۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت دامن پلیسه

آموزش دوخت دامن پلیسه

با آموزش دوخت دامن پلیسه همراه ما باشید.به چین های ادامه دار و منظم که سطحی از پارچه را می پوشانند چین پلیسه گفته می شود . عمق این نوع چین ها معمولا بین ۱ تا ۵ سانتی متر است و می توانند یک طرفه یا دوطرفه و یا پیله سُلی ( پیلی هایی که در بالا کم عرض و در پایین عریض تر هستند ) باشد.(انواع پیلی دامن)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

طرز دوخت دامن پیلی دار

   در اینجا مقدار پارچه سه برابر تعداد پیلی هایی است که می خواهیم ایجاد کنیم . به ازای هر پیلی ۱ سانتی، ۳ سانتی متر اضافه پارچه در نظر می گیریم.ابتدا یک پیلی ۱ سانتی با دست روی پارچه ایجاد کرده و سنجاق می زنیم و همان را اتو(اتوکاری لباس) می کنیم سپس پیلی دوم و سوم را به همین ترتیب درست کرده و اتو می کنیم و در آخر بالای پیلی ها را چرخ کرده یا کوک می زنیم تا پلیسه در جای خود ثابت بماند.(آموزش دامن پیلی دوقلو)اگر بخواهید ابتدا روی پارچه اندازه پیلی ها را مشخص کنید باید اندازه را اول ۱ سانت و بعد ۲ سانت اندازه بزنیدکه ۲ سانتی ها تا شده و به زیر ۱ سانت می رود. تصاویر زیر نحوه کار را نشان می دهد.

آموزش دوخت دامن پلیسه آموزش دوخت دامن پلیسه آموزش دوخت دامن پلیسه

دوخت دامن پلیسه دار

دوخت دامن پلیسه:  این نوع پلیسه در بعضی از قسمت های لباس می تواند مدل دار باشد و نوعی پلیسه ترکیبی ایجاد کند که یک نوع آن را در این جا با شکل به شما نشان داده ایم. البته مدل های مختلفی از آن را می توانید روی آباژور ها هم ببینید. ( تصاویر ۴ تا ۶ )

 دقت کنید که برای باز نشدن پلیسه های دامن هنگام شستشو و اتو کاری های مجدد از زیر محل های تا، پیلی را بست می زنیم.(دوخت دامن دخترانه پلیسه)
آموزش دوخت دامن پلیسه

آموزش دوخت دامن پلیسه آموزش دوخت دامن پلیسه

دقت کنید که برای باز نشدن پلیسه های دامن مدل دار هنگام شستشو و اتو کاری های مجدد از زیر محل های تا، پیلی را بست می زنیم.(الگو آماده پالتو پشت پلیسه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس