۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اوت کوتور چیست

اوت کوتور چیست

 در مقاله اوت کوتور چیست با ما همراه باشید. اگر در زمینه مد و فشن مطالعات مختصری هم داشته باشید حتما نام اوت کوتور را شنیده‌اید. اوت کوتور (Haute Couture) یک اصطلاح فرانسوی است که می‌توان آن را مد سطح بالا (High Fashion)(طراحی لباس فشن ) هم ترجمه کرد. در عمل اصطلاح اوت کوتور به معنای تهیه لباس‌های سفارشی دوز با کیفیت بسیار بالا است. این لباس‌ ها از پارچه‌ هایی با کیفیت عالی و با تزیین و کار زیاد تهیه می‌شوند و مشتریان خاص خود را دارند.این لباس ها معمولا برای یک یا چند نفر خاص دوخته می شود و به تولید انبوه نمی رسد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اوت کوتور چیست

اوت کوتور چیست

   پیشینه اصیل اوت کوتور به گذشته‌ های دور و اوایل ۱۷۰۰ می رسد. رز برتین (Rose Bertin) طراح لباس فرانسوی مخصوص ملکه ماری آنتونت (Queen Marie Antoinette) را می‌توان پایه‌گذار اوت کوتور در فرهنگ فرانسه(برند بالمین ) نامید. رهبری فرانسه در مد اروپا، تا قرن ۱۸ ادامه داشت. زمانی که هنر، معماری، موسیقی و مد فرانسه از کاخ ورسای (Versailles) به سراسر اروپا منتشر می‌شد.

اوت کوتور چیست

اوت کوتور

   عبارت اوت کوتور  پس از  آثار طراح نامدار انگلیسی و پدر طراحی سطح بالا زنانه، چارلز فردریک ورث (Charles Frederick Worth) در نیمه قرن نوزدهم پاریس شهرت جهانی یافت. در فرانسه مدرن، از اوت کوتور فقط برای مواردی با استانداردهای خاص، استفاده می‌شود. فشن شوهای امروزی اوت کوتور، برای فروش طراحی نمی‌شوند. هدف این مجموعه‌ ها نشان دادن بالاترین سطح مد (آموزش طراحی مد و لباس)، به چالش کشیدن خلاقیت طراح‌ های مبتکر عصر و پیشبرد صنعت مد جهانی است. بسیاری از مجموعه‌ های پوشاک آماده از طرحی بی‌نظیر و مبتکرانه صحنه مد یک نمایش اوت کوتور الهام گرفته می شوند.بسیاری از خانه‌های مد مطرح و مجلل مانند شانل، تنها برای برخی از مجموعه‌های خاص خود از عنوان اوت کوتور استفاده می‌کنند. این مجموعه‌ ها اغلب برای فروش نیستند و یا شرایط دشواری برای خرید آن‌ ها تعیین می‌شود. اوت کوتور چیستاوت کوتور چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس