۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

سبک های طراحی لباس

سبک های طراحی لباس

در این مقاله به معرفی سبک های طراحی لباس می پردازیم. همان طور که می دانید به هنرمندانی که در این عرصه طرح‌ های ابداعی ‌شان تاثیری در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی بگذارند، «طراح لباس »(چگونه طراح لباس شویم ) گفته می‌ شود. حوزه ای است که در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است. در دوره های پیشین افراد به ایجاد نوآوری در لباس های خود اهمیتی نمی دادند. حتی علاقه مندان به این کار هم تصور نمی کردند که می توان آن را به صورت حرفه ای انجام داد. از این رو قدمت حوزه های طراحی داخلی و طراحی لباس به عنوان حرفه های رسمی چندان طولانی نیست.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

سبک های طراحی لباس

 مد چیست

   طبق تعریف مُد (mode) (طراحی مد )یک واژه فرانسوی است که معادل انگلیسی آن فَشِن (fashion) می باشد و اصطلاح کلی در حیطه هنر طراحی لباس(یادگیری طراحی لباس ) است که تحت تاثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دوره زمانی مشخص انجام می پذیرد. در واقع با بکار بردن کلمه فشن ما از یک صنعت و یک فرآیند صحبت می کنیم ؛ همانگونه که از تعریف در می یابیم در یک دوره زمانی سبکی از پوشش فراگیر می شود که تحت تاثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه است؛ این یعنی اگر ما سبکی که مناسب جامعه، فرهنگ و اندیشه دینی و ملی ما نباشد را به عنوان یک پوشش نا آگاهانه برگزینیم تمامی هویت ملی و مذهبی خود را باخته ایم چرا که به دیگران اجازه داده ایم آنها هویت ما را تعیین کنند پس باید آگاه باشیم از آنچه که برای پوشش انتخاب می کنیم .

سبک های مختلف طراحی لباس

   در عرصه پوشاک و طراحی فشن سبک های(سبک شناسی مد و فشن ) زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها در دوره ای خاص ایجاد شده است.

سبک کات اوت در طراحی لباس و فشن

 در این سبک طراحان با ایجاد برش های متفاوت و استفاده از اشکال مختلف طرح جدیدی در طراحی لباس ایجاد می نمایند.

سبک های طراحی لباس

سبک های طراحی لباس

 سبک هیپ هاپ در طراحی لباس و فشن

   این سبک در دهه ۸۰ از جوانان آمریکایی آفریقایی تبار شروع شد و در سبک موسقی هیپ هاپ ،راک ،رپ و متال متولد شد .این سبک ، لباس جوانان امروز می باشد ،شلوار جین گشاد(نحوه شستن شلوار جین ) با تیشرت های رنگی بلند و سویی شرتهای کلاه دار گشاد با زنجیرهای آویزان کنار شلوار و کتانی های رنگی بزرگ از مشخصه های متداول این سبک می باشد .

سبک های طراحی لباس

انواع سبک های طراحی لباس

 سبک پرپی در طراحی لباس

   ظهور این سبک در سال ۱۹۳۰در انگلستان در یک کالج شبانه روزی تیز هوشان بوده و در دهه پنجم قرن نوزدهم به اوج خودش می رسد و همچنان طرفدارن خود را دارد اغلب طرفداران این سبک از طبقه مرفه جامعه می باشند.این سبک از قوانین کلاسیک پیروی می کند. این لباس ها حالت تمیز و شسته رفت دارد،  در این سبک از الیاف طبیعی نظیر پنبه، پشم، کشمیر و ابریشم (انواع پارچه )استفاده می شود.سادگی و شیک پوشی(شیک پوشی خانم ها ) در این سبک اولویت دارد.دراین سبک باید از شلوغی و پیچدگی در طرح و نقش پارچه چشم پوشی شود.در این سبک از خبری از تجمل و زرق برق نیست.

سبک های طراحی لباس

طراحی لباس

سبک رسی در طراحی لباس

   سبک مهیج رسی بیشتر برای مهمانی های شبانه و خودمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این  سبک کوتاهی وتنگ بودن  وچاکهای بلند اهمیت دارد. استفاده از آرایشهای تند در این سبک متداول است . یقه ها باز و دکلته است ،پاشنه کفش ها بلند و جلو باز است و تاکید بر زیبایی زنانه دارد.

سبک دکو آرت در طراحی لباس

   هنر آرت دکو یا دکو آرت سبک تجملی و بین الملی تزئینی است که در حدود سالهای ۱۹۱۸ تا۱۹۳۹ به طور فراگیر در زمینه های مد، معماری، تزئینات داخلی و طراحی صنعتی رواج یافت. این نام براساس عنوان نمایشگاه جهانی ۱۹۲۵ در پاریس (نمایشگاه بین الملی هنرهای تزئینی و صنعتی) انتخاب شد.در این سبک از رنگ های درخشان و مواج به همراه گسترده مشخصی از نقشمایه ها – مثلا نقوش گل و گیاه، تصویری، هندسی – استفاده می شود.همچنین ایجاد جلوه های بصری در لباس و تزیینات داخلی می باشد و رساندن آن به تولید انبوه است.

سبک های طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس