۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی پیراهن زنانه

الگوی پیراهن زنانه

در مقاله ی الگوی پیراهن زنانه به آموزش این پیراهن مجلسی زیبا می پردازیم . برای الگوسازیِ این مدل ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .سپس الگو را از خط کمر قیچی کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   در الگوی بالاتنه پنس سرشانه را به پهلو یا همان پنس فرانسوی تبدیل کنید تا بتوانید یقه را به خوبی روی الگو طراحی کنید .حلقه ی گردن را به اندازه ی ۳ سانتی متر از گوشه ی گردن آزاد کرده و حلقه ی یقه قایقی را بکشید ( خط آبی ) .

الگوی پیراهن زنانه

الگوی پیراهن زنانه

چون این مدل یقه از سرشانه یگ مقدار باز شده باید یک پنس لقیِ سه میلی متری روی طرح یقه کشیده شده و به انتهای خط سرشانه به صفر برسد ( خطوط زرد ) .الگو را از خطوط زرد و آبی قیچی کنید .(پیراهن جلو بسته زنانه)الگوی سجاف یقه را با فاصله ی ۶ سانت از یقه روی الگو کشیده و از روی آن کپی بردارید ( خطوط سبز )بعد از کشیدنِ الگوی سجاف پنس فرانسوی و ساسون پشت را تبدیل به برش عصایی کنید ( خطوط بنفش ) . اگر از الگوی متریک استفاده میکنید اول باید خط وسط پشت را کمر کرستی کرده و جای ساسون را تغییر بدهید بعد ساسون پشت را تبدیل به برش عصایی کنید .

الگوی پیراهن زنانه

الگوی پیراهن زنانه ساده

برای الگوسازیِ دامنِ این مدل ابتدا خط وسطِ ساسونهای جلو و پشت را تا پایین امتداد دهید ( خطوط قرمز ) .خط قرمز در الگوی جلو را از بالا تا نقطه ی آبی و از پایین تا نقطه ی آبی قیچی کنید یعنی روی خط وسط ساسونِ الگوی جلو در نقطه ی آبی به اندازه ی همان یک نقطه الگو قیچی نمیشود .(آموزش دوخت لباس مجلسی بلند)سپس خطوط ساسون جلو به یکدیگر چسبانده میشوند یعنی خط بنفش به خط صورتی چسبانده میشود .در این زمان ساسون جلو بسته شده و به پایین دامن منتقل میشود و یک اوزمان طبیعی در پایین دامن ایجاد میشود .

الگوی پیراهن زنانه

الگوی پیراهن زنانه مجلسی

ساسونِ الگوی پشت را هم دقیقا به همین صورت بسته و به پایین دامنِ پیراهن منتقل کنید .پهلوی دامن را هم به اندازه ی نصفِ مقدار اوزمانی که بین خطوط قرمز بوجود آمده فون کرده و به خط کمر به صفر برسانید ( خط آبی ) .(الگوی دامن فون)اندازه ی خط کمر و خط لبه ی پایین دامن را تقسیم بر ۲ کنید .یک دومِ خط کمر را با خطی صاف به یک دومِ خط لبه ی پایینِ دامن وصل کنید ( خط زرد ) .در جلوی دامنِ این پیراهن پیلی دو قلووجود دارد شما میتوانید پهنای پیلی را در این مدل ۴ الی ۶ سانت در نظر بگیرید .الگوی پیراهن زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس