۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش مد

امروز آکادمی پارس با مقاله آموزش مد در خدمت شما می باشد. مُد : (به فرانسوی: Mode) اصطلاح کلی در حیطه هنر طراحی پوشاک است. امروزه مد و شغل طراحی مد و لباس بسیار زیاد به کار گرفته شده و استفاده می شود.

آموزش مد

آموزش مد

وابی سابی در مد:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید وابی سابی چیست؟ چه جایگاهی در دنیای مد دارد؟ باید بگوییم که وابی سابی جزو کلماتیست که طراحان مد و حتی فلسفه دانان بسیار میشنوند و بسیار از آن استفاده می کنند.این واژه جایگاه ویژه ای در دنیای مد و زیبایی شناسی پیدا کرده است به طوری که امروزه در جهان نمایشگاه های زیادی و هم چنین طراحی های بسیاری با موضوع وابی سابی برگزار می شود و به همین علت آشنایی با این واژه وکاربرد آن و دانستن درباره آن به ویژه برای طراحان مد بسیار مهم است.

طراحی مد

بر اساس افسانه‌های ژاپنی آمده است که: مردی جوان به نام “سن نو ریکیو” برای فرا گرفتن مجموعه‌ای از سنت‌ ها به نام «راه چای»، در تلاش بود. سن نو ریکیو پیش “استاد چای تاکینو جو” رفت و استاد نیز از او خواست تا باغ را ساماندهی و مرتب کند . ریکیو که به دنبال یادگیری سنت راه چای بود، باغ را مرتب کرد و در آخر گیاهان چای را نیز هرس کرد. قبل از آن که حاصل کار خود را به استاد گزارش دهد، به طور تصادفی درخت گیلاسی را تکان داد و چند شکوفه از آن روی زمین ریخت و در آن جا عمق زیبایی را درک کرد.

مردم ژاپن از آن زمان به بعد ریکیو را به عنوان مردی قابل احترام یاد می کنند که عمق زیبایی را درک کرده و بعدها به وابی سابی شهرت یافت.

وابی سابی را در خالص ترین معنا می‌توان به مفهوم هنری ژاپنی در کشف کردن زیبایی در نقص و ژرفای طبیعت ، در پذیرش چرخه طبیعی رشد با نگاهی کند و بی واسطه و ساده ، که زیبایی را ورای هر چیزی قرار می‌دهد ،دانست. وابی سابی یعنی بازار روز نه فروشگاه‌های لوکس، هر آن چیزی که نشانی از زمان و مرور آن داشته باشد . وابی سابی به ما یاد می دهد و می فهماند که همه چیز روی این کره خاکی ، حتی جهان مادی اطراف ما ، گذرا و در چرخه بازگشت به خاکی است که همه از آن آمده‌ایم و دوباره به آن باز خواهیم گشت. با وابی سابی یاد میگیریم که به لکه‌های پوستی، به پوسیدگی مواد طبیعی ،به خاک گرفتگی و هر آن چیزی که نشانه ای از مرور زمان دارد ، نگاهی زیبایی شناسانه داشته باشیم و به همه چیز از منظر زیبایی نگاه کنیم . به اعتقاد ژاپنی‌ ها، وابی سابی در آرامش یک باغ ، در بوی سبزه‌ها ، در صندلی قدیمی پدربزرگ و در مزه دل انگیز چای معنا پیدا می کند .
آموزش مد

آموزش مد

طراحی دکور:

در طراحی دکور به سبک”وابی سابی” طراح به ایجاد فضایی کم نور با سایه‌های زیاد می پردازد . مجموع رنگ‌ های آن معمولا محدود به قهوه‌ای ، سیاه ، خاکستری ، خکی و سبز است . گرچه این مجموعه رنگ می‌تواند نشان دهنده این باشد که در طراحی به سبک وابی سابی آزادی عمل وجود ندارد اما درواقع می تواند باعث ایجاد نوآوری و خلاقیت در طراحی ها می‌شود مثلا کیمونو های ژاپنی از رنگخاکستری تولید می شوند اما فقط خاکستری نیست کیمونوها از صدها رگه خاکستری ایجاد می شوند و این همان خلاقیت در طراحی وابی سابی می باشد.
آموزش مد

آموزش مد

آموزش طراحی مد

حال جایگاه وابی سابی درصنعت مد پوشاک چگونه است؟ به ویژه در مد زنانه نیز ،مجموعه طراحی شده بر اساس فلسه وابی سابی، تکیه بر این دارد که: زیبایی و جذابیت چیزیست که تحت شرایط و موقعیت های خاص میان دو چیز رخ می دهد و به این میگویند زیبایی. لباس های طراحی شده با سبک وابی سابی ، فقط به منظر بیرونی طراحی ها ختم نشده است بلکه به تمام جزئیات یک طرح مانند طراحی ، رنگ های وابسته، کار دست هنرمندان بر روی اثر، روند برش و دوخت ، روند تولید و زنجیره فروش محصول و… توجه شده است و در خلق جزء به جزء طرح تاثیر بسزایی دارد.

شما نیز اگر به دنبال طراحی مد ولباس هستید باید با تمامی مفاهیم وفلسفه های مرتبیط با این موضوع آشنا شوید و از آن ها در خلق آثار خود استفاده کنید. به کار گیری تمامی عناصر زیبایی شناسی در طراحی یک لباس باعث رشد خلاقیت و خلق یک اثر بی نظیر می شود.
آموزش مد

گرد آورنده: سحرکازانی

مطالب را با دوستانتان به اشتراک بگزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس