۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش تکنیک های طراحی لباس

آموزش تکنیک های طراحی لباس

آموزش تکنیک های طراحی لباس یکی از دوره های جامع آکادمی هنر پارس می باشد که در مرحله ای برگذار می گردد که هنرجویان مهارتهای طراحی و ترسیم فیگور و لباس را پیدا کرده و با گذراندن دوره های رنگ شناسی تخصصی اکنون وارد اجرای تکنیک و ارائه کار می شوند.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱
تکنیک هایی که در این دوره آموزش داده می شوند شامل رنگذاری و اجرای طرح با مداد رنگی، ماژیک، گواش، پاستل، آبرنگ، آکریلیک و …. می باشد. در این مباحث نیاز است که هنرجویان با سایه پردازی با ابزارهای اثر گذار آشنا شوند. در این دوره از زیپاتون، لتراست و کاغذ کادو نیز برای کلارژ استفاده می شود. اصولا کلارژ یک تکنیک بسیار زیبا است که در عین زیبایی مهارت هنرمند را به خوبی نشان می دهد.

کلاژ یه شیوه ای اجرایی هنرها گفته می شود که هنرمند با ترکیب چند مواد و استفاده از قطعاتی مانند کاغذ، پارچه، مقوا و …… به طراحی اثر خود می پردازد. این تکنیک در طراحی لباس نیز بسیار زیبا و جالب است. در طراحی لباس گاهی نیاز است از طرح های خاص برای پارچه استفاده کرد و کشیدن و ترسیم طرح پارچه هم زمان بر است و هم شاید به خوبی انجام نگیرد در این موارد می توانید با تکنیک کلارژ از هر چیزی استفاده کنید. زیپاتون ها طرحهای پترنی آماده ای هستد که به صورت برچسپ وجود دارند و به خوبی در طراحی پارچه های لباس کمک رسانند.
آموزش تکنیک های طراحی لباس

 

آموزش تکنیک های طراحی لباس

در ابتدای این دوره هنرجویان با تکنیک های سایه زدن با مداد به طراحی میپردازند. این تکنیک به هنرجویان کمک می کند که بعدها بتوانند در رنگها نیز مهارت سایه روشن زدن را پیدا کنند. در این تکنیک ها به هنرجویان چگونگی سایه زدن، نمایش برجستگی ها و فرو رفتگی های بدن در زیر پارچه، نمایش جنسیت پارچه، نمایش بافت پارچه و طراحی طرح پارچه با توجه به برش ها و شرایط لباس آموزش داده می شود. در تکنیک مداد از انواع خط ها و سایه زدن ها به صورت مفصل صحبت می شود.

مداد رنگی ها ابزار دیگری هستند که قبل از ابزارهای دیگر رنگی لازم است استفاده و تکنیک آن به هنرجویان آموزش داده شود. دنیای از رنگ با همان تکنیک های مداد البته اینبار با توجه به حضور رنگ ها آموزش داده می شود. در تکنیک مداد رنگی می توان از تکنیک های سایه زنی لغزشی، ایجاد بافت با تکنیک هاشور، تکنیک های لایه به لایه ، هاشورهای متقاطع و …… نام برد.

تکنیک آبرنگ یکی از زیبا ترین ولذت بخش ترین تکنیک هاست. در این تکنیک هم از مدادهای آبرنگی و هم از خود آبرنگ می شود استفاده کرد. در این شیوه تکنیک های خیس کردن نوک مداد آبرنگی و یا آبرنگ قالبی، خیس کردن زمینه و کشیدن قلم موی خیس نام برد. در این تکنیک همیشه باید رنگ گذاری از رنگهای کم رنگ به پر رنگ انجام شود.

آموزش تکنیک های طراحی لباس

تکنیک پاستل به دو صورت پاستل های گچی و روغنی انجام می شود. پاستل های گچی قابلیت استفاده از پهنای آن را برای ایجاد سطوح بزرگ، استفاده از نوک پاستل برای خط های تند و ظریف و ایجاد خط هایی با بافت های پراکنده را دارند. تکنیک استفاده از پاستل بر روی مقواها و کاغذ های رنگی بسیار نمایش زیبا و حرفه ای را ارائه می دهند. استفاده از پاستل های روغنی سطحی مخملی به اثر می دهد.

جوهر ها و مواد اثر گذار خیس همانند اکولین مهارت زیادی برای اجرای اثر لازم دارد. آکادمی بین المللی هنر پارس تمامی تکنیک های طراحی لباس را در سطح جهانی و با مهارت های تخصصی ارائه می دهد. یکی از تخصصی ترین تکنیک های آموزش داده شده در آکادمی تکنیک اکولین است که با حضور اساتید صاحب سبک آموزش داده می شود.

هنرجویان پس از پایان آموزش تکنیک های طراحی لباس تمامی تکنیک ها را فرا گرفته و می توانند خود ترکیبی از چند تکنیک برای اجرا و ترسیم طراحی های خد استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس