۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دامن شلواری کلوش

آموزش دامن شلواری کلوش

با آموزش رسم الگوی دامن شلواری کلوش همراه ما باشید. این آموزش توسط سرکار خانم ملیحه برمر تهیه و تدوین گردیده است.دامن شلواری کلوش , دامن تلفیقی است که مراحل الگوسازی و مدل سازی کلوش انجام می شود .

آموزش دامن شلواری کلوش
الگوی دامن شلواری کلوش

بعد دامن کلوش را به دامن شلواری مدلسازی می کنیم . 3/1 دور کمر منهای 1 را به طور دورانی و دایره شکل می زنیم تا خط کمر بدست آید : 1 تا 2 می شود 3/1 دور کمر منهای 1 .

قد دامن را هم به صورت دورانی و دایره شکل علامت می زنیم : 2 تا 3 می شود قد دامن .(بلندی فاق به اضافه ی cm2-0) در این مرحله به نسبت بلندی فاق : 2 تا 4 می شود بلندی فاق به اضافه cm2-0 که می توان اضافات را در نظر بگیریم و یا همان اندازه ی ارتفاع فاقی که از روی بدن فرد اندازه گیری کردید را در الگو در نظر بگیریم : 4 تا 5 می شود , 8/1 دور باسن منهای cm2 .
آموزش دامن شلواری کلوش
در این قسمت (6-4) را به اندازه ی 8/1 دور باسن منهای cm2 که در مرحله قبل به دست آوردیم (6-4) را به سمت بالا روی خط (4-2) علامت می زنیم و نقاط (6-5) را با انحنا به هم وصل می کنیم و فاق دامن شلواری را طراحی می کنیم .آموزش دامن شلواری کلوش
خط کمر را علامت می زنیم و به صورت دایره شکل (a2 تا a1 که می شود 3/1 دور کمر منهای cm1) قد دامن را هم به اندازه دلخواه علامت می زنیم : a3 تا a2 می شود قد دامن .در مرحله قبل توضیح داده شد . a2 تا a4 می شود بلندی فاق به اضافه ی cm2-0 و a4 تا a5 می شود 8/1 دور باسن به اضافه cm2 .

در این مرحله دقیقا همانند قسمت پیش مقدار بدست آمده از 8/1 دور باسن به اضافه cm2 (a4 تا a6) را به سمت بالا روی خط (a2 تا a4) علامت می زنیم و نقاط a5 و a6 را با انحنا به هم وصل می کنیم و فاق دامن شلواری را طراحی می کنیم .

الگوی دوخت

مراحل الگوسازی دامن شلواری در قسمت پیش و پشت مشابه می باشد و تفاوت الگوسازی در (6-4) 8/1 دورباسن منهای cm2 در پیش و (a4 تا a6) 8/1 دور باسن به اضافه cm2 است . به علت قسمت باسن و نشیمنگاه بودن قسمت پشت کار را بزرگتر در نظر می گیریم .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس