۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت مانتو

آموزش دوخت مانتو مدل دار

در این مقاله قصد داریم دوخت مانتو مدل دار(دوخت مانتو ساده با الگو) را آموزش دهیم . برای دوخت یک مانتو دولایه به دو الگو نیاز دارید و دو برش که بهم وصل شوند. از این مدل مانتو می توانید برای مجالس رسمی استفاده کنید.اول الگوی قسمت زیر را می کشیم.یک الگوی ساده اندامی با قد مورد نظر+۱/۵سانت روی همگرد .یقه ی این مانتو را هفت طراحی کنید.(آموزش دوخت یقه انگلیسی)برای قسمت زیر می توانید از ساتن طرحدار استفاده کنید.آموزش دوخت یقه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دوخت مانتو مدل دار

   از خط وسط جلو  ۴-۵سانت (بسته به مقداری که می خواهید باز شود) به طرفین می رویم و خط صافی از خط باسن به نقاط علامت زده شده می کشیم و در مرحله ی بعد، جلوی مانتو را از خط باسن به طرف پهلو ها هلال می کنیم.برای این مانتو لازم نیست قسمت زیر را برش دار کنید. ساسون فرانسوی و ساسون زیر سینه برای زیر مانتو مناسب است.سجاف مانتو را از ۶سانت کمتر نگیرید و تا پهلو ها سجاف بدهید که دوخت روی کار نداشته باشید و خوب این سجاف را با لایه چسب لایه کوبی کنید که محکم بایستد.پشت مانتو را هم می توانید ساده طراحی کنید؛و هم برش عصایی(انتقال پنس سرشانه) کار کنید.پارچه ی طرحدار را با این الگوی جلو برش بزنید.

دوخت مانتو

دوخت مانتو ساده

    حالا روی همین الگو تغییراتی می دهیم برای قسمت رویی و مشکی.اول برش عصایی را طراحی می کنید. از نوک سینه ۲سانت به طرفین می رویم. بعد ساسون سرشانه ی جدید و ساسون زیر سینه ی جدید را روی آن طراحی می کنیم.از بالا ۲٫۵ سانت از سرشانه یقه را باز می کنیم.یقه را هفت طراحی کنید.این خط یقه ی جدید باید با خط قبلی خطوطی موازی ر تشکیل بدهند.برای یقه ی قبلی ساسون لقی ۱سانت طراحی کرده و بعد یقه را اصلاح کنید و برای این قسمت رویی مانتو دوباره ساسون قبلی را باز کنید و یقه را هفت و یک ساسون ۱٫۵سانتی از وسط یقه بگیرید و دوباره یقه را اصلاح کنید.

دوخت مانتو با الگو

دوخت مانتو دولایه

از پایین دامن قسمت هلالی حدود ۶تا۷سانت عقب برید و علامت بذارید.از پایین قد هم  حدود ۲٫۵سانت بالا آمده و علامت می گذاریم.از این نقطه یکبار وصل می کنیم به پهلو به صورت اریب و یکبار به صورت اریب وصل می کنیم به تیزی هفت یقه.پایین مانتو را به طرفین هلالی کنید.حالا قسمت های اضافی را قیچی می کنیم و دوباره جلو را روی پارچه ی مشکی یا ساده برش می زنیم.بعد از اینکه سجاف هر کدام از مانتو ها را آماده کردیم و قد آن ها را با هم تنظیم کردیم، از سرشانه ها و زیر بغل تا پایین یکبار چرخ کنید یا کوک بزنید که از هم جدا نشوند. بعد به الگوی پشت وصل کنید.برای این مدل باید قسمت تگ دگمه را از گل سینه هایی(تزئینات لباس) که دو طرف داخل هم قفل می شوند استفاده کنید.

دوخت مانتو دوخت مانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس