۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت دکمه مخفی روی مانتو

آموزش دوخت دکمه مخفی روی مانتو

  آموزش دوخت دکمه مخفی روی مانتو (آموزش کشیدن الگوی مانتو) را در این مقاله برای شما عزیزان شرح می دهیم.برای بسیاری از مانتو های دکمه به صورت مخفی طراحی می شود.در اینجا دو روش را برای دکمه مخفی آموزش می دهیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدایک مستطیل به قد دکمه خور جلو (از لبه ی یقه در بالا یا بالا یکی دو سانت پایینتر تا حدود ۲۰سانت مونده به انتهای قد مانتو) با پهنای ۴سانت به صورت دولا برش می زنیم.مستطیل را از پهنا دولا کرده و یک دور قد آن را چرخ می کنیم تا بهم وصل شوند و سردوز می زنیم و اتو(اتوکاری لباس) می کنیم .

آموزش دوخت دکمه مخفی روی لباس

۱-می توانیم ۲ تا از این مستطیل ها درست کنیم یکی به عنوان قسمتی که روی جادکمه میخورد استفاده میشود و دومی قسمتی که دکمه ها روی آن  دوخته میشوند. روی اولی که قرار است جا دکمه بخورد جای دکمه ها را مشخص میکنیم و با فاصله ی ۱سانت از لبه جا دکمه ها را روی آن میزنیم.

آموزش دوخت دکمه مخفی روی مانتو

آموزش دوخت دکمه مخفی

   دقت کنید که قد دکمه ها را هم مدنظر داشته باشید به خصوص برای دکمه ی اول . قبل از زدن جادکمه ها هم از قد آن ها مطمئن شوید و دو سر بالا و پایین را به داخل تا بزنید و یک دوخت نیش از بیرون با چرخ انجام بدید (بعد از این مرحله است که دو لبه ی باز را بهم میدوزیم و سردوز میزنیم). حالا این جادکمه ی آماده را میدوزیم به سجاف سمت راست مانتو ، طوری که فاصله ی آن  از لبه ی وسط جلوی مانتو بیشتر از نیم سانت نشود.فقط اندازه چند میلی عقب میرویم که دیده نشود. مستطیل دوم را هم بالا و پایینش را به داخل داده و چرخ و سردوز میزنیم و میدوزیم به سجاف سمت چپ طوری که ۱٫۵سانت حدودا از لب وسط جلوی مانتو فاصله داشته باشد .

دوخت دکمه مخفی

   حالا دو لبه ی مانتو را کاملا بهم جفت میکنیم و محلی که میخواهیم دکمه بخورد را روی قسمت سمت چپ علامت میزنیم.همچنین میتوانید طوری تنظیم کنید که حدود ۱تا ۱٫۵سانت از مستطیل دومی که زیر قرار گرفته دیده شود.یعنی دکمه ها را کمی با فاصله تر محلشان را در نظر میگیریم.

۲- راه دیگر هم این است که شما کلا مستطیل دوم را به همین شکلی که توضیح دادیم در نظر میگیرید و میدوزید و سمت راست ، دکمه ها را میدوزید به خود سجاف.

دکمه مخفی

    هر دو روش نهایتا به یه شکل دیده میشوند. ولی فراموش نکنید که برای این دکمه مخفی حتما باید یک دوخت دیگر هم داشته باشید که از بیرون هم دیده میشود.این دوخت سجاف را به مانتو وصل میکند تا وقتی دکمه ها را بستید سجاف کشیده نشود .به خصوص برای روش دوم این کار الزامی است.درست از بالا تا پایین قد مانتو یک خط صاف را در نظر بگیرید یا حتی با صابون خط بکشید و بدوزید.دقت کنید که فاصلش مناسب باشد و حتما برای هر دو سمت مانتو(آموزش دوخت مانتو pdf) این کارا انجام بدید.

آموزش دوخت دکمه مخفی روی مانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس