۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت آستین به لباس

آموزش دوخت آستین به لباس

در این مقاله آموزش دوخت آستین به لباس را برای شما علاقه مندان به خیاطی شرح می دهیم.بعد از کشیدن الگوی آستین (انواع آستین لباس) دقت کنید که اندازه ی حلقه و کاپ آستین در بالا باید حدود ۴ سانت بیشتر از حلقه ی لباس باشد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱آموزش دوخت آستین به لباس

اگر ۲-۳ سانت کمتر بود از پهلوهای آستین که میشود همان دور بازو از دو طرف به مقدار مساوی بهش اضافه میکنید اگر بیشتر از ۲-۳ سانت کم بود اول برسی کنید که الگو را درست کشیده باشید.بعد دور بازو را روی الگو اندازه بزنید و ببینید اندازه ی آن از اندازه دور بازوی فرد کمتر است یا نه.بعد مقداری از کمبود را به دو طرف آستین اضافه میکنیم و مقداری را هم از بالا به کاپ اضافه میکنید.

آموزش دوخت آستین به لباس

   سعی کنید مقداری که به کاپ اضافه میشود بیشتر از ۲سانت نباشد چون راحتی لباس را در قسمت آستین ها کاپ(مدل آستین لباس مجلسی) بلند از بین میبرد. برای درز آستین هم ۱٫۵ سانت جای درز در نظر بگیرید.بعد از برش آستین قبل از اینکه الگو را از پارچه جدا کنید حتما در قسمت بالای کاپ محل وسط الگو را روی هردو پارچه علامت بزنید.قسمت کاپ آستین را مقداری جمع کنید. درز زیر دست آستین را بدوزید و اتو(اتوکاری لباس) کنید. پس از خُرد دادن آستین، نقاط موازنه ی آستین به بالا تنه را با هم مماس کنید. از یک نقطه ی موازنه تای نقطه ی موازنه ی دیگر، زیر حلقه آستین ( حلقه آستین مطابق شکل، رو به روی دوزنده قرار گرفته است. ) را سنجاق کنید.آموزش دوخت آستین به لباس

از موازنه های آستین قسمت کاپ را به بالا تنه ( از داخل آستین ) سنجاق نمایید.

آموزش دوخت آستین به لباس

   موقع دوخت از داخل آستین و درست روی خط کوک شل، به وسیله ی کوک نسبتا ریز، آستین را به بالا تنه متصل کنید.هنگام دوختن آستین، آن را از جهت خُرد آستین بدوزید؛ چون در غیر این صورت خُرد آستین نامرتب می شود.

آموزش دوخت آستین به لباس

برای اتو کردن آستین، نوک اتو را به آرامی روی خُرد آستین بکشید و دقت نمایید نوک اتو به سمت داخل آستین حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس