۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی انواع آستین

آموزش طراحی انواع آستین + ویدیو آموزشی

 

 

سلام دوستان گرامی، با آموزش طراحی انواع آستین ها همراه با خانم برخورداری با شما هستیم.

برای اینکه بتوانیم آستین لباس رو رسم کنیم نیاز داریم که با توجه به مدل لباس در نظر گرفته شده، حالت دست مناسب را زیر کار داشته باشیم، برای آموزش دو حرکت دست رو می کشیم که بتوانیم توضیحاتی را بدهیم و بعد آستین ها را با هم رسم کنیم، یک دست در کنار بدن و یک دست که به کمر زده شده یا از آرنج خم شده است.

به دستی که کنار بدن هست دقت کنید، آستین به صورتی است که روی دست سوار میشود و از نظر گشادی و بلندی متفاوت است.

طراحی آستین سمبوسه ای

می خواهیم که آستین رو نشان بدهیم اولا خط آرنج را در نظر داشته باشید و این نکته رو یادتون باشه قد آستین هیچ وقت نباید روی خط آرنج قرار بگیره چون وقتی دست تا بشه در آرنج حالت بدی می گیره و لبه آستین چروک میفته و لباس رو خراب می کنه. حالا شما در نظر بگیرید که قد آستین میتونه از یک آستین کوتاه شروع بشه و آروم آروم بلند بشه و بیاد تا بالای آرنج، جهت حرکت شما یعنی لبه آستین بالای خط آرنج به این صورت است که میبینید یعنی انحنای آن رو به بیرون است اما وقتی که پایین آرنج قرار میگیره و خط لبه آستین برمیگرده تا مچ و از مچ دوباره خط لبه آستین برمیگرده و ما آستینمان میتونه به اندازه کامل قد دست باشه و یا حتی بلندتر کشیده بشه مثل آستین هایی که سمبوسه دارن یا کناره هاشون آویزان و بلند است و خوب حتب میتونه آستین حلقه ای و بندی باشه که اون موقع هیچ آستینی وجود نداره.

روی دست یکسری چروک داریم یعنی این چروک ها به خاطر موقعیت دست، روی پارچه ایجاد میشه، در اتصال دست به تنه باعث میشه چروک های ریز بیوفته که البته به جنس پارچه و حرکت دست هم خیلی ربط داره، توی گودی آرنج یکسری چروک داریم که به صورت لایه ای و رفت و برگشت کشیده میشه که به تعدادی که نیاز داریم میذاریم و در قسمت مچ دست هم چروک داریم. حالا سراغ دستی که خم شده میریم، یادتون باشه تو دستی که خم شده حتما توی قسمت خم آرنج تورفتگی داره و حتما باید لباسمون چروک داشته باشه و حتما باید نشون بدید، حالا ما از این دست ها استفاده می کنیم برای اینکه یکسری آستین ها رو با هم بکشیم.

طراحی آستین ساده

آستین اول یک آستین ساده و جذب است، یک آستین ساده حلقه آستین که همیشه رنگش کمرنگ تر از خط بیرون لباس است که از بالای آرنج یکم چروک خورده و توی آرنج هم چروک ریز میخوره و میاد پایین تر در قسمت مچ یک چروک و لبه آستین رو برمیگردنیم روی دست و دور رفت لبه آستین رو هم نشون میدیم، توی چروک ها همیشه یک مقداری تیرگی دیده میشه، حال اگر همین آستین رو بخوایم روی دستی که خم شده بکشیم به این صورت میشه که در قسمت آرنج و در قسمت حلقه آستین چروک میوفته حتی شاید چروک اینقدر زیاد باشه که کمی از پارچه روی هم بر گرده و در قسمت بیرون آرنج چروک نمیوفته بیشتر قسمت داخل آرنج چروک داره، برای طبیعی تر نشون دادن در ادامه تا قسمت مچ و کمی داخل آستین رو هم بیشتر سایه میزنیم.

آستین ساده دز طراحی لباس

حالا اگر بخواهیم آستین رو جمع کنیم و ببریم بالا طریقه رسمش بدین شکله که وقتی آستین جمع بشه این قدر صاف نمیمونه و حتما موجی روی لبه ها میوفته و اون حالت چین رفت و برگشتی رو اینجا نشون میدیم و هر چی بیشتر آستین بالا زده شده باشه این چروک ها و لایه ها بیشتر میشن، در ادامه داخل چین های رفت و برگشتی رو یکم تیره می کنیم. حالا می خواهیم یک آستین پفی که همه دوست دارید رو بکشیم، از بالا در قسمت سرشانه چین خورده، چین هارو با خط صاف نشون ندید و حتما با چین های رفت و برگشتی نشون بدید، در قسمت بالای آستین هم بخاطر گشادی که داره چروک ایجاد میشه و بعد در قسمت بازو جمعش می کنیم و دور بازو می گیره و در قسمت مچ هم چروک میدیم.

آستین ساده

حالا آستین ما ممکنه در قسمت بالا چین نداشته باشه یا در قسمت پایین گشادی داشته باشه و قد آستین هم می تونه متغیر باشه میتونه به بالای آرنج، زیر آرنج یا حتی تا مچ هم بیاد، ما در اینجا این آستین رو تا زیر آرنج میاریم، سنگینی و چین و سنگینی آن را به شکلی که میبینید نشون میدیم و این آستین مچ داره که شما به هر صورتی که بخواید می تونید بذارید، این قسمت که دور آستین رو جمع می کنه و دور دست پیچیده میشه به شکل مختلفی هست ممکنه به همین شکل ساده باشه ممکنه بلندتر باشه ممکنه چین داشته باشه، ممکنه کش دوزی شده باشه، الان این خودش میتونه کامل باشه ولی ما می تونیم این کار رو هم بکنیم که به این مچ چین بدیم، در قسمت پف آستین می تونید یکم چروک بهش بدیم به خاطر مدل لباس ما یک آستین فانوسی زیبا داریم.

طراحی آستین ساده قوس دار

آستین بعدی یک آستین ساده است قوس داره و می تونه یک آستین باشه یا میتونه به همین صورت روی یک آستین دیگه سوار بشه، آستین بعدی آستینی ست که برای تیشرت طراحی می کنیم که ساده است و یا آستین دراپه که از بیرون آستین یکم موج میوفته و ما میتونیم این هارو ببریم به سمت حلقه که می تونه کوتاه و یا بلند باشه.

آستین قوس دار در طراحی لباس

حالا می خواهیم روی دستی که از روبرو است آستین کلوش طراحی کنیم، اگر دست صاف باشه و ما بخواهیم یه آستین کلوش بکشیم به این صورت است که گشادی این آستین به دو طرف دست داده میشه و با یک حرکت نرم دست رو هم نشان میدیم که مشخص بشه دست کجا قرار گرفته و مدل آستین مشخص بشه و این حرکت کمک می کنه که وقتی می خواید سایه بزنید تیرگی بیشتری رو روی آستین ایجاد کنید تا حجم دست رو بهتر نشون بدید.

چگونگی طراحی آستین قوس داز

حالا اگر بخواهیم این مدل رو روی دستی که خم شده بکشیم قضیه کمی متفاوت میشه، چون دست باز شده روی دست میچسبه به دست و گشادی آستین دیگه به دو طرف تقسیم نمیشه و برمیگرده فقط به قسمت خم دست، این مدل آستین میتونه چین های بیشتر داشته باشه یا پلیسه و پیلی دار باشه که انواع آستین ها رو میشه روی این مدل طراحی کرد.

می تونیم چین بیشتری به لبه آستین بدیم یا اگر بخواید پلیسه بشه باید چیکار کنیم؟ باید حالت کلی آستین کلوش رو طراحی کنید، خطوط عمودی و پلیسه پیلی را روش بکشید و بعد لبه کار رو آکاردئونی می تونید نشون بدید.

طراحی آستین کیمونو در طراحی لباس

حالا یه آستین کیمونو با هم طراحی می کنیم، آستین کیمونو آستین یک تکه ای هست که معمولا درز حلقه نداره، اگر برایش درز در نظر بگیرید تبدیل به آستین سرخود یا افتاده میشه، در ادامه قد یا بلندی آستین رو مشخص می کنیم و به شکلی که میبینید به تنه وصل می کنیم، دور رفت مچ و چین ها رو مشخص می کنیم.

آموزش آستین بعدی درباره آستین ساده شومیز هست که می تونه یک مچ ساده هم داشته باشه، البته در قسمت مچ می تونید مدل های مختلفی ایجاد کنید تا متفاوت نشون بده.

آستین کیمونو در طراحی لباس

یک نکته دیگه راجع به آستین ها: وقتی آستینی گشادی داره و می خواهید ریزش پارچه رو در آن نشان دهید به این شکل عمل می کنیم که قسمت بیرون آستین روی دست می خوابه و قسمت داخل آستین افت و ریزش پارچه را به شکلی که در فیلم مشاهده می کنید نشان میده که از آستین فاصله داره که میتونه از کمتر یا بیشتر باشه که بستگی به گشادی آستین لباستون داره، اگر هم در قسمت آرنج و ساق دست هم گشادی داشت خلاف جهت بالا میوفته و داخل آستین روی دست و بیرون دست گشادی میگیره و مچ آستین هم هر مدلی که خواستید می تونه باشه، قسمت اتصال آستین به مچ باید کمی تیره تر باشه.

آستین کیمونو چکونه طراحی میشود؟

برای طراحی آستین دستتون خیلی بازه و آستین می تونه از آرنج برش خورده باشه و کلوش بشه، کلوش می تونه ساده و یا پیلی دار باشه و یا میتونه کلوش چاک داشته باشه، کلوش آستین ها می تونه بلند یا کوتاه باشه، خیلی اتفاقای دیگه میتونه در طراحی آستین بیوفته مثلا شما می تونید از زیپ، بند یا حذف کردن استفاده کنید و آستین های جدیدی طراحی کنید.

برای طراحی این آستین می تونید یک تکه از آستین رو از قسمت سرشانه حذف کنید و همینطور ممکنه یک تکه هم از ساعد دست برداشته بشه، می تونید از زنجیر، پارچه و هر چیز دیگه ای برای تغییر آستین استفاده کنید.

طراحی آستین رگلان در طراحی لباس

یک مدل آستین هم به اسم آستین رگلان داریم که بیشتر مناسب لباس های ورزشی است یعنی بالاتنه را در نظر بگیرید و یقه گرد، در آستین رگلان حلقه آستین دیگر در قسمت سرشانه قرار نمیگیره و برش از داخل یقه شکل می گیره، می تونید لبه آستین رو کش بدید که کمی بیشتر چین می خوره و یا پاکتی طراحی کنید که کمی از لبه آستین بیرون میزنه.

این آموزش تعدادی از مدل های آستین بود که قطعا با کمی خلاقیت میشه مدل های قشنگتری هم با این آستین ها روی لباس پیاده کرد، ممنون که تا انتهای این ویدیوی آموزشی رایگان همراه ما بودید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس