۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت دامن دنباله دار

آموزش دوخت دامن دنباله دار

با آموزش دوخت دامن دنباله دار (آموزش دوخت دامن کلوش) در این مقاله همراه ما باشید.دامن دنباله در لباس های مجلسی (آموزش دوخت پیراهن مجلسی زنانه) و لباس عروس (طراحی لباس عروس) به کار می رود که زیبایی خاصی به خصوص به لباس عروس می بخشد.خانم هایی که قد کوتاهی دارند و باریک هستند ترجیحا لباس های یقه دار با دنباله ی بلند و برش های عمودی را انتخاب کنند.دنباله ی بلند قد را کشیده تر نشان می دهد.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت دامن دنباله دار

رسم الگوی دامن

ابتدا از الگوی اولیه استفاده کرده و قد آن را تا لبه ی زمین بلند می کنیم.به انتهای لب دامن در وسط پشت ۲۰-۳۵ سانت برای دنباله اضافه می کنیم.

خط لبه الگوی جلوی دامن (آموزش دوخت دامن کوتاه) را نصف می کنیم و از خط پهلوی جلو و پشت، یک دوم مقدار دنباله پایین می آییم و از وسط پشت در دنباله به این نقطه به شکل منحنی وصل می کنیم  و سپس به ، یک دوم جلوی دامن.

از وسط پشت به اندازه ی یک دوم قد دامن و از وسط جلو نیز به اندازه ای که در پشت بالا رفته ایم ، بالا می رویم  و این دو نقطه را مانند دنباله به یکدیگر وصل می کنیم .

 آموزش دوخت دامن دنباله دار

سپس این تکه را از الگو جدا کرده و به ۵ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و از پایین به طرف بالا قیچی (انواع ابزار خیاطی) کرده  که در بالای الگو درجه صفر است (یعنی تا جای ممکن قیچی می زنیم اما دو تکه از هم جدا نمی شوند) و در پای دامن بین ۱۰ تا ۳۰ سانت اوازمان های منحنی شکل می دهیم .تکه اوازمان داده شده را پس از برش روی پارچه با کوک درشت چرخ می کنیم و به لبه ی قسمت بالا وصل می کنیم.

آموزش دوخت دامن دنباله دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس