۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت سجاف حلقه آستین

آموزش دوخت سجاف حلقه استین

با آموزش دوخت سجاف حلقه استین با مدرس سرکار خانم سمیه عبداله پور در خدمت شما هستیم، وقتی لباسی آستین ندارد مثلا سارافون یا جلیقه باشد، می توانیم از این روش دوخت استفاده کنیم تا کار نهایی تمیزتری داشته باشیم، برای شروع کار ابتدا روی الگوی بالاتنه جلو و پشت، دور حلقه آستین را از سرشانه و پهلو به اندازه 3 سانتیمتر داخل می شویم و سجاف حلقه را به موازات خط اصلی حلقه رسم می کنیم، بعد قسمت طراحی شده را روی کاغذ الگو جداگانه کپی می کنیم و علامت سرشانه و پهلو را نیز روی الگوها مشخص می کنیم.

در ادامه آموزش دوخت سجاف حلقه استین الگو را روی پارچه گذاشته و جای دوخت هم در نظر می گیریم، برای سجاف آستین و سرشانه 1 سانتیمتر و برای پهلو هم به اندازه ای که در پهلوی لباس جای دوخت در نظر گرفته شده جای دوخت در نظر می گیریم، الگوی سجاف را روی لایی می گذاریم و برش می زنیم، نکته مهم این است که قسمت چسبناک لایی را به سمت پارچه می گذاریم اما فعلا اتو نمی کنیم تا بعد از دوخت در نهایت به لباس چسبانده می شود، دورتادور حلقه آستین یعنی قسمت داخلی حلقه آستین (پارچه و لایی) را با سردوز به هم فیکس می کنیم.

دوخت سجاف حلقه آستین

در این مرحله ابتدا سرشانه لباس را می دوزیم بعد قسمت پهلوی لباس را از بالا به هم می دوزیم، بعد از دوخت سرشانه باید درزها را باز کرده و اتو بزنیم، سجاف را به روی لباس از روی سرشانه بالاتنه فیکس می کنیم و دور حلقه را با توجه به جای دوخت می دوزیم و به علت وضوح آموزش، سجاف را از رنگی دیگر انتخاب کردیم اما معمولاجنس سجاف از خود پارچه لباس می باشد.

بعد از اینکه دور تا دور حلقه را دوختیم اگر اضافه درز مانده باشد آن را می بریم و دورتادور حلقه را چرت می زنیم تا روی لباس خوب بنشیند، بعد از اینکه دورتادور حلقه را چرت زدیم جای دوخت را به سمت سجاف می خوابانیم ، با اتو هم می توان به خواب آن کمک کرد بعد از کنار دور حلقه به اندازه 1 تا 2 میلیمتر به سمت سجاف دورتادور حلقه دوخت نیش می زنیم تا سجاف به روی لباس برنگردد، بعد از اینکه دوخت سجاف کامل شد پهلوها را روی هم می گذاریم، یک سمت سجاف را باز کرده و روی سمت دیگر می خوابانیم و پهلوها را با سجاف با هم می دوزیم، در این مرحله باید دور حلقه را اتو بزنیم سجاف را به پشت برگردانیم و حالا قسمت چسبناک لایی را که روی پشت سجاف گذاشته بودیم با اتو می چسبانیم، با این کار حلقه تمیز نشان داده می شود و سجاف به روی لباس برنمیگردد.

آموزش دوخت سجاف

در صورت تمایل می توان یک دوخت از روی لباس دورتادور حلقه آستین داشته باشیم تا نمود تزیینی هم داشته باشد . استفاده از اتوی سرد بعد از اتوی بخار باعث باعث پرس شدن کار و زیبایی آن می شود، امیدواریم از این آموزش ساده اما کاربردی نهایت استفاده را برده باشید . با آکادمی پارس همراه باشید تا بتوانید لباس های زیبایی برای خود بدوزید.(دوخت دامن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس