۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه

آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه نخی

در این مقاله آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه نخی را شرح می دهیم. با رسم این الگو می توانید به راحتی یک شلوار خانگی برای خودتان بدوزید . با تغییر اندازه ها هم می شود از این الگو برای خانم ها و هم برای آقایان(آموزش الگوی شلوار پسرانه) استفاده کرد.

آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 رسم الگوی شلوار

   مقدار پارچه  مورد نیاز برای افراد لاغر ۱قد + ۱۰ سانتی متر و برای افراد چاق ۲قد + ۱۰ سانتی متر با عرض ۱۵۰.ابتدا پارچه را از طول دولا میکنیم.کادری رسم می کنیم به عرض ( یک دوم) دور باسن (یعنی نصف اندازه دور باسن) + ۱۰ سانت برای آقایان و ۴ سانت برای خانم ها و طول قد پیژامه.(آموزش الگوی شلوار زنانه)

 

آموزش دوخت شلوار راحتی نخی زنانه

   برای بلندی فاق  (یک سوم ) طول کادر را بعد از ۱۰ سانتی متر پایین آمده  و از انتهای فاق از سمت راست ۵ سانتی متر خارج شده و به (یک سوم) بلندی فاق وصل می کنیم و در سمت چپ برای پهنای فاق  ۱۰ سانت خارج شده و به (یک دوم) بلندی فاق وصل می کنیم.از دم پا از خط وسط کادر به طرفین ۲۰-۲۲ سانت خارج شده و به پهنای فاق در پشت و جلو وصل می کنیم.۱۰ سانتی متر بالا برای کش دوزی استفاده می شود.

آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه

دانلود آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه

نکات رسم الگوی شلوار

۱- طول مستطیل اولیه که رسم می شود باید (قد شلوار +۱۰ سانتی متر) باشد. از توضیحات به نظر میاد که طول مستطیل باید به اندازه ی قد شلوار باشد ولی در این صورت شلوار کوتاه می شود.

۲- حتی برای پارچه های غیر کشی هم برای افراد لاغر می شود از الگوی مخصوص(الگوی شلوار راسته) پارچه های استرچ یا تریکو استفاده کرد. و نیازی نیست که فاق پشت بیشتر از فاق جلو باشد، چون در اینصورت بالای شلوار خیلی گشاد می شود و زیبا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس