۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

با آموزش جیب فیلتابی دو طرفه همراه آکادمی پارس باشید. از این نوع جیب می توانید برای مانتو و کت هایتان استفاده کنید.با کمی تمرین در دوخت جیب فیلتابی مهارت پیدا خواهید کرد.جیب فیلتاپی جیب های لبه داری(آموزش دوخت جیب مانتو) هستند که از داخل دوخته می شوند و انواع آن دو لبه و یک طرفه یا یک لبه است .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

   ابتدا محل جیب را روی لباستان با سنجاق مشخص کنید سپس پارچه ای برای جیب به اندازه حدودی ۲۰ در ۳۵ در نظر بگیرید.

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

   در این مرحله برای اندازه گیری درب جیب پهنای دستتان را مطابق شکل اندازه گیری کنید و حداقل ۲ سانت بیشتر از پهنای دست در جیب را اندازه بزنید معمولا این اندازه بین ۱۲ تا ۱۶ سانت است بستگی به بزرگی و کوچکی دست دارد.

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

   مستطیلی به ظول ۱۲ ( پهنای دست بعلاوه ۲ ) و عرض یک و نیم تا دو سانت ( بسته به اینکه میخواهید پهنای لبه جیب شما چقدر باشد برای پالتو ها ممکن است  بیشتر هم بگیرند ولی کمتر از یک سانت نباید باشد ) رویِ  ، پشت پارچه جیب می کشیم .

آموزش جیب فیلتابی

   نکته : اول نصف طول پارچه را بدست آورید و برای جیب دو لبه ۲ سانت پایین تر از نصف را علامت زده و مستطیل را در وسط پارچه بکشید ( مستطیل دو سانت پایین تر از وسط طول پارچه قرار می گیرد )روی پارچه جیب را بر روی پارچه اصلی انداخته همان جایی که برای دوخت جیب روی لباس علامت زده بودید دقت کنید که در جای خود درست قرار بگیرد و پارچه را با چند سجاق ثابت می کنید ( شما مستطیلی را که پشت پارچه کشیده اید میبینید )مستطیل را چرخ می کنید به گوشه ها که رسیدید سوزن را داخل پارچه نگه داشته پایه را بالا زده پارچه را ۹۰ درجه می چرخانید دوباره پایه را پایین گذاشته و دوخت را ادامه می دهید در هر گوشه همین کار را می کنید تا گوشه های مستطیل شما ۹۰ درجه یا عمود بر هم دوخته شده باشد سپس  آن را اتو (اتوکاری لباس) کنید.

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

آموزش خیاطی

    با یک قیچی کوچک وسط مستطیل را بشکافید و همانند شکل تا یک سانت مانده به انتها قیچی زده سپس یه شکل دو تا اریب تا لبه دوخت می چینیم دقت کنید دوخت ها قیچی نشود اگر اشتباها قیچی شد دوباره مستطیل خود را کمی بزرگتر بدوزید .

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

جیب را از شکافی که ایجاد کردید به داخل برگردانید.

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

با دست لبه های جیب را از دو سمت بالا و پایین طوری هدایت می کنیم که لب به لب قرار گیرند مطابق شکل پشت پارچه هم مطابق شکل قرار گیرد این اندازه ها را با سنجاق ثابت نموده و اتو می زنید.

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

سه گوشی که بین پارچه جیب و لباس قرار دارد را از روی دوختی که دارد به پارچه جیب چرخ می کنید هر دو طرف . برای محکم کاری می توانید همانطور که پارچه لباس را بالا گرفته اید طول مستطیل ها را روی دوخت دوباره چرخ کنید(آموزش کار با چرخ خیاطی) طوریکه به پارچه جیب محکم گردند.

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

اضافات پارچه جیب شما کیسه جیب است آنها را رویهم قرار داده مانند جیب داخل چرخ کنید و سپس اضافه ها را با حداقل یک سانت فاصله  قیچی کرده و پاکدوزی نمایید.

آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه آموزش جیب فیلتابی دو طرفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس