اموزش دوخت لباس با گیپور

اموزش دوخت لباس با گیپور

در این مقاله به اموزش دوخت لباس با گیپور می پردازیم. یک شنل را با گیپور طراحی کرده این و رسم الگوی آن را آموزش می دهیم. ابتدا باید هلال حلقه آستین الگوی جلو و پشت را کمی پُرتر کنید ( خط قرمز ) .الگوی شنل زنانه

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   نقاط موازنه ی حلقه آستین در جلو و پشت را روی الگو علامتگذاری کنید ( خطوط زرد ) .ابتدا از نقطه ی موازنه ی جلو و پشتِ آستین خطی عمود بر خط مچ رسم کنید ( خطوط سبز ) .خطوط سبز را قیچی کنید .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

اموزش دوخت لباس با گیپور

   در الگوی پشت از نقطه ی موازنه خطی عمود بر خط باسن رسم کنید ( خط سبز ) و خط سبز را قیچی کنید .در الگوی جلو هم از نقطه ی موازنه خطی عمود بر خط باسن رسم کنید ( خط سبز ) و خط سبز را قیچی کنید .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

الگوی پشت و الگوی آستین را طوری کنار هم قرار بدهید که نقاط موازنه ی حلقه آستینِ پشت در آستین و بالاتنه  دقیقا در یک راستا و روبروی همدیگر قرار بگیرند ( خط زرد ) .(مدل لباس گیپور کوتاه)الگوی جلو و الگوی آستین را طوری کنار هم قرار بدید که نقاط موازنه ی حلقه آستینِ جلو در آستین و بالاتنه  دقیقا در یک راستا و روبروی همدیگر قرار بگیرند ( خط زرد ) . در مرحله ی بعد قد الگوی پشت را به اندازه ی دلخواه  بلند کنید و بعد قد آستین و قدِ الگوی جلو را هم به اندازه ی قد الگوی پشت بلند کنید .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

اموزش دوخت لباس گیپور با استر

   خط باسنِ الگوی پشت را جوری امتداد بدهید که این خط روی الگوی آستین و الگوی جلو هم کشیده شود ( خط آبی ).الگوی پشت را از نقطه ی موازنه ی حلقه آستین تا خط باسن به اندازه ی ۳٫۵ الی ۵٫۵ سانت اوزمان بدهید ( خط بنفش ) .الگوی آستین را از نقطه ی موازنه ی پشت تا خط آبی به اندازه ی ۳٫۵ الی ۵٫۵ سانت اوزمان بدهید ( خط بنفش ) .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

الگوی جلو را از نقطه ی موازنه ی حلقه آستین تا خط باسن به اندازه ی ۳ الی ۵ سانت اوزمان بدهید ( خط صورتی ) .الگوی آستین را از نقطه ی موازنه ی جلو تا خط آبی به اندازه ی ۳ الی ۵ سانت اوزمان بدهید ( خط صورتی ) .(الگوی لباس مجلسی گیپور)دقت کنید که مقدار اوزمان در الگوی پشت و موازنه ی پشت آستین باید با هم برابر باشند و هر چی مقدار اوزمان بیشتر باشد شنل شما گشاد تر میشود .دقت کنید که مقدار اوزمان در الگوی جلو و موازنه ی جلوی آستین باید با هم برابر باشند و حداقل نیم سانت کمتر از اوزمانِ پشت باشند و هر چی مقدار اوزمان بیشتر باشد شنل شما گشاد تر میشود .

اموزش دوخت لباس با گیپور

دوخت لباس با گیپور

   در مرحله ی بعدی خطوط بنفش و صورتی رو تا پایین قد شنل امتداد بدهید .طولِ خطوط بنفش و صورتی که همان خطوط اوزمان هستند باید با طولِ خطوط سبزِ کنارشان یعنی خط اصلی که به آن اوزمان دادید برابر باشند و برای یکی کردنِ قدِ این خطوط لازم است از پایین خطوط اوزمان مقداری را کم کنیم ( خطوط زرد ) .از خط وسط جلو به اندازه ی مقدارِ خُردِ جلوی آستین به سمت راست رفته و مانند شکل یک پنس کوچک در این قسمت بکشید ( خط قهوه ای ) .از خط وسط جلو به اندازه ی مقدار خُرد پشت آستین به سمت چپ رفته و مانند شکل یک پنس کوچک بکشید ( خط قهوه ای ).الگوی شنل شما تکمیل شد .

اموزش دوخت لباس با گیپور اموزش دوخت لباس با گیپور

در مرحله ی دوخت ابتدا پنسِ وسط آستین را بدوزید سپس موازنه ی الگوی پشتِ شنل و موازنه ی پشتِ آستینِ شنل روی هم گذاشته شده و خطوط بنفش را به یکدیگر بدوزید .موازنه ی الگوی جلوی شنل و موازنه ی جلوی آستینِ شنل روی هم گذاشته شده و خطوط صورتی را به یکدیگر بدوزید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره آموزش طراحی لباس