۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش اندازه گیری بالاتنه

آموزش اندازه گیری بالاتنه

با آموزش اندازه گیری بالاتنه در خدمتتون هستیم، این آموزش توسط سرکار خانم سمیه عبداله پور تدریس شده است.  قبل از شروع اندازه گیری بالاتنه حتما یک لباس جذب بپوشید تا تمام قسمت های بدن مشخص باشد تا اندازه ها از سایز واقعی  بزرگتر نشوند، قبل از اندازه گیری بالاتنه محل کمر را مشخص کنید که گودترین قسمت میان بدن می شود، بعد با یک روبان یا نوار دور کمر را ببندید و تا پایان اندازه گیری از آن استفاده کنید.

آموزش اندازه گیری بالاتنه

بعد از مشخص کردن محل کمر، برای اندازه گیری متر را دور کمر می گذاریم و یک انگشت زیرش می گذاریم طوری که نه کیپ بدن باشد نه گشاد و متر را بتوان حرکت داد، برای اندازه گیری دور باسن متر را روی برجسته ترین قسمت قرار می دهیم در حالیکه یک انگشت را زیر متر قرار داده ایم.

اموزش اندازه گیری بالاتنه زنانه

برای کسانی که شکم برجسته ای دارند بعد ازینکه متر را دور باسن قرار دادیم آن را به سمت برجستگی شکم بالا می بریم و یا یک خط کش روی شکم می گذاریم تا به اندازه برجستگی شکم جلو بیاید و بعد دور آن را اندازه می گیریم، برای اندازه گیری دور سینه متر را از زیر بغل رد می کنیم و دور سینه قرار می دهیم طوری که یک انگشت زیرش باشد و بتوانیم حرکتش بدهیم.

در اندازه گیری بالاتنه، اندازه بعدی مربوط به کارور جلو می باشد که پهن ترین قسمت جلوی بدن می باشد جایی که حلقه بالاتنه به آستین وصل می شود، متر را از زیر یک حلقه تا حلقه آستین بعدی می گذاریم، برای اندازه گیری فاصله بین دو سینه متر را روی نوک دو سینه قرار می دهیم و فاصله بینشان را اندازه می زنیم، برای اندازه گیری بلندی سینه متر را از ابتدای شانه تا نوک سینه قرار می دهیم.

آموزش اندازه گیری بالاتنه به روش مولر

برای اندازه سرشانه در آموزش اندازه گیری بالاتنه، از ابتدای شروع گردن متر را بصورت خوابیده می گذاریم و تا انتهای شانه جایی که متر خم می شود را اندازه می زنیم، اندازه بعدی مربوط به بلندی باسن است که برای آن متر را روی سرشانه قرار می دهیم و از روی سینه عبور می دهیم و تا خط باسن می رسانیم و اندازه بدست آمده بلندی باسن می باشد.

برای بلندی بالاتنه جلو، متر را روی سرشانه قرار می دهیم، از روی سینه عبور می دهیم و تا نوار روی کمر می رسانیم، برای مشخص کردن قد لباس متر را ابتدای شروع سرشانه قرار داده از روی سینه عبور می دهیم و تا هر جا که تمایل دارید ادامه داده و اندازه می زنیم.

آموزش اندازه گیری بالاتنه زنانه

برای مشخص کردن اندازه کارور پشت در بالاتنه، پهن ترین قسمت پشت بالاتنه یعنی جایی که حلقه آستین به بالاتنه می چسبد را در نظر می گیریم، یا برای مشخص شدن پهن ترین قسمت پشت بالاتنه از روی مهره گردن 15 سانتیمتر پایین می آییم، از زیر یک حلقه تا حلقه دیگر متر را قرار می دهیم و اندازه می زنیم.
برای اندازه گیری بالاتنه پشت متر را روی مهره گردن می گذاریم و تا نوار کمر ادامه می دهیم، در اندازه گیری بالاتنه مولر به اندازه تمام قد یعنی از بالای سر تا کف زمین البته بدون کفش نیاز داریم که برای اندازه گیری صحیح می توان یک خط کش بالای سر تا دیوار قرار داد و بعد کل قد را اندازه گرفت.

برایاندازه گیری آستین، دست را از آرنج خم می کنیم و متر را انتهای سرشانه قرار می دهیم و به فرم دست خم شده ادامه می دهیم تا مچ دست، برای اندازه گیری مچ دست، دست را به حالت مشت دراورده و پهن ترین قسمت کف دست را اندازه می گیریم چون اگر دور مچ اصلی را اندازه بگیریم آستین لباس بعد از دوخت از دست عبور نمی کند مگر لباس کشی باشد.

برای اندازه گیری دور بازو برجسته ترین قسمت بازو را در نظر می گیریم با یک انگشت که زیرش قرار داده ایم،شما عزیزان و علاقمندان می توانید برای مشاهده آموزش های رایگان بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس