۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اندازه گیری لباس بچه گانه

اندازه گیری لباس بچه گانه

در مقاله ی اندازه گیری لباس بچه گانه به آموزش رسم سرهمی نوزاد می پردازیم . برای الگوسازیِ این مدل سرهمی ابتدا در الگوی بالاتنه به اندازه ی ۳ الی ۵ سانتی متر ( بستگی به سایز دارد ) از خط کف حلقه بیایید بالا و خطوطی موازی با خط کف حلقه روی الگوی جلو و پشت رسم کنید ( خطوط قرمز ) .(اموزش دوخت لباس بچه گانه پسرانه )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   حلقه ی گردن را به اندازه ی ۰٫۵ سانتی متر از گوشه ی گردن و وسط پشت و جلو گشاد کنید ( خطوط سبز ) .حالا الگو را از خط قرمز قیچی کنید.

اندازه گیری لباس بچه گانه

اندازه گیری لباس بچه گانه

   قسمت پایینِ خطوط قرمز را از خط زرد قیچی کرده و بین خطوط زرد در الگوی جلو و پشت را به اندازه ای اوزمان بدهید که خط کمرِ بالاتنه دقیقا هم اندازه ی خط کمرِ شورت شود .خط وسط جلو و پهلوی بالاتنه و شورت را کاملا در راستای هم قرار بدهید طوری که خطوط پهلوی بالاتنه ی جلو و جلوی شورت کاملا مماس با هم قرار بگیرند . در این لحظه یک فاصله ای بین خط وسط جلوی بالاتنه و شورت بوجود میاید ( خط صورتی ) که به همین صورت روی الگو میماند.الگوی جلو و پشتِ سرهمی به شکل زیر درمیاید

اندازه گیری لباس بچه گانهاندازه گیری لباس بچه گانه اندازه گیری لباس بچه گانه

لباس بچه گانه

   از خط وسط جلو در قسمت بالا و پایینِ لباس به اندازه ی ۱٫۵ سانتی متر به سمت راست و ۱٫۵ سانتی متر هم به سمت چپ رفته و خطوطی موازی با خط وسط جلو رسم کنید ( خطوط آبی ) .از خط پایینِ شورتِ جلو و پشت به اندازه ی ۱٫۵ سانتی متر بالا و ۱٫۵ سانتی متر هم پایین رفته و خطوطی موازی با این خط روی الگو رسم کنید ( خطوط بنفش ) .(اموزش دوخت سرهمی نوزاد )طولِ خطوط بنفش ( خطوط زرد ) را با متر بدست آورده با هم جمع و سپس ضربدر ۲ کنید و حاصل را یادداشت کنید .طولِ خط آبی را هم یادداشت کنید .

اندازه گیری لباس بچه گانه اندازه گیری لباس بچه گانه اندازه گیری لباس بچه گانه

آموزش خیاطی

   الگو را از خطوط داخلِ بنفش و آبی قیچی کنید .(آموزش دوخت سرهمی نوزاد )در مرحله ی دوخت یک نوارِ ۳ سانتیِ دولا با طولِ مقادیری که یادداشت کرده بودید به این قسمتها دوخته میشود .الگوی بالاتنه ی سرهمیِ شما به شکل زیر درمیاید . این الگو ها را روی دولای پارچه برش بزنید دقت کنید که خط وسط جلو روی دولای باز و وسط پشت در دولای بسته ی پارچه قرار میگیرد .

اندازه گیری لباس بچه گانه اندازه گیری لباس بچه گانه

برای الگوسازیِ آستین این مدل ابتدا الگوی آستینِ نیمه را مطابق با خطوط قرمز روی الگوی آستین بکشید .خط آبی اندازه ی بلندیِ وسط آستین است .الگو را از خط قرمز قیچی کن .خطوط زرد را روی الگو بکشید .خطوط زرد را از بالا تا پایین قیچی کرده و بین آن ها را به اندازه ی ۲ الی ۴ سانتی متر اوزمان بدهید .این مقدار اوزمان در مرحله ی دوخت تبدیل به چینِ آستین میشود بنابراین هر چقدر اوزمان بین خطوط زرد بیشتر باشد چین آستین هم بیشتر میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس