۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

در ادامه برای شما آموزش دوخت مانتو بدون الگو را آماده کرده ایم. خیاطی بدون الگو در عین اینکه زمان کمتری می برد ، بسیار لذت بخش می باشد. با آکادمی پارس همراه باشید واز این آموزش لذت ببرید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

آموزش دوخت مانتو هیوا

برش پارچه بدون الگو :

برای این کار بهتر است از پارچه های کش دار استفاده کنید . میتوانید پارچه های ویسکوز یا تریکو که خود به صورت دولایه بدون درز می باشند را به کار بگیرید. حال پارچه را به شکل دولا روی سطح صاف پهن کنید.

برش قسمت پشت مانتو:
برای طراحی قسمت پشت این مانتو با توجه به شکل زیر پیش بروید. از نقطه A یک سانت ونیم پایین رفته علامت بزنید میشود نقطه B. از نقطه  A  ۹سانت به سمت راست رفته نقطه  C به دست می آید حالا با وصل کردن B و C به هم، هلال یقه پشت را رسم کنید. از نقطه A 50 سانت اندازه بزنید می شود نقاط AF  حال از نقطه F خطی به سمت پایین عمود رسم کنید به طول ۸سانت وسط این را پیدا کرده آن را نقطه G بنامید . نقطه  C را صاف به نقطه G وصل کنید و روی همین خط ۱۱سانت از نقطه C  داخل شوید میشود نقطه L . این ۱۱سانت روی سرشانه قرار میگیرد . حال ۴سانت ثابت از نقطه G  پایین رفته نقطه K بنامید. حالا نقاط L و K را به یکدیگر وصل کنید این مقدار قد آستین شما را تشکیل می دهد. از نقطه B  به اندازه ۴۰ سانت پایین رفته نقطه D  به دست می آید از همین نقطه خطی صاف به سمت راست رسم کنید این خط در واقع خط کمر مانتو ی شماست و باید روی آن اندازه یک دوم دورباسن+ ۱ سانت جداکرده علامت بزنید تا نقطه E به دست آید. حالا نقاط K و E را مانند شکل زیر با هلال های ملایم به یکدیگر وصل کنید.

برای قد مانتو از نقطه D  میتوانید به دلخواه هر چقدر که خواستید به سمت پایین اضافه کنید تا نقطه M  به دست آید.  نقاط A تا M  خط مرکزی پشت را تشکیل مردهند که باید روی دولای بسته برش بخورد . به اندازه خط نقاط DE از نقطه M داخل شوید می شود نقاط MH .

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

آموزش خیاطی

طراحی قسمت جلو مانتو سمت چپ:
برای قسمت جلو برخلاف قسمت پشت لباس که به صورت دولا برش میخورد و خط AM روی دولای بسته می افتاد، قسمت جلو روی یک لایه پارچه طراحی و برش می شود. سرشانه و قد آستین و همچنین پهلوهارو دقیقا طبق الگوی پشت طراحی کنید. از نقطه E که خط کمر است خط را ادامه دهید به اندازه ۸۰سانت و نقطه P نامگذاری کنید. از نقطه E روی خط EP به اندازه ۲۵ تا ۳۰سانت جدا کرده تا نقطه N به دست آید. حالا نقطه C که گوشه گردن می باشد را به نقطه N وصل کنید و سپس آن خط را یک ونیم تا ۲ سانت  به سمت داخل منحنی رسم کنید .برای طراحی خط پاینی مانتو به صورت منحنی، نقطه H را به نقطه P وصل کنید. این شد پایین لباس . تا اینجا قسمت سمت چپ مانتو را طراحی کردید.

آموزش خیاطی مانتو بدون الگو

طراحی قسمت جلو مانتو سمت راست:
بازهم برای طراحی وبرش این قسمت از الگو ی جلو باید پارچه بصورت یک لا باشد. سرشانه و آستین و خط کمر را مانند قسمت سمت چپ جلو و پشت مانتو انجام دهید. طبق شکل زیر از نقطه C روی خط عمود بالای مانتو  ۲۰سانت بیرون رفته و نقطه Z را به دست آورید. از نقطه Z یک خط عمود به سمت پایین الگو رسم کنید و نقطه H را به آن وصل کنید تا نقطه S به دست آید. برای خط حاشیه پاینی مانتو ۱۲سانت روی خط HS علامت و نقطه به دست آمده را T بنامید. نقاط T و  E را صاف با خط کش به هم وصل کنید. روی خط ZS از نقطه Z به اندازه ۴۰ تا ۴۵ سانت پایین رفته نقطه Y به دست می آید.

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

طراحی تکه کمر جلو مانتو سمت راست :
مستطیلی به عرض ۲۴سانت که طول آن مساوی با خط کمر مانتو تا خط پایین لباس  روی یک لای پارچه رسم کنید . (مطابق شکل زیر)
خط QR به اندازه ۲۴ سانت می باشد و خط QW  با خط EH در شکل اول مساوی می باشد.  خط QW در واقع خط پهلوی سمت راست مانتو می باشد که از خط کمر به پایین به تکه پشت مانتو وصل می شود .
این هم تکه کمر جلو مانتو. حالا برش کرده و دوخت بزنید.

آموزش دوخت مانتو بدون الگو

مانتوی شما حاضر است.

با شرکت در کلاس های الگوسازی و دوخت (آموزش خیاطی ) آکادمی پارس به یک خیاط چیره دست تبدیل شوید .(کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس