم وصل می‌شود و فرم شکستگی دست و قرار گرفتگی دست‌ها مشخص می‌شود.
برای پا نگاه کنید از این قسمت، نمی‌خوام مثل فیگور قبلی اینجا تقسیم بر 2 بشه چون فیگور نشسته است، از همینجا از وسط ران تا وسط زانو که دایره‌اش قرار می‌گیرد خطش رو وصل می‌کنید، همین از ساق پا به مچ پا وصل می‌شود.
فرم کلی پاها هم که فرم نیم‌رخ هستش.
از این قسمت هم باز از وسط ران وصل می‌شود به زانو می‌رسد همینطور به مچ پا، پا هم باز فرم نیم‌رخ هستش.
این می‌شود فرم اسکلت فیگور من برای فیگورهای نشسته که تقسیم بندی کردم کامل.

فرم دهی سر در طراحی فیگور

برای فرمش اول از سر شروع می‌کنم، یک خط صاف می‌کشم برای فرم سر، دایره‌ی کلی سر رو مشخص می‌کنم.
چون سرش سه رخه حتما حتما باید خط وسط صورت رو مشخص کنیم.
از این قسمت فرم انحنای سر رو کار می‌کنم برای خط وسط صورت برای سه رخ به این قسمت وصل می‌شود، پایین به عنوان چانه می‌تواند صاف باشه و این قسمت به صورت مورب میاد بالا به صورت زاویه فک قرار می‌گیرد.
این قسمت با یک مقدار فاصله از زاویه فک میاد پایین، از اینجا نگاه می‌کنم خط وسط بدن یا همان ستون فقرات چقدر از خط وسط صورت فاصله دارد، همان رو مشخص می‌کنم و شروع می‌کنم به کشیدن همین خط انحنا برای فیگور تا جایی که دوست دارم بالاتنه‌ی من حالت فرم طولش باشد.

طراحی فیگور

فرم دهی گردن و ارتفاع آن

ارتفاع گردن رو بازم گفتم دلبخواهیه مشخص می‌کنم، خط کج سرشانه رو براش رسم می‌کنم.
چون فیگورمون سه رخه قسمت سمت راست بدن کمتر و قسمت سمت چپ بدن بیشتر دیده می‌شود.
پس به خاطر همین گردن از این قسمت باریک تر و از این سمت پهن تر دیده می‌شود.

طراحی سرشانه و فرم دهی آن

همینطور سرشانه‌هام این قسمت کمتره یعنی مقدار کمتری رو براش علامت می‌رنم و این قسمت رو بیشتر علامت می‌زنم.
برای این کار اینجا می‌تونم یک ترقوه کار بکنم که نرسیده به خط وسط فرمش شکسته می‌شود و خط به سمت پایین می‌رود.

فرم دهی سینه در طراحی فیگور

این فرم اینجا رو برای دایره سرشانه کشیده می‌شود، از همین دایره یک فرورفتگی ایجاد می‌کنم برای فرم سینه و بعد برجستگی کنار سینه رو کار می‌کنم، سعی کنید سینه ها را به این قسمت بچسبانید چون فرم سه رخ دارد زیبایی بیشتری دیده می‌شود.
این قسمت هم همینطور فرم انحنای سینه رو کار می‌کنم.
فرم سینه ها هم فرم کج قرار می‌گیرد چون سرشانه به سمت بالا از سمت راست حرکت کرده است.

فرم دهی کمر در فیگور

برای فرم کمر هم باز تو این قسمت کمتر دیده می‌شود.
برای این قسمت من یا باید اول دست رو بکشم بعد بدن را، ولی بخاطر اینکه فرم دست جای دقیق‌تری قرار بگیرد می‌توانم اینجا پهنای کمر رو مشخص کنم و همینجا فرم کمر رو بکشم و بعد از اینکه دست رو کار کردم ادامه‌ی کمر را طراحی می‌کنم.
برای باسن هم همینطور از قسمت کمر تا قسمت باسن این فرم رو میکشم چون فیگورم فرم سه رخ دارد مثل نیم رخ برجستگی باسن مشخص نمیشود، یک فرورفتگی و یک بیرون آمدگی برای فرم باسن رو کار می‌کنم، حجمی که این قسمت دارد خب مشخصا باید بیشتر باشد من اینجا یک ذره بیشتر می‌گیرم وفرم هلال باسن هم تا اینجا مشخص می‌شود.
از اینجا من میام ارتفاعی که می‌خوام ران پا داشته باشه رو مشخص می‌کنم، یه همچین جاهایی با یه همچین خط هایی مشخص می‌شود، خط ناف هم که اینجا قرار می‌گیرد. گفتیم باید از پایی که تکیه گاهه شروع بکنیم.

فرم دهی پا ها در طراحی

من فرمی که پای تکیه گاه داره رو از این قسمت مشخص می‌کنم، خط کج رو می‌کشم به سمت پایین هرجا که دلم بخواد زانو رو قرار می‌‌دهم، سعی کنید پاها در فیگور نشسته زیاد بلند نکشید چون فرم زیبایی خودش رو فیگور از دست می‌دهد و فرم بدی به خودش می‌گیرد.از اینجا ساق پا به صورت فرم صاف اومده پایین.
روی پا اگر در حالت ایستاده بود می‌گفتم برجستگی براش بگذاریم ولی چون فرم نشسته است برجستگی زیاده دیده نمی‌شود.
فرم زانو برای اینکه فرم شکسته باشه و پا تا شده باشه نمی‌تواند گرد باشه یک فرم شکسته ی ریز دارد یه همچین فرمی.
در این قسمت جلوی ساق پا صاف دیده می‌شود از پشت ببینید من هرچقدر به زانو که نزدیک تر می‌شم فرم مایچه ی ساق پای من باید پهن تر باشد.

طراحی فیگور

فرم ران در فیگور

اینجا یک فرم ریز کار میکنم حالت فرورفتگی و فرم ران پا مشخص می‌شود.
برای پای رویی از این قسمت فرم اسکلتش رو می‌کشم حالا زانوی من چقدر از این یکی زانو فاصله داره و چقدر عقب تر از اون قرار گرفته است مشخص می‌کنیم، یه همچین جاهایی با یه همچین فاصله ای هستش.
سعی کنید دایره های زانو را باهم یکی بکشید، مچ پا هم همینطور چقدر بالاتر قرار گرفته و چقدر فاصله داره مشخص می‌کنم.
خطوط را به همدیگر وصل می‌کنم و شروع می‌کنم به ماهیچه‌ای کردن فیگورم.
از اینجا یک کم می‌توانم فرم انحنا به کار بدهم، باز گفتیم زانو خم شده اینجا فرم شکستگی داره استخوان مشخص می‌شود، از اینجا فرم خط راست به سمت پایین میاد.

طراحی پا ها در حالت نیم رخ

برای پاهای نیم رخ من یک دایره سمت پاشنه پا می‌کشم براش در هر دو سمت دوتا دایره بهم دیگه وصل می‌شود، روی برجستگی خود دایره کار می‌شود، یک قوس ریز کار می‌کنم تا پایین ساق می‌کشم.
برای پاهایی که نیم رخه و روی پنجه قرار گرفته، ما روی پا یک حالت استخوان برامده داریم.
همین فرم رو برای همین قسمت هم انجام میدم.
برای دست ها می‌بینم آرنج چقدر فاصله داره، روی خط کمره و فاصله اش هم خیلی کمه، مشخص می‌کنم مچ دستم کجا قرار داره مشخص می‌کنم و بعد خطوط را بهم دیگر وصل می‌کنم.
گفتیم برای سرشانه یک برجستگی ریز کار می‌کنم و یک فرورفتگی خیلی کم می‌توانم برای عضله ماهیچه بازو کار کنم و به سمت پایین بیاد.

طراحی عضله ها و دست

این قسمت عضله زیربغل قرار می‌گیرد و به سمت پایین کار می‌شود، چون از داخل دست داریم نگاه می‌کنیم آرنج آنقدر تیزی ندارد پس یه حالت منحنی ریز کار می‌کنم به سمت پایین وصل می‌شود و اینجا ماهیچه ی دست رو هم می‌کشم.
برای این یکی دست فاصله ی آرنج چقدر از خط کمر قرار گرفته است هرچقدر بود مشخص می‌کنیم، یه همچین جاهایی قرار می‌گیر، آرنج ها رو سعی کنید یکی در بیارید، مچ دست اینجا قرار می‌گیرد، برای این دست یک فرورفتگی و برجستگی وصل می‌شود به آرنج، از این قسمت هم همینطور.
حالا بریم برای فرم دست ها که آخرین مرحله فیگورمان هست، من گفتم برای دست ها می توانید فرم هندسی دست را اول مشخص کنیم بعد بریم سراغ خود ماهیچه دست، نگاه کنید اینجارو به حالت ذوزنقه کار می‌کنیم، یک مستطیل برای این انگشت، دوتا خط های هشت مانند برای انگشت اشاره و وسط کار می‌کنم بعد شروع می‌کنم به ماهیچه ای کردن آن.
برای آموزش های بیشتر و کسب اطلاعات درمورد کلاسها می‌توانید به وب سایت سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس