۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت مانتو ساده با الگو

دوخت مانتو ساده با الگو

 در این مقاله قصد داریم دوخت مانتو ساده با الگو (آموزش گام به گام دوخت مانتو)را آموزش دهیم.از این مدل می توانید هم به عنوان لباس راحتی استفاده کنید و هم مانتو ساده ی گشاد چه برای دوران بارداری یا هر نوع استفاده ی دیگری که مایلید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   یک الگوی اولیه ی بالاتنه را رسم می کنیم.همانطور که در شکل می بینید الگوی جلو گشادتر است .اول از زیر بغل تا پایین دامن(آموزش دوخت دامن) به الگوی پشت و جلو اوازمان می دهیم(حدود ۶ تا ۷ سانت)برای وسط جلو ۴تا۵ سانت روی همگرد در نظر می گیریم.

دوخت مانتو ساده با الگو

   برای جلو یقه هفت گلابی(آموزش دوخت یقه انگلیسی) را طراحی می کنیم با مقدار بازی که برای یقه در نظر دارید.از قسمت کارور الگوی جلو خط صافی می کشیم و الگو مانتو ساده را جدا می کنیم. می توانید از یک سوم انتهای حلقه آستین انجام بدید و یا اگر می خواهید روی سینه هم گشاد شود؛ از نوک سینه حدود ۷-۸سانت بالا می رویم و خط مورد نظر را رسم می کنیم.

آموزش دوخت مانتو ساده

   همین خط را به۴ سمت تقسیم می کنیم با فواصل هم اندازه و  ۴ خط به پایین لباس می کشیم و بین آن اوازمان می دهیم.  دقت کنید که در این قسمت هر طرف ۴تا پیله دو طرفه یا پیله معکوس قرار دارد. عمق هر طرف و هر کدام از پیله ها را ۲سانت در نظر بگیرید .بنابراین برای هر طرف هر کدام از پیله ها حداقل ۴سانت باید اوازمان بدهید که این اوازمان ها دو طرفه هستند یعنی از پایین دامن هم اضافه می شود. همین مقدار برای قسمت بالای لباس تغییری نمی کند .فقط حلقه آستین را از ابتدای کشیدن الگو مانتو ساده ۲ تا ۳ سانت پایین تر بیاورید.

دوخت مانتو ساده با الگو

روش دوخت مانتو

   الگو مانتو ساده پشت یک برش در بالا دارد که می توانید از پارچه ی طرحدار استفاده کنید.برای طراحی پشت یک دوم سرشانه را در نظر بگیرید که از آن قسمت شروع می شود و برای قد تا حدود یک سوم پایین حلقه آستین(انواع آستین) پایین می آییم.این قسمت را از روی الگو مانتو ساده جدا می کنیم.وسط پشت الگو یک پیلی دوقلو دوخته شده.از خط وسط پشت الگو مانتو ساده برای این پیلی ۱۲سانت اوازمان می دهیم.

 دوخت مانتو ساده با الگو

دوخت مانتو راحتی

   الگوی آستین را می کشیم .از بالا تا ساعد آستین ها گشاد هستند و از قسمت ساعد با کمی انحنا آستین را تنگ می کنیم ؛ تا به مچ که برسد.اول از همه پیله های قسمت جلو را برای هر قسمت جداگانه می دوزیم.محل این پیله ها را زمانی که الگو مانتو ساده کامل شد باید پشت پارچه با مداد یا صابون علامت بزنید .بعد از بستن پیله ها کوک می زنید تا ثابت بمانند. سپس این قسمت را به قسمت بالای لباس وصل می کنیم و چرخ می کنیم.

الگوی دوخت

   در پشت الگو  اول پیله ی دو قلوی پشت و آن را قبلا پشت پارچه علامت زدیم و می بندیم و می دوزیم و بعد برش قسمت بالا را به آن وصل می کنیم و می دوزیم.بعد از آماده شدن هر کدوم از قسمت ها به طور جداگانه آن ها را اتو کنید به خصوص قسمت هایی که برش خورده است. چون بعد از اتمام کار اتو کشی این قسمت ها مشکل است.آستین ها را هم بدوزید.برای دورتادور یقه و جلوی لباس یک نوار حدود ۲تا ۲٫۵ سانتی که از قبل تهیه کردید از روی کار چرخ می کنیم.قبل از دوخت مانتو ساده نوار سجاف یقه ی پشت و جلو را وصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس