۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

با اموزش دوخت لباس مجلسی بلند همراه ما باشید . این لباس مجلسی از دو لایه تشکیل شده است . لایه ی اول یک پیراهن دکلته می باشد که از دولایه ی رویی و زیری تشکیل شده و لایه ی دوم یه کتِ ساده است . این مدل با الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنس و ساسون دوخته شده و همانطور که در عکس میبینید اندامی نمی باشد .(الگوی دکلته مجلسی)

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای الگوسازیِ کت ابتدا حلقه ی گردن را به اندازه ی ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر از گوشه ی گردن و وسط پشت گشاد کنید .از خط وسط جلو به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو روی الگو رسم کنید .این خط را به صورت هلال به گوشه ی گردن وصل کنید ( خط قرمز ) .

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

   الگو را از خط قرمز قیچی کنید .الگوی کت کامل شد . کتِ این مدل حتما باید با پارچه ی تورِ خشک دوخته شود و به لبه ی خطوط وسط جلو و حلقه ی گردنش نوار اریب دوخته می شود .

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

برای الگوسازیِ پیراهن ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .پایین دامن الگو را به اندازه ی ۴ الی ۵ سانتی متر فون کنید ( خطوط آبی ) .طرح دکلته را طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط قرمز ) .(اموزش دوخت لباس مجلسی دکلته)طرح بندهای دکلته رو طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط زرد ) . دقت کنید که در این مرحله فاصله ی بند تا انتهای خط سرشانه و پهنای بندها در الگوی جلو و پشت باید با هم برابر باشند .از روی الگوی بندها کپی بردارید و این کپی ها را از خط سرشانه به هم بچسبانید تا بند به صورت یک تکه دربیاید .

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

آموزش دوخت لباس مجلسی بلند

   الگو را از خط دکلته قیچی کنید . این الگو یک بار روی پارچه ی حریر و یک بار روی پارچه ی آستری برش میخورد .از روی خطوط قرمز یه کپی بردارید . این کپی در واقع میشود الگوی لایه ی روییِ پیراهن که روی تور برش میخورد .در مرحله ی دوخت ابتدا لایه ی حریر و تور از خطوط پهلو و خط وسط پشت به هم وصل میشوند .سپس خطوط پهلوی پیراهن دوخته میشود و زیپِ مخفی در پشت به هر دولایه دوخته میشود .آستری را به هر دولایه بدوزید و بندها را بین آستری و تنه ی اصلی قرار بدهید .اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس