۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت کت زنانه

پوشیدن کت و دامن مناسب در مجالس و مهمانی ها اندام شما را موزون تر و ظاهرتان را باوقارتر نشان می دهد، در این مقاله آموزش دوخت کت زنانه را برای شما شرح می دهیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   ابتدا الگوی اولیه بالاتنه(دانلود نرم افزار الگوی خیاطی) را رسم می کنیم.۲سانت روی همگرد در نظر میگیریم.نوک سینه را ۲سانت به سمت پهلو منتقل میکنیم.وقتی این انتقال را انجام میدهیم،باید ساسون سرشانه هم تغییر کند و محل تلاقی آن نوک سینه ی جدید شود.ساسون سرشانه(انتقال پنس) را میبندیم و برش عصایی را طراحی میکنیم.این برش تا پایین لباس می آید.

آموزش دوخت کت زنانه

رسم الگوی کت

   بازی یقه(انواع یقه لباس زنانه) روی خط کمر است و همانطور که میبینید به صورت دو یقه(آموزش دوخت یقه) روی هم طراحی شده است.اول یقه ی کامل که تا کمر باز شده را طراحی میکنیم.از سرشانه یقه گشاد نمیشود.درست از سرشانه یقه را شروع میکنیم.از سرشانه تا خط سینه تقریبا صاف میاد و از همون نقطه یک منحنی نرم و بعد شیب میشود به خط کمر در وسط جلو الگو.قسمت پایین لباس را تکمیل میکنیم.همانطور که میبینید پایین لباس از هم فاصله دارد.از خط وسط جلو در پایین اول ۳سانت پایین می آبیم و ۲تا ۲٫۵سانت به طرفین میرویم و نوک های قسمت جلو را به پهلوها شیب میکنیم.این اندازه ها را بعد از تکمیل الگو میتوانید روی بدن خودتان بگیرید و اگر خواستید کمتر یا بیشتر شود مجددا آن را تغییر بدهید.

آموزش دوخت کت زنانه مجلسی

طراحی یقه

   قبل از اینکه بخش دوم یقه را طراحی کنیم باید از یقه ی بازی که اول کشیدیم ساسون لقی بگیریم.۳تا ساسون ۱٫۵تا ۲سانتی در ۳ نقطه ی یقه کشیده و میبندیم و مجددا خط یقه را اصلاح میکنیم.حالا از نوک سینه ۲سانت به وسط جلو می آییم و علامت میزنیم .از بالا درست از محل یقه ی قبلی ،یقه را گرد میکنیم و تا ۱٫۵ یا ۲سانت مانده به وسط جلو یقه را ختم میکنیم. و از آنجا خط صافی میکشیم تا نوک سینه ی جدید که علامت زدیم و از آن نقطه هم با شیب ملایم وصل میکنیم به خط کمر. با برش عصایی تقریبا یه فاصله ی ۴سانتی و تا حدود ۷-۸سانت با هم خطوط موازی تشکیل میدهند.

به این صورت برای الگوی جلو ۳تکه ی جدا شده از هم داریم.تکه ی دوم را باید از الگوی اصلی رولت کنیم بعد از تکمیل و تکه ی سوم را مستقیم از روی الگو برش میزنیم.

آموزش دوخت کت زنانه ساده

دوخت کت

   اول ۲تکه ی ۲ و ۳ را بهم میدوزیم.همانطور که در تصویر هم میبینید، تکه ی سوم قسمت بالا کپی شده از یقه ی دوم است.چون این قسمت تقریبا مثل یقه امریکایی است که برنگشته به سمت لباس و روی تن میخوابد.پس باید کاملا یه شکل باشند.این دو قست و از چپه به هم میدوزیم تا پایین هم که برش است و بهم دوخته میشوند تا یک شوند.قسمت یقه ی اول را باید سجاف بدهیم. تکه ی ۱ را هم به آن مطابق معمول وصل میکنیم.دقت کنید که هر قسمتی را بعد از دوخت اتو بزنید بعد قسمت بعدی را به آن  وصل کنید.جیب های فیلتابی هم درست روی خط کمر طراحی شدند.یقه ی پشت این لباس هم گرد ساده است و از گودی و سرشانه هم گشاد نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس