۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی لباس

الگوی مانتو | الگوی دوخت مانتو

الگوی مانتو | الگوی دوخت مانتو

در این مقاله قصد داریم آموزش الگوی دوخت مانتو و الگوی مانتو را برایتان شرح دهیم. امیدواریم این آموزش آکادمی هنر پارس برایتان مفید باشد.

تمام زیبایی مانتویی که در تصویر زیر مشاهده میکنید بخاطر برش های خاص آن است. پس باید خیلی در محل برش ها دقت شود تا کار خوبی به دست آید. در ادامه مطلب آموزش کامل به همراه الگو را مشاهده فرمایید.

الگوی مانتو | الگوی دوخت مانتو

الگوی دوخت مانتو

در این مدل برش راسته وجود دارد و در قسمت پایین لباس برش هفتی وجود دارد و یقه ای با مدل ایستاده می باشد.برای قسمت طرح دار جلو هم میتوانید از پارچه ی طرح دار که به زمینه ی اصلی لباس میخوره استفاده کنید و هم اینکه تور طرحدار روش کار کنید. برای یقه از ۲سانت مانده به وسط جلو باید یقه را اندازه بزنید.

الگوی اولیه بالا تنه را از اینجا مشاهده کنید.

الگوی مانتو | الگوی دوخت مانتو

الگوی مانتو

پارچه شما بهتر است از جنس سفت و خوش ایست باشد.هرچه ایستش بیشتر باشد بهتر است.مثل ترگال-فاستونی-ساتن امریکایی و انواع پارچه هایی که ایست دارند یا با یکبار لایه کوبی پشت آنها خوش ایست میشوند مثل بعضی کرپ ها. برای لایه هم از لایه فرانسوی استفاده کنید. اولین برش هم برش راسته است و تا انتهای لباس پایین می آییم.

اگه اندازه سینه ها بالای ۱۰۰ باشد باید از سایز ۹۰-تا۱۰۰ ۱سانت- ۱۰۰تا۱۱۰ ۲سانت و ۱۱۰ به بالا ۳سانت ساسون لقی از زیر بغل یا همان منفرماسیون یا ساسون فرانسوی بگیرید داخل اگو تا لقی این قسمت برطرف شود.دقت کنید که این لقی فقط روی الگو بسته میشود و در دوخت دیده نمیشود.

الگوی اولیه را بکشید ،نصف دور سینه را + ۵ کنید کافیه و به کارور پشت هم ۱سانت برای مانتو اضافه میکنیم. توجه داشته باشید ، برای کسانی که سینه های بزرگی دارن کارور جلو رو هم ۱سانت اضافه کنید.

برای کسایی که معمولا روی قسمت کارور جلو با همین الگو کار کردن و مشاهده میکنید اضافه دارد اینجا هم داخل الگو یک ساسون از کارور جلو به حلقه، مثل برش عصایی ، به پهنای ۱٫۵سانت ببندید.

برای اینکه قسمت سینه خیلی برجسته نشود مثل لباسهای چسب، ساسون سرشانه رو نصف در نظر بگیرید و بعد از انجام این موارد و رسم برش راسته، میرسیم به برش دوم که در وسط جلو هست.همان قسمتی که طرح دار است.

نوک هفت برش روی خط کمر قرار میگیرد و از آنجا بالا میرویم به صورت اریب و برش طراحی میکنیم. بعد از خط باسن بزرگ حدود ۲۵ تا۳۰ سانت پایین آمده و موازی با خط بالایی برش پایین رو طراحی میکنیم. برش بالا فقط تا برش راسته ادامه دارد ولی برش پایین به خط پهلو میرسد.

الگوی مانتو | الگوی دوخت مانتو

الگوی مانتو

آستینها تا وسط ساعد(نیمه) و کمی آزاد است. کار کشیدن الگو به پایان رسید.

برای دوخت هم اول برشهای قسمت وسط جلو رو بهم وصل میکنیم (قسمت طرحدار به بخش ساده ی مانتو) و بعد برش راسته رو میدوزیم. سجاف رو هم با پهنای ۵-۶سانتی متر در نظر بگیرید و از لایه ی سفت استفاده کنید تا ایستایی جلو رو بیشتر کند.

در مقاله های دیگر از سری آموزش های خیاطی آکادمی هنر پارس مقالاتی در این زمینه وجود دارد، مانند مقالات آموزش خیاطی بدون الگو ، آموزش طراحی لباس و… که میتوانید از آنها نیز برای یادگیری هر چه بهتر این هنر زیبا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس