۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دوخت شلوار کودک

دوخت شلوار کودک

در مقاله ی دوخت شلوار کودک به آموزش رسم الگوی شلوار پیشبندی می پردازیم .پیش بند شلوار مدلهای مختلفی دارد که براساس سلیقه خودتان میتوانید این مدلها را روی الگو پیاده کنید . اندازه های پیشبند هم رابطه ی مستقیمی با سایز کودک دارد . برای فهمیدن اندازه های پیشبندِ جلوی شلوار متر را از خط کمر تا روی سینه ی بچه کشیده و بلندی پیشبند را اندازه بگیرید . سپس در قسمت روی سینه ۴ تا ۶ سانت از محل اتصال دستها به بدن فاصله گرفته و پهنای پیشبند را هم اندازه بگیرید . مثلا در شکل زیر اگه خط مشکی خط کمر باشد خط قرمز بلندی پیشبند و خط آبی پهنای پیشبند است .

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

دوخت شلوار کودک

   بعد از اندازه گیری روی خط وسط جلوی بالاتنه از خط کمر به اندازه ی بلندی پیشبند بالا رفته ( خط آبی ) و از آنجا به اندازه ی نصفِ پهنای پیشبند به سمت راست رفته و یک خط صاف میکشیم ( خط قرمز ) . سپس از خط کمر به اندازه ی نصفِ پهنای پیشبند بعلاوه ی ۲ الی ۳ سانتی متر علامت زده ( خط سبز ) و این علامت را به خط بالاییِ پیشبند ( خط قرمز ) وصل میکنیم.طرز دوخت شلوار راحتی بچه گانه

دوخت شلوار کودک

شلوار کودک

    در این مدل برای دخترها نقاب زیپ حذف میشود چون جلوی شلوار بسته  است اما در صورت دلخواه میتوانید برای پسرها جلوی شلوار را زیپ قرار بدهید و پیشبند را به صورت جدا بعد از نصب زیپ به کمر بدوزید .(روش دوخت شلوار راحتی بچه گانه)در این مدل دقیقا از کناره های پیشبند تا پشتِ کمر به صورت سرتاسری کش دوخته میشود . بنابراین در هنگام دوخت , پیلی جلوی شلوار و پنس پشت شلوار دوخته نمیشود و به پهلوهای الگوی جلو و پشت شلوار ۲ سانت اضافه میشود .دوخت شلوار کودک

دوخت شلوار

   برای دوخت کش در قسمت کمر شلوار هم میتوانید سجاف سرخود به قسمت پهلو های الگوی جلو و کمر الگوی پشت بدهید ( خطوط قرمز ) و هم میتوانید سجاف رو به صورت جدا دربیاورید و به کمر بدوزید ( اگه سجاف رو به صورت جدا روی پارچه برش میزنید باید سجاف یک تکه باشه یعنی سجاف جلو و پشت از قسمت پهلوها به هم چسبانده شوند و بعد روی پارچه برش بخورند ) در هر دو صورت کش باید به سجاف دوخته شود و سپس سجاف به همراه کش به کمرِ شلوار دوخته میشود.(آموزش دوخت شلوار جین بچه گانه)

دوخت شلوار کودک

آموزش خیاطی

   بندها را هم باید روی الگو طراحی کنید . عرض بندها میتواند ۳ الی ۴ سانت باشه و طول بند از خطِ کمر پشت تا بالای پیشبند در جلو بعلاوه ی ۳ سانتی متر برای جادکمه ی بند است . بعد از اینکه بندها را روی الگوی بالاتنه ی جلو و پشت طراحی کردید بند جلو و پشت را از قسمت خط سرشانه ( خطوط زرد ) به هم بچسبانید تا بند یک تکه شود سپس بند را روی دو لا پارچه برش بزنید و این دولا رو از پشت به هم بدوزید و بر گردانید و در انتها بندها را به تنه وصل کنید .اگر میخواهید بند در پشت به صورت ضربدری باشد باید به همون صورت ضربدری روی الگو طراحی کنید .میتوانید برای جا دکمه ۶ سانت اضافه در نظر بگیرید و دو تا جا دکمه در جلوی بند بزنید تا در صورت لزوم بتوانید بند را کوتاه و بلند کنید .

دوخت شلوار کودک دوخت شلوار کودک دوخت شلوار کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس