۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک

الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک

با مقاله ی الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک همراه ما باشید. برای تهیه ی کتاب های آموزش خیاطی با روش متریک می توانید به سایت پارس دوک مراجعه نمایید. در ادامه با آموزش رسم الگوی کت همراه ما باشید. برای دوخت این مدل کت بهتر است از الگوی بالاتنه با پنس سرشانه استفاده کنید. اگر به عکس مدل دقت کنید میبینید که در عکس پنس سرشانه ای وجود ندارد و این به این معنی است که در مدل اصلی از الگوی بدونِ پنس سرشانه استفاده شده است .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک

ابتدا پنس سرشانه را تبدیل به پنس فرانسوی کنید .ابتدا به خط وسط جلو ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر برای رو هم گرد دکمه و جادکمه اضافه کنید ( خط سبز ) .خط آبی خط شکست یقه هست و طرح این مدل یقه به شکل زیر روی الگو کشیده میشود .
الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک
طرح قلبیِ جلوی کت را مطابق با خطوط قرمز روی الگو بکشید . دقت کنید که در این مرحله فاصله ی نقطه ی موازنه ی سینه تا خطوط قرمز باید با هم برابر باشند یعنی خطوط زرد در شکل زیر باید کاملا هم اندازه باشند .خطوط ساسون جلوی الگو را پاک کنید و در عوض روی خط کمر در کناره های خط قرمز ساسونی به اندازه ی ساسون جلو یا کمی کوچیکتر از اون و کاملا موازی با خط قرمز روی الگو بکشید ( خطوط آبی ) .در واقع با این کار شما ساسون جلو را به خط برشِ کت منتقل کردید .(آموزش دکلته به روش متریک)

الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک

الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک
الگو اولیه بالاتنه به روش متریک

خط پهلو رو به اندازه ی ۱ الی ۲ سانتی متر فون کنید ( خط صورتی ) .به پایینِ خط وسط جلو به اندازه ی ۱ الی ۲ سانتی متر اضافه کرده و خط جدیدِ پایین کت رو بکشید ( خط بنفش ) .لبه ی پایینِ کت در خط وسط جلو رو مطابق شکل زیر کمی هلال کنید ( خط زرد ) .الگو رو از خطوط قرمز و آبی قیچی کنید.

الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک
اموزش الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک

به این ترتیب الگوی شما به ۳ تکه ی شماره ۱ و ۲ و ۳ تقسیم میشود .خطوط زرد یا همان خطوط پنس فرانسوی در قطعه ی شماره ۳ رو به هم بچسبانید .(رسم الگوی بالاتنه به روش متریک)قطعه ی شماره ۲ و ۳ رو از خط کمر قیچی کنید . به این ترتیب این دو قطعه هر کدام به دو قطعه ی دیگر تقسیم میشوند.اگر در مرحله ی اول طول پنس فرانسوی را ۳ سانت کوتاه نکردید حتما در این مرحله این کار را انجام بدهید .هر کدوم از قطعات بالاتنه را روی پارچه ی رنگ مخصوصِ خودش برش بزنید ( قطعات ۱ و ۲ روی پارچه ی سفید و قطعه 3 روی پارچه مشکی)
الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک

الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک
الگوی اولیه بالاتنه

در مرحله ی دوخت ابتدا کمرِ قطعات ۱ و ۲ را به تنه شان بدوزید .پنس فرانسوی را بدوزید و سپس قطعه ی شماره ۳ رو ابتدا به قطعه ی ۲ و سپس به قطعه ی ۱ وصل کنید .برای اینکه زیباییِ این کت چندین برابر شود بهتر است حتما به پشتِ پارچه های کت لایی حریر چسبانده شود .پارچه های استفاده شده برای دوختِ این مدل کت باید کمی ضخیم و شق و رق باشند.
الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک
دامنِ این مدل هم دامن خمره ای است که برای الگوسازی آن ابتدا قد الگوی دامن را به اندازه ی دلخواه بلند کنید.از خطوط پهلوی جلو و پشتِ دامن به اندازه ی ۲٫۵ سانت داخل شده و به خطوط باسن به صفر برسانید .خط قرمز میشود خط پهلوی جلوی دامن و خط آبی هم خط پهلوی پشتِ دامن است .
الگوی اولیه بالاتنه به روش متریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس