۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش تزیین لباس عروس

آموزش تزیین لباس عروس

در این مقاله به بررسی طراحی  و تزیین لباس عروس (آموزش دوخت و الگوسازی لباس عروس ) در طول تاریخ لباس می پردازیم.ممکن است گمان کنید در تمام طول تاریخ عروس ها در روز عروسی لباس زیبا و سفید عروس را بر تن می کردند، ولی چنین نیست. طراحی لباس عروس(فوت و فن لباس سفید پوشیدن ) به صورت لباس سفید به خاندان سلطنتی دوره ویکتوریا باز می گردد. تا پیش از این دوره عروس ها در زمان ازدواج بهترین لباس خود را به تن می کرد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش تزیین لباس عروس

آموزش تزیین لباس عروس

    با اینکه رنگ و مدل لباس عروس در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته ولی یک چیز در تمامی لباس عروس های تاریخ مشترک است. همیشه عروس در روز عروسی بهترین لباس ممکن را به تن می کرد. خاندان سلطنتی، اشراف و افراد متعلق به طبقه بالای اجتماع همیشه بدون هیچ محدودیتی نسبت به مبلغ، براساس بالاترین مد، لباس عروس خود را تدارک می دیدند. افراد متعلق به طبقات پایینتر اجتماع نیز به ازدواج، به چشم مهم ترین روز زندگی می نگریستند و متناسب با بودجه خود سعی می کردند بهترین لباس عروس را تهیه کنند.

آموزش تزیین لباس عروس

طراحی و تزیین لباس عروس

  میزان مواد و پارچه بکار رفته در لباس عروس نماینده موقعیت اجتماعی عروس بود. بعنوان مثال هر چه آستین های لباس عروس پف دار تر و دنباله لباس بلندتر بود نشان از ثروتمندی و درجه بالای اجتماعی خانواده عروس داشت.

لباس عروس سفید

   در سال ۱۸۴۰ ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت از ساکس ازدواج کرد و در روز عروسی لباس عروس سفید بر تن کرد. در آن سال ها نماد پاکی رنگ آبی بود نه سفید. در واقع به همین دلیل بود که بسیاری از زنان برای لباس عروسشان رنگ آبی را در نظر می گرفتند. در آن سال ها رنگ سفید نماد ثروت به شمار می آمد.از آنجایی که معمولاً رنگ سفید به عنوان لباس عروس(آموزش دوخت لباس عروس ) انتخاب نمی شد، لباس ملکه ویکتوریا برای همه کاملاً غافلگیر کننده بود. البته نه یک غافلگیری ناخوشایند. به همین دلیل بود که پس از آن زنان طبقه بالای اجتماع در اروپا و آمریکا شروع به پوشیدن لباس عروس سفید کردند. با اینحال هنوز هم برخی از زنان تصمیم می گیرند رنگ دیگری را برای لباس عروسیشان انتخاب کنند، ولی پرطرفدارترین و عمومی ترین رنگ برای لباس عروس، رنگ سفید است.

برای مشاهده دوره آموزش دوخت لباس عروس در آموزشگاه لباس عروس  هنر پارس به صفحه مربوطه مراجعه کنید. 

آموزش تزیین لباس عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس