۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

پیراهن دخترانه

پیراهن دخترانه

با آموزش دوخت پیراهن دخترانه مجلسی با ما همراه باشید. برای دوخت این پیراهن (آموزش دوخت پیراهن زنانه)شما به مقداری پارچه احتیاج دارید که بستگی به سایز دخترتان دارد. می توانید از یک نوع پارچه استفاده کنید.

پیراهن دخترانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   ابتدا الگوی لباس کودک را  را میکشیم.یقه را گرد طراحی می کنیم و بازی یقه را دلخواه(حدود۷-۸سانت)یا کمتر در نظر می گیریم.این پیراهن آستین حلقه ای است و بالاتنه مانند سارافون است.به این صورت که سرشانه را از وسط نصف می کنیم و به اندازه ای که می خواهیم حلقه ی لباس پهن باشد از طرفین خارج می شویم.

پیراهن دخترانه

   مثلا ۲سانت به سمت یقه می رویم و ۲سانت به سمت سرشانه.یقه را با توجه به حلقه ، گرد می کنیم (تقریبا مدل قایقی) و حلقه آستین را هم تا زیر حلقه طراحی می کنیم.

پیراهن دخترانه

   نقاط سبز وسط سرشانه را نشان میدهد.خطوط نارنجی هم طراحی یقه و حلقه هستند.از خط کمر الگو را قیچی میکنیم.برای دامن پیراهن از دامن یک کلوش استفاده میکنیم. با این تفاوت که برای چینهای کمر باید کمری دامن(آموزش دوخت سارافون بچه گانه) را گشاد تر از معمول در نظر بگیریم.

پیراهن دخترانه مجلسی

   یعنی “یک سوم دور کمر” به جای منهای ۱ باید +۴-۵سانت شود. هرچه این مقدار بیشتر شود چینهای کمر هم بیشتر میشود و بعد ضربدر ۲پشت لباس هم زیپ دوخته می شود.اگر هم از یک دکمه جفتی یا یک دکمه و بندینک استفاده میکنید دقت کنید که کمر لباس را خیلی تنگ نکنید تا از شانه های کودک زمان پوشیدن به راحتی رد شود.دور یقه و آستین ها را نوار اریب میدوزیم.دامن را از درز پشت اول چرخ میکنیم.بعد کمر دامن را چین کش میکنیم.یعنی یکبار با چرخ درشت چرخ میکنیم و بعد چینها را پخش میکینم.بالاتنه و دامن را به هم میدوزیم .

پیراهن دخترانه بچه گانه

کت

   برای تهیه یک کت کوتاه (آموزش دوخت کت زنانه)روی پیراهن اول الگو بالاتنه را میکشیم.یقه از سرشانه ی پشت و جلو ۱سانت گشاد میشود و از وسط پشت هم ۰٫۵سانت یقه کت را روی الگو مشخص کرده و گرد میکنیم.از خط وسط جلو حدود ۲-۳سانت داخل شده و یقه را به این نقطه میرسانیم.و از همین نقطه به قد کت رسانده که تا روی خط کمر است و این خط را منحنی میکنیم.تمام این قسمت از سرشانه تا پهلو سجاف میخورد و ما هیچ دوختی از روی کار نداریم و سجاف هم در انتها به درز پهلو دوخته میشود.

پیراهن دخترانه پیراهن دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس