۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگو و دوخت بالا تنه غیرقرینه

سلام. امروز با آموزش الگو و دوخت بالا تنه غیرقرینه درخدمتتون هستیم.

برای مدل های غیرقرینه ما احتیاج به یک الگوی بالاتنه کامل داریم. یعنی اینکه وقتی الگوتونو کشیدید، دقیقا از کنار الگوتون یکی کپی کنید وکنار الگوی قبلی قراربدید و بدین صورت الگوتونو کامل کنید، این مدلی که میخواهیم کارکنیم امروز، مدلی که یک سمت سرشونه دارد و یک سمت ندارد که بهش مدل رومی هم گفته میشود.

آموزش الگوسازی و دوخت بالاتنه غیر قرینه

اول اینکه مدلمونو جدامیکنیم از کمر بالاتنمونو  و ساسون سرشونمونو میبندیم. ازقسمت زیرسینه شما میتونید هرانتقال ساسون که دلتون میخواهد برای اینکار انجام بدید. سمت دیگر هم به همین صورت برش میدهیم. حالا سمتی که سرشونه دارد انتخاب میکنیم. سمت چپ و راست دلخواه هستش. بعد از گوشه گردن به اندازه 2 الی 3 سانتیمتر به سمت سرشونه حرکت میکنیم و یقرو بازش میکینم ازقسمت زیرحلقه باید وصل کنیم به این نقطه که یقمونو بازش کردیم به صورت منحنی به حلقه وصل میکینم این لباس برای اینکه یقش درست روی بدن بخوابه دوتا لقی از روی یقه میگیریم ، اولین لقی اگر شما یقه 3قسمت کنید یک لقی یک سانتیمتری گرفته میشود و به سرساسون سرشانه(مرکز سینه) وصل میشود . یک لقی دیگر ، یک لقی 1 سانتیمتری میگیریم و این را روی الگو میبندیم.

آموزش دوخت یقه غیر قرینه

بعد از اینکه لقی هاتونو بستین یقتونو دوباره ویرایش کنید که بالا پایینی های الگو درست شود. این قسمت جلو کارمون بود، قسمت پشت به همین نحو باید انجام بدیم. برای پشت کار دقیقا بالا تنتون کپی کنید کنارش بچسبونید ازکمرجدا کنید. نگته ای که شما الان باید بهش توجه کنید شما زمانی که روی الگوی جلوسرشانه را قسمت چپ کارتون درنظرگرفتید برای الگو پشت حتما باید برعکس این عمل کنید و سرشانه به سمت راست الگو طراحی میشود.

الگو و دوخت بالا تنه غیرقرینه

ازگوشه گردن دوباره همون مقدار2 الی 3 سانتیمتر به سمت سرشونه علامت میزنیم و هلال یقه برعکس به سمت حلقه چپ میکشیم. بازه ای که ازاین نقطه به سمت پایین میایم و هلال میزنیم دلخواه هستش میتونید پایین تر قراربگیره یا میتونه بالاترباشه. برای قسمت پشت مثل همون قسمت جلو دوتا لقی میگیریم.این قسمت تقسیم بر3 میکنیم یک لقی به سمت ساسون سمت چپ و یک لقی به سمت ساسون سمت راست و روی الگومیبندیم. یقتونو دوباره ویرایش کنید اگر الگوتون یکم کیس وایساد شما میتونید این درز را  از وسط ساسون قیچی کنید اون قسمت که کیس وایساده بود به قسمت دیگه منتقل میشه.

الگوی جلو و پشت

بعد از این مرحله دور یقه را قیچی میزنیم الگو جلو و پشت به این صورت آماده میشود حالا باید برای این لباس سجاف طراحی شود برای دور یقش برای سجاف دور یقه شما احتیاج دارید ازقسمت گوشه گردن به اندازه 5 الی6 سانتیمتر دورتادور یقه را ازسرشانه و پهلو و دور یقه علامت میزنیم. برای قسمت پشت هم همینطور اندازه 5 الی6 سانتیمتر ازدور یقه علامت میزنیم واین سجاف رو از روی الگو کپی میکنیم و جدا میکنیم این میشود الگو بالاغیرقرینه یا یقه رومی.

برش الگوی بالاتنه

برای برش الگوبالاتنه همونطور که روی پارچه قرارداده شده همیشه ما میخواهیم الگو روی پارچه قراربدهیم به سمت پشت پهن میکنیم پارچه را ولی استثنا این مدل، چون مدل خاص هستش و یقه غیرقرینه اشتباه نکنیم و دقیقا وقتی میخواهیم سرشانه همون سمتی که میخواهیم باشه شما میتونید الگورو همینجوری روی پارچه پهن کنید مگر اینکه وقتی داریم میذاریم روی پارچه  اگرخواستید به پشت پهن کنید الگوبرعکس بذارید خیلی باید دقت کنید که اشتباه نشود.

دوخت یقه

الگو را به روی کار پهن کردیم الگو را به همون صورت به رو گذاشتیم برای جای دوخت دوریقه به اندازه 1 سانتیمتر پهلوها 2 سانتیمتر پایین کار 1 ساتیمتر جا میذاریم سجاف ها هم همین صورت که برای بالاتنه قراردادیم روی پارچه میندازیم و دور الگو برش میدهیم یک لایه پارچه برش میخورد. نقطه موازنه حلقه آستین رو حتما روش علامت میزنیم. زمانی که سجاف هارو دارید برش میزنید حتما سمت سرشانه و پهلو را علامت بزنید و مشخص کنید که سجاف برای پشت هست یا جلو، بعد برش سجاف ها،  برای سجاف ها لایی برش بزنید به اندازه خودش دقیقا باید لایی برش بزنید.

دوخت بالاتنه غیر قرینه

بعد از مرحله برش، برای بالاتنه غیرقرینه رسیدیم به مرحله دوخت کار، برش زدیم موازنه هارو علامت زدیم دورتا دور پارچمون سردوز خورده به قسمت سجاف ها لایی چسبیده و حالا میرسیم که دوخت انجام بدهیم. اولین کاری که میکنیم قسمت ساسون های جلو و پشت را میدوزیم بعد از دوخت ساسون ها، حتما ساسون ها را اتو میزنیم هرکدوم از ساسون ها به سمت پهلو خودش میخوابانیم و اتو میزنیم، بعد از دوخت ساسون پهلوها را بهم وصل میکنیم درز پهلو هم باز میکنیم و اتو میزنیم بعد از اتو درز پهلو سجاف ها را روی سرشونه بهم وصل میکنیم درز سرشونه ها را هم اتو میزنیم. درمرحله بعد سجاف جلو و پشت را از سمت سرشانه بهم وصل میکنیم.

بالاتنه و سرشانه

درز سرشانه هم که دوختیم باز میکنیم و اتو میزنیم،بالاتنه و سرشانه ها را قشنگ اتو کردیم و آماده شده است. دراین مرحله لباس را به سمت خودمون نگه میداریم  سجافی هم که قبلا آماده کردیم سرشانه هارو دوختیم سجاف را به روی لباس برمی گردونیم و سمت سرشونه باهم فیکس می کنیم .پهلو لباس چون قرار است زیپ بخورد تا قبل جا دوخت بیشتر سجاف را نمیدوزیم، بعد از دوخت این قسمت یک مقدار درز را سبک می کنیم جا دوخت ها را کم می کنیم، حالا سجاف را می خوابونیم بازش میکنیم جا دوخت ها به سمت سجاف یک دوخت سنگین یا نیش از روی سجاف میزنیم به این صورت سجاف ها را بدوزید و بعد یک اتو تمیز به سمت داخل انجام میدهید. مرسی دوستان عزیز که تا اینجا کار با  ما همراه بودید برای دیدن ادامه آموزش آستین کوهانی با ما همراه باشید.

1 فکر در مورد “ آموزش الگو و دوخت بالا تنه غیرقرینه

  1. فروغ کشوری گفت:

    ممنون از آموزش خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس