۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت مانتو جلو باز

اموزش دوخت مانتو جلو باز

با اموزش دوخت مانتو جلو باز در خدمت شما هستیم . در این مقاله به آموزش رسم الگوی یقه این نوع مانتو می پردازیم . برای این مدل مانتو هم میتوانید از الگوی بالاتنه ساده استفاده کنید و هم میتوانید از الگوی بالاتنه با پنس سرشانه استفاده کنید.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا پنس سرشانه را به پنس فرانسوی تبدیل می کنیم .قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .خط سرشانه را امتداد بدهید ( خط قرمز ) .(الگوی مانتو جلو باز)  حالا از خط قرمز به اندازه ی ۸٫۵ سانتی متر پایین آمده ( خط سبز ) و خطی موازی با خط قرمز رسم کنید ( خط آبی).

اموزش دوخت مانتو جلو باز

اموزش دوخت مانتو جلو باز

   دور الگوی پشت مانتو را قیچی کنید و گوشه ی گردن پشت را جوری مماس با گوشه ی گردن جلو قرار بدهید که انتهای سرشانه ی پشت دقیقا مماس با خط آبی شود.قسمت حلقه ی یقه ی پشت و مقداری از خط وسط پشت را در امتداد خط قرمز و روی کاغذ الگوی جلو کپی کنید ( خطوط صورتی و بنفش ).

اموزش دوخت مانتو جلو باز

از گوشه ی گردن ( نقطه ی زرد ) به اندازه ی ۲ سانتی متر روی خط قرمز به سمت راست رفته و سپس علامت بزنید .از نقطه ی آبی به اندازه ی ۳ سانتی متر روی خط بنفش به سمت راست رفته و علامت بزنید .این دو علامت را به صورت کمی هلال به همدیگر وصل کنید ( خط زرد ) .(اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز)به اندازه ی بازیِ یقه از پایینِ حلقه ی گردن روی خط وسط جلو پایین آمده و علامت بزنید ( خط سبز ) .

اموزش دوخت مانتو جلو باز اموزش دوخت مانتو جلو باز

اموزش دوخت مانتو

از انتهای خط زرد خطی صاف به علامتی که برای بازیِ یقه روی خط وسط جلو زده بودید بکشید ( خط سبز ) این خط خطِ شکست یقه نام دارد و حتما بعد از برشِ پارچه این خط شکست باید به وسیله ی کاربن و صابون پشت پارچه رسم شده و روی آن را کوک بزنید .در این مرحله باید به نسبتِ بازی یقه روی خط شکست لقی گرفته شود تا یقه کاملا روی بدن بخوابد و روی هوا نایستد .برای این مدل یقه یک پنسِ لقی به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر روی خط شکست کشیده و به موازنه ی سینه به صفر برسانید ( خطوط نارنجی ) .در این مرحله پنس لقی باید بسته شده و به پنس فرانسوی منتقل شود.خط شکست را اصلاح کنید .

اموزش دوخت مانتو جلو باز

آموزش دوخت مانتو جلو باز

از نقطه ی قرمز روی خط پشت گردن به اندازه ی ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر به سمت راست رفته و از آنجا طرح یقه را با خط کش متریک طبق مدل بکشید ( خطوط سبز ) .پهلوی دامن مانتو را به اندازه ی ۳ سانتی متر فون کرده و خط پهلو را کاملا صاف کنید ( خط صورتی ) .چون این مدل کاملا آزاد است نیازی به دوخت ساسونهای جلو و پشت ندارد اما پنس فرانسوی به همان صورت دوخته میشود .

اموزش دوخت مانتو جلو باز

 

در مرحله ی آخر از روی خطوط بنفش یک کپی بردارید .این کپی الگوی سجافِ جلوی مانتو که باید به صورت جدا روی پارچه ای با رنگ متفاوت ( رنگ یقه ی مانتو ) برش شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس