۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

رسم الگوی بالاتنه کودکان

رسم الگوی بالاتنه کودکان

در آموزش رسم الگوی بالاتنه کودکان به آموزش رسم الگوی سارافون دخترانه می پردازیم . بعد از رسم الگوی اصلی قد لباس را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .(رسم الگوی بالاتنه بچه گانه )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   یقه ی این مدل یقه گرد ساده  است .حلقه ی یقه را از گوشه ی گردن در الگوی جلو و پشت ۱ سانتی متر آزاد میکنیم . از وسط جلو ۴ سانتی متر و از وسط پشت هم ۲ سانتی متر حلقه ی یقه را آزاد میکنیم .(اموزش کشیدن الگوی لباس کودک )حلقه ی آستین را از قسمت سرشانه ۱ الی ۲ سانتی متر و از قسمت زیر بغل هم ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر آزاد می کنیم .به پایین وسط جلو ۱ سانتی متر اضافه میکنیم و خط لبه ی دامن را اصلاح میکنیم

رسم الگوی بالاتنه کودکان

رسم الگوی بالاتنه کودکان

   سانت بالاتر و ۲ سانت پایین تر از خط کمر را علامت زده و خطوط افقی موازی با خط کمر رسم میکنیم ( خط آبی )الگو را از روی خطوط آبی قیچی میکنیم .قسمت بالاتنه جدا روی پارچه ی گلدار برش میشود .(آموزش دوخت سارافن دخترانه )الگوی قسمت کمر ( قسمت آبی رنگ ) از پهلو ( خطوط زرد ) به هم چسبانده میشن و روی پارچه ی قرمز رنگ برش میخورد دقت کنید که وسط جلوی قسمت کمر حتما باید مثل بالاتنه روی دولای بسته پارچه برش شود یعنی این تکه فقط از وسط پشت درز میخورد.

رسم الگوی بالاتنه کودکان رسم الگوی بالاتنه کودکان

الگوی بالاتنه کودکان

   قسمت دامن لباس : در این قسمت فاصله ی بین نقطه ی ۱ و ۲ در الگوی جلو را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و خطوطی موازی با خطِ وسط جلو رسم میکنیم . در قسمت پشت هم به همین صورت عمل میکنیم ( خطوط زرد ) .در قسمت پهلوی دامن در الگوی جلو و پشت به اندازه ی ۳ سانتی متر دامن را فون میکنیم ( خطوط قرمز )

رسم الگوی بالاتنه کودکان

خطوط زرد را قیچی کرده و بین اونها را در قسمت کمر به اندازه ی ۲ تا ۳ سانتی متر و در قسمت لبه ی پایینی دامن ۲٫۵ تا ۳٫۵ سانت اوزمان میدهیم .مقدار اوزمان در کمر و لبه ی دامن میتواند یکسان باشد .

   نکته : قبل از قیچی کردن الگوها تکه ها را شماره گذاری کنید تا با هم قاطی نشوند .در نهایت خط کمر و خط لبه ی دامن اصلاح شده و روی پارچه برش میخورد .رسم الگوی بالاتنه کودکان رسم الگوی بالاتنه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس