۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز

اموزش دوخت و الگو مانتو پانچ جلو باز

در مقاله ی اموزش دوخت و الگو مانتو پانچ جلو باز یک مدل پانچو زیبا را آموزش می دهیم که جلوی آن به صورت دو لایه می باشد. برای این مدل مانتو ابتدا یک الگوی آستین کیمونو تهیه کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو مانتو پانچ جلو باز

 قد الگو را به اندازه ی قدِ جلوی مانتو بلند کنید .از خط مچ به اندازه ی ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر بیایید بالا و خطوطی موازی با خط مچ روی الگوی جلو و پشت رسم کنید ( خطوط قرمز ) .الگوی قسمت جلو و پشتِ مانتو را از انتهای خطوط قرمز و کاملا موازی با خط وسط جلو و وسط پشت با طول قدِ دلخواه روی الگو رسم کنید ( خطوط زرد ) .

طرز برش مانتو پانچ جلو باز

   الگوی قسمت بلندِ جلوی مانتو را موازی با خط وسط جلو جوری رسم کنید که از زیرِ بغلِ الگو رد شود ( خط صورتی ) .الگو را از خطوط قرمز قیچی کنید.(اموزش دوخت پانچو جلو باز)

اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز

 

از روی خطوط صورتی یا همان قسمت جلوی مانتو یک کپی تهیه کنید .تکه های پایینِ آستین ( خطوط قرمز ) را از خطوط سرشانه ( خطوط سبز ) به هم بچسبانید .به این ترتیب الگوی این مانتو از ۴ قسمتِ زیر تشکیل میشود .الگوی شماره ۱ و ۲ در دولای بسته ی پارچه و الگوی شماره ۳ روی دولای باز پارچه برش میخورد .الگوی شماره ۴ رو از خط مچ تا زده و قرینه ی الگو را در پایینِ خط مچ رسم کنید چون این قسمت از مانتو به صورت دولا دوخته میشود سپس الگو را روی دولای باز پارچه برش بزنید .

اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز

اموزش دوخت مانتو پانچو

(الگو مانتو پانچ جلو باز) در مرحله ی دوخت ابتدا سجافِ خط وسط جلوی الگوی صورتی را بدوزید سپس تکه ی شماره ۲ و ۳ رو از خطوط آبی به هم بدوزید .سپس قسمت پشتی مانتو را به جلو وصل کنید .(الگوی مانتو عبایی جلو باز)لبه ی مچ مانتو را از خطوط زرد به هم بدوزید سپس این قسمت را از خط مچ جوری تا بزنید که درزِ دوخت خطوط زرد بیفتد داخلِ این دولایه بعد خطوط قرمزِ بالا و پایینِ این تکه را به هم کوک زده و در نهایت این قسمت را به لبه ی مچ مانتو بدوزید .

در مقالات گذشته الگوی مانتو پانچ و آموزش پانچ پاییزه ساده و آموزش تبدیل شال به مانتو پانچو را آموزش دادیم. با ما همراه باشید با آموزشهای دوخت و الگو که به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس