۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

برند بالمین

در این مقاله می خواهیم مروری بر تاریخچه برند بالمین را داشته باشیم. با آکادمی پارس همراه باشید.برند بالمین (برند فندی )از تاثیرگذار ترین برند ها در دنیای مد است. این برند یک برند فرانسوی است . فرانسه (پاریس) یکی از مهم ترین پایتخت های مد دنیا است و طرح های برند های مشهور درآن همیشه شیک و مجلل است.

در سال ۱۹۴۶ خانه ی مد فرانسوی بالمین توسط پیربالمین تاسیس شد.پدر بالمین یک پارچه فروشی داشت و مادر و خواهر او یک بوتیک مد را اداره می کردند. او بعد از مرگ پدرش در آن بوتیک کار می کرد . سپس در رشته ی معماری تحصیل کرد و به خاطر علاقه اش به طراحی لباس پرداخت. او اولین مجموعه خود را در سال ۱۹۴۵ و اولین عطر خود را در سال ۱۹۴۹ منتشر کرد.پیر در دوره پس از جنگ جهانی دوم، “پادشاه مد فرانسوی” بود و لباس های ستاره هایی از جمله اوا گاردنر و بریجیت باردو را طراحی می کرد.(برند گوچی)برند بالمین

برند بالمین
تاریخچه برند بالمین

پس از مرگ بالمین در سال۱۹۸۲ اریک مورتنسن جانشین او شد. طراحی های او در این برند موفق به کسب دو جایزه طلایی یکی برای مجموعه ی پاییز/زمستان سال۸۳/۸۴ و مجموعه ی پاییز/زمستان سال۸۷/۸۸ شد . او در سال ۱۹۹۰ بالمین را ترک کرد. بعد از او تاثیرگذار ترین طراح بالمین اسکار دلا رنتا که تا سال ۲۰۰۲ مدیریت بالمین را برعهده داشت بود .او به زیبایی شناسی طراحی بالمین با جزئیات و طرح های کلاسیک توجه داشت. او دوست داشت مانند بالمین به جای استفاده از طرح های شلوغ و ظریف از طرح های ساده استفاده کند.(کتاب مبانی برندینگ)

پس از اسکار دلا رنتا ، کریستف دکارین مدیریت بالمین را ۲۰۰۵ به عهده گرفت . او برخلاف طراحان قبلی علاقه به طرح های پر زرق و برق و گران داشت سپس طرح های برند بالمین را به این سبک تغییر داد. این کار باعث شد بالمین پرطرفدارترین برند مد در بین خانم های اهل مد و ستاره های مشهور در تمام دنیا شود. بعد از کریستف آخرین طراح بالمین اولیویر روستینگ که دوسال در بالمین کارآموز بود؛علاوه بر طرح های پرزرق و برق ،طرح های شرقی را وارد این برند کرد. این برند اکنون از برند های مطرح در دنیا و بخصوص قشر جوان است و همین طور هنرمندان سرشناس از این برند حمایت می کنند.برند بالمین
اولیویر روستینگ

متخصصان صنعت فشن(طراحی مد و فشن ) معتقدند که در طراحی‌های خلاقانه‌ی اولیویر، ظرافت‌های زیادی وجود دارد و البته طرح های او زمانی فراگیر‌تر می‌شود که سعی کند برای همه‌ی افراد و با همه‌ی سایزها لباس طراحی کند؛ همانطور که برند‌های دیگر نظیر دولچی و گبانا شروع به این کار کرده‌اند و از فروش محصولات جدیدشان سود بسیار زیادی به دست آورده‌اند.

طراحی های برند بالمینبرند بالمین

برند بالمین

برند بالمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس