۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگوی مانتو جلو باز

آموزش الگوی مانتو جلو باز

در این مقاله آموزش الگوی مانتو جلو باز و شالدار را داریم .این مانتو(دوخت مانتو ساده با الگو) از جلو فقط توسط یک سنجاق سینه در بالا می تواند بسته شود . با آکادمی پارس همراه باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

یک الگوی اولیه ریون(انواع پارچه) تهیه می کنیم .برای مانتو بهتر است از اندازه های واقعی استفاده شود (بدون کم کردن) و حتی ۲سانت هم آزاد شود.برای مانتو(مانتو فون دار) از پشت گردن تا پایین شال را اندازه می زنیم (باسن کوچک)به خط وسط جلو در باسن کوچک اضافه می کنیم تا ریزش مانتو ایجاد شود. (نقطه ی “ب” )

آموزش الگوی مانتو جلو باز
از نقطه ی “ب” به گوشه ی گردن در بالا و از پایین به قد دلخواه پایین مانتو وصل می کنیم.شال مانتو می تواند سرِ خود مانتو باشد و هم جداگانه برش زده شود و به دور یقه بدوزیم.عرض شال باید حداقل ۳۰ تا ۳۵ سانت باشد.برای وصل کردن شال به پشت گردن از نقطه ی”آ” (گردن) به اندازه ی گودی گردن پشت اضافه می کنیم.

آموزش الگوی مانتو جلو باز

آموزش الگو مانتو جلو باز

نوع دوم همین مانتو
پارچه را از عرض تا می زنیم به طوری که طول روی طول قرار بگیرد.الگوی پشت را روی عرض دولای بسته می گذاریم.خط پهلوی الگو، یک خط صاف است برابر دور باسن.الگوی پشت و جلو رو به هم می چسبانیم (از پهلو) و از گوشه ی سرشانه ی جلو ادامه می دهیم تا حدود ۶۰-۷- سانت.از پایین هم به وسط جلو همان قدر اضافه می کنیم و مستقیم به سمت بالا می رویم.برای جلوگیری از ریزش زیاد وسط جلو از خط شال ۳۰ سانت بالا می رویم و به صورت هلال به پهلوی جلو می رسانیم.میزان پارچه ی مورد نیاز: دور باسن + ۲برابر عرض شال.این مدل در پهلو ها و پشت هیچ درزی ندارد.

آموزش الگوی مانتو جلو باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس