مقالات

اندازه گیری لباس بچه گانه

در مقاله ی اندازه گیری لباس بچه گانه به آموزش رسم سرهمی نوزاد می پردازیم . برای الگوسازیِ این مدل سرهمی ابتدا در الگوی بالاتنه به اندازه ی ۳ الی ۵ سانتی متر ( بستگی به سایز دارد ) از خط کف حلقه بیایید بالا و خطوطی موازی با خط کف حلقه روی الگوی جلو و پشت رسم کنید ( خطوط قرمز ) .(اموزش دوخت لباس بچه گانه پسرانه )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   حلقه ی گردن را به اندازه ی ۰٫۵ سانتی متر از گوشه ی گردن و وسط پشت و جلو گشاد کنید ( خطوط سبز ) .حالا الگو را از خط قرمز قیچی کنید.

اندازه گیری لباس بچه گانه

   قسمت پایینِ خطوط قرمز را از خط زرد قیچی کرده و بین خطوط زرد در الگوی جلو و پشت را به اندازه ای اوزمان بدهید که خط کمرِ بالاتنه دقیقا هم اندازه ی خط کمرِ شورت شود .خط وسط جلو و پهلوی بالاتنه و شورت را کاملا در راستای هم قرار بدهید طوری که خطوط پهلوی بالاتنه ی جلو و جلوی شورت کاملا مماس با هم قرار بگیرند . در این لحظه یک فاصله ای بین خط وسط جلوی بالاتنه و شورت بوجود میاید ( خط صورتی ) که به همین صورت روی الگو میماند.الگوی جلو و پشتِ سرهمی به شکل زیر درمیاید

لباس بچه گانه

   از خط وسط جلو در قسمت بالا و پایینِ لباس به اندازه ی ۱٫۵ سانتی متر به سمت راست و ۱٫۵ سانتی متر هم به سمت چپ رفته و خطوطی موازی با خط وسط جلو رسم کنید ( خطوط آبی ) .از خط پایینِ شورتِ جلو و پشت به اندازه ی ۱٫۵ سانتی متر بالا و ۱٫۵ سانتی متر هم پایین رفته و خطوطی موازی با این خط روی الگو رسم کنید ( خطوط بنفش ) .(اموزش دوخت سرهمی نوزاد )طولِ خطوط بنفش ( خطوط زرد ) را با متر بدست آورده با هم جمع و سپس ضربدر ۲ کنید و حاصل را یادداشت کنید .طولِ خط آبی را هم یادداشت کنید .

آموزش خیاطی

   الگو را از خطوط داخلِ بنفش و آبی قیچی کنید .(آموزش دوخت سرهمی نوزاد )در مرحله ی دوخت یک نوارِ ۳ سانتیِ دولا با طولِ مقادیری که یادداشت کرده بودید به این قسمتها دوخته میشود .الگوی بالاتنه ی سرهمیِ شما به شکل زیر درمیاید . این الگو ها را روی دولای پارچه برش بزنید دقت کنید که خط وسط جلو روی دولای باز و وسط پشت در دولای بسته ی پارچه قرار میگیرد .

برای الگوسازیِ آستین این مدل ابتدا الگوی آستینِ نیمه را مطابق با خطوط قرمز روی الگوی آستین بکشید .خط آبی اندازه ی بلندیِ وسط آستین است .الگو را از خط قرمز قیچی کن .خطوط زرد را روی الگو بکشید .خطوط زرد را از بالا تا پایین قیچی کرده و بین آن ها را به اندازه ی ۲ الی ۴ سانتی متر اوزمان بدهید .این مقدار اوزمان در مرحله ی دوخت تبدیل به چینِ آستین میشود بنابراین هر چقدر اوزمان بین خطوط زرد بیشتر باشد چین آستین هم بیشتر میشود .

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

5 روز ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

5 روز ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

5 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

5 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

5 روز ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

7 روز ago