۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آستر کشی پالتو

آستر کشی پالتو

با آموزش آستر کشی پالتو همراه ما باشید .آستری در پالتو متناسب با نوع و ضخامت پارچه ی پالتویی انتخاب می شود. بیشتر ما در آستر پالتو از انواع ساتن ها استفاده می کنیم و در صورت درخواست مشتری برای گرم تر بودن پالتو و یا نازک بودن پارچه از پارچه های ضخیم تر و البته کرکی.(آموزش آسترکشی دامن )

برای برش آستری باید از همان الگوی پالتو استفاده کنیم ، با این تفاوت که در خط مرکزی پشت به جای درز دار کردن آستری الگو را با فاصله از خط مرکزی قرار می دهیم . مثلا ۵ سانتی متر و این مقدار را روی آستری یه پیلی می دهیم این پیلی برای از بین بردن کشیدگی در قسمت آستین است.

آستر کشی پالتو

   می توانید قد پالتو و قد آستین های پالتو را حدود ۵ سانتی متر بیشتر بگیرید و قد آستری را در این دو جا ۵ سانتی متر کمتر. در موقع آستر دوزی کمی آستری باعث می شود لبه پایین و آستین پالتو به طرف بالا کشیده شود تا آستر دید نداشته باشد.اگر بخواهیم پایین آستر را هم باز بگذاریم باز هم این کار را انجام می دهیم ولی پایین را کوک نمی زنیم .(آموزش دوخت پالتو زنانه )

آستر کشی پالتو

آستر کشی پالتو

ابتدا درزهای آستر را مثل پالتو می دوزیم حتی آستین ها را هم وصل میکنیم .بعد از اتو کشی کامل درزهای آستر و پالتو شروع میکنیم به دوختن دو لبه آستین آستر وپالتو. توجه داریم که درزهای آستر و پالتو رو به روی هم هستند و آستر این سجاف را جبران می کنند که این کار به تمیز بودن کار کمک می کند .

آستر کشی پالتو

استر کشی

نکات

۱-قبل از بریدن آستری را  داخل آب می اندازیم.

۲- در کت و پالتو تمام قسمت های جلو و پشت و آستین به جز محل سجاف جلو احتیاج به آستر دارد.

۳-آستر را معمولا ۲ سانتی متر کوتاه تر از لبه آستین، لبه پایین پالتو و سجاف جلو و پشت برش می زنیم.

۴-در قسمت پشت یک پیلی به وسط پشت می دهیم که از قسمت یقه فقط ۱۰ سانتی متر دوخته میشود و بقیه به شکل پیلی در طول لباس. این کارو را به خاطر آزادی و جلوگیری از کشش آستین ها در آسترکشی یه کار ضروری میدانیم.

آموزش آستر پالتو

۵- در الگوی پالتو برعکس الگوی کت پایین آستر را باز میگذاریم.

۶-آستر در کت برابر با خود کت است ولی در پالتو به اندازه ۷ تا ۱۰ سانتی متر از پایین و ۶ تا ۷ سانتی متر از قسمت سرشانه سجاف می خورد و آستر به سجاف دوخته می شود .(مدل کت مجلسی زنانه )

۷-اگر بخواهیم پایین پالتو یا کت خود را فون کنیم قد مقدار اوازمان داده فون را باید هم اندازه با خط پهلوی الگو رسم کنیم .
۸-به آستری پالتو چیزی در حلقه آستین و سرشانه اضافه نکنید همان پیله پشت گشادی لازم را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس