۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

سبک آوانگارد

سبک آوانگارد

در این مقاله می خواهیم درباره ی سبک آوانگارد در طراحی لباس صحبت کنیم. آوانگارد اصطلاحی فرانسوی  است که به زبان انگلیسی آمده و یک اصطلاح در اصل برای توصیف مهمترین بخش از ارتش در حال پیشروی است واژه ی آوانگارد به معنی روشنفکرانه ،جدید و ساختار شکن می باشد(سبک مینیمالیسم در طراحی لباس ) یعنی به عنوان ساختارشکنی در مد محسوب می شود.در سال ۱۹۰۰ این واژه برای اولین بار بکار برده شد و در ابتدا به این سبک مفهوم زشت و لجام گسیخته و مبتذل را به خود گرفت . کم کم جای خودش را بروی کت واک طراحان باز کرد و در ابتدای هر شو لباس شوک (Shock ) را از این سبک انتخاب می کردند تا همگان را متحیر کنند و متوجه نو بودن طرحای بعدی که خواهد آمد، کنند.(سبک های طراحی لباس )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

                                                           آموزشگاه خیاطی کرج

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

سبک آوانگارد

سبک آوانگارد

   به تدریج طراحان آوانگاردی وارد بازار تجاری مد(آموزش طراحی مد و لباس ) شدند که همه منتقدان و مشتریان خود را شگفت زده کردند .در واقع طراحان با طراحی این لباس ها سعی در انتقال یک مفهوم دارند. همین امر باعث می شود شکل و شمایل لباس های تولید شده با این تکنیک بسیار متفاوت بوده به طوری هرگز از روی آنها تولید انبوه نمی شود. بیشتر این طرح ها در لباس های مجلسی زنانه (آموزش دوخت تونیک مجلسی) استفاده می شود. سبک آوانگارد فقط منحصر به لباس نمی شود و در طراحی های کیف ، کفش و اکسسوری(کلیپ تصویرسازی اکسسوری ) هم دیده می شود.

سبک آوانگاردسبک آوانگارد

سبک آوانگاردیسم

   آوانگارد به تغییر انتقالی معتقد است که به تدریج خود را از تکرار چیزهای گذشته و کلیشه ای برهاند , زیرا قواعد و هنجار چنان در جامعه شکل گرفته و پذیرفته شده است که مانع نمایش لازم آن می شود.

سبک آوانگارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس