۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی و دوخت لباس زنانه

طراحی و دوخت لباس زنانه

مراحل مختلفی وجود دارد تا یک طرح اولیه به یک لباس کامل تبدیل شود. برای طراحی و دوخت لباس زنانه (آموزش خیاطی زنانه ) مراحل زیر را باید انجام داد.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

۱– برای خودتان یک مانکن بسازید (مانکن لباس زنانه )

   شما به یک مانکن نیاز دارید که بتوانید طرح لباسی که می‌دوزید را روی بدن ببینید. این مانکن باید از نظر اندازه و شکل هیکل با استانداردهای بدن انسان هماهنگی داشته باشد. اگر مانکن ندارید می‌توانید یکی آماده کنید. فراموش نکنید که این اولین مرحله از دوختن لباس مرحله مهمی است .یکی از بلوزهایی که نمی‌خواهید را بپوشید و سپس در حالیکه که هنوز بلوز را به تن دارید، آن را بطور کامل با نوار چسب یا چسب برق بپوشانید. این کار یک شکل از بدن شما را به صورت سخت شده بوجود می‌آورد.

طراحی و دوخت لباس زنانه

    از کناره پایین تا زیر بغل را ببرید. بعد آستین‌ها و سرشانه را نیز به همین ترتیب و تنها از یک سمت برش دهید.لباس را از تن خارج کنید، قسمی که بریده‌اید را دوباره بچسبانید و داخل آن را به روزنامه باطله، پارچه یا چیزهای مشابه پرکنید تا سفت شود.در مورد آستین‌ها(انواع آستین ) هم می‌توانید آنها را نگه دارید یا ببرید.

طراحی و دوخت لباس زنانه

۲– طرح مورد نظر را روی یک کاغذ بکشید

   هر قسمت را برچسب بزنید تا دچار مشکل نشوید . «دوبار اندازه گیری کنید، یک بار ببرید!» پس از آنکه کشیدن طرح تمام شد آن را ببرید.بهترین حالت این است که شما اطلاعاتی درباره الگو بریدن از قبل داشته باشید اما اگر مهارت خاصی ندارید هم زیاد نگران نباشید. کافی‌ست بتوانید به خوبی طرح مورد نظرتان را تصور کنید(آموزش طراحی لباس زنانه ).

طراحی و دوخت لباس زنانه

طراحی و دوخت لباس زنانه تهران

۳-بازسازی طرح لباس با پارچه چیت

   تکه‌ای الگوی کاغذی خود را روی یک پارچه چیت موصلی یا هر پارچه ارزان قیمت دیگر قرار دهید. سپس پارچه را برش دهید و روی مانکنی که ساخته‌اید با سوزن وصل کنید.

طراحی و دوخت لباس زنانه

۴– دوختن مدل اولیه لباس

   طرح لباسی که با پارچه چیت مدل زده‌اید را بدوزید. بعد لباس رو دوباره تن مانکن کنید. در این مرحله می‌توانید خودتان هم لباس را بپوشید و آن را روی تن خودتان بررسی کنید.

طراحی و دوخت لباس زنانه

۵– لباس را بررسی کنید

   به لباسی که تن کرده اید دقت کنید. چه قسمت‌هایی از آن ایراد دارد و باید رفع شود؟ این نکات را یادداشت کنید. بعد هر تغییری که لازم است روی طرح اعمال کنید. ایراد های آن را برطرف کنید. این کارها پیش از دوختن لباس اصلی به دقت بررسی کنید تا نتیجه نهایی همان لباس مطلوبی باشد که در نظر دارید.

طراحی دوخت لباس زنانه

۶- درباره مرحله بعدی تصمیم بگیرید

   چقدر مدل لباسی که دوخته اید و اصلاح کرده‌اید، به ایده اولیه شما نزدیک است؟ آیا برای رفتن به مرحله بعد آماده است؟ بنظرتان لازم است یک مدل دیگر از نو آماده کنید یا همین نتیجه به دست آمده رضایت بخش است؟ در این مرحله باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید مدل را از نو بسازید و یا به مرحله بعدی که دوختن لباس با پارچه اصلی‌ست بروید.

طراحی و دوخت لباس زنانه

۷– مرحله دوختن لباس با پارچه اصلی

   این مرحله نیز مشابه مرحله ۳ است . بخاطر بسپارید که شما به احتمال زیاد چند بار اول اشتباه‌ های زیادی خواهید داشت. پس بیشتر از آنچه برآورد می‌کنید پارچه خریداری کنید. عجله نکنید و همیشه تمام اندازه‌ها را دوباره و حتی سه باره بررسی کنید. آماده مواجهه با مشکلات پیش‌بینی نشده باشید. طرح خود را دائم بررسی کنید و از اشتباه‌هایتان درس بگیرید. از اشتباه کردن نترسید؛ گاهی طرح‌های بسیار نوآورانه از همین اشتباه‌ها سرچشمه می‌گیرند.

رسیدن به شغل طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس