۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی بالاتنه به روش سادریک

الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

با آموزش الگوی بالاتنه به روش  متد سادریک همراه ما باشید. برای دوخت این مدل اول لازم است که الگوی پایه ی بالاتنه بدون ساسون را بکشید و بعد عملیات مخصوص کیمونو کردن را روی این الگو پیاده کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای دوخت لباسهای آستین دار لازم است که تغییراتی روی این الگو داده شود و در اصل این الگوی پایه مخصوص لباسهای آستین کیمونو هست به همین خاطر فقط قسمت جلوی الگو توضیح میدهیم .برای کشیدن الگوی پایه هم میتوانید اندازه گیری شخصی انجام بدهید و هم میتوانید از جدول اندازه گیری استاندارد استفاده کنید.

آموزش خیاطی به روش سادریک

   یه خط در سمت راست ورق به صورت عمود میکشیم و یک خط دیگه از ابتدای خطِ عمود به صورت افقی میکشیم.از ابتدای خط افقی به اندازه ی ۶ الی ۷ سانت داخل میشویم و علامت میزنیم .۶ سانت برای سایزهای بین ۳۶ تا ۴۲ و ۷ سانت برای سایزهای ۴۲ تا ۵۰ هست . برای سایزهای بزرگتر از ۵۰ یک سانت به این مقدار اضافه میشود ( یعنی ۸ سانت )از ابتدای خط عمودی به اندازه ی ۷ الی ۸ سانت پایین میاییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یه خط افقیِ دیگه کاملا موازی با خط بالا میکشیم ( خط زرد ) .به وسیله ی پیستوله علامتهای خط افقی و عمودی را به هم وصل میکنیم. ( خط سبز )

الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

متد سادریک در خیاطی

   از ابتدای خط عمود به اندازه ی قد بالاتنه پایین میاییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یک خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ کمر میشود . ( خط آبی )(اموزش دوخت مانتو استین کیمونو)اندازه ی بین خط زرد و خط آبی را تقسیم بر ۲ میکنیم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یک خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ سینه میشود ( خط بنفش ).

الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

اندازه ی بین خط زرد و خط بنفش را تقسیم بر ۲ میکنیم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یک خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ کارور میشود ( خط نارنجی )از خط کمر ( خط آبی ) به اندازه ی ۱۲ الی ۱۴ سانت پایین میاییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یک خط افقی موازی با خطوط بالا میکشیم که این خط خطِ باسن میشود ( خط صورتی ).

الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

متد خیاطی سادریک

 خیاطی متد ساتریک: در مرحله ی بعدی روی خط کارور به اندازه ی ۲/۱ اندازه ی کارورِ شخص رو علامت میزنیم .روی خط سینه به اندازه ی ۴/۱ دور سینه ی شخص بعلاوه ی مقدار آزادی دلخواه علامت میزنیم .روی خط کمر به اندازه ی ۴/۱ دور کمر شخص بعلاوه مقدار آزادی دلخواه علامت میزنیم .روی خط باسن به اندازه ی ۴/۱ دورباسن شخص بعلاوه مقدار آزادی دلخواه علامت میزنیم .(آموزش خیاطی با روش سادریک)نکته : آزادی دلخواه در مدل آستین کیمونو در جلو و پشت لباس به یک اندازه اعمال میشود آزادیِ استاندارد بین ۲ الی ۳ سانت و نهایتا تا ۵ سانت است.

الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

آموزش الگوی بالاتنه

   در مرحله ی بعدی از ابتدای خط عمود ۴ سانت پایین میآییم و علامت میزنیم و در امتداد علامتی که زدیم یه خط افقی موازی با خط بالا رسم میکنیم ( خط قهوه ای )از گوشه ی گردن خط کش را جوری به خط قهوه ای وصل میکنیم که اندازه ی خطی که ایجاد میشود دقیقا برابر با اندازه ی سرشانه ی شخص باشد یعنی اگر سرشانه ی شخص ۱۲ سانت باشه صفرِ خط کش روی گوشه ی گردن قرار میگیرد و عدد ۱۲ خط کش باید روی خط قهوه ای بیفتد و آن را قطع کند که در اینصورت خط سرخابی ایجاد میشود که این خط خطِ سرشانه است .حالا یک سانت از علامتی که روی خط سینه زدیم بالا میرویم و انتهای خط سرشانه و علامتی که روی خط کارور زدیم و یک سانت بالاتر از خط سینه را با پیستوله به هم وصل میکنیم و حلقه آستین ایجاد میشود. ( خط طوسی )

الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

الگوی سادریک

   در مرحله ی بعد علامتهایی که روی خط سینه و کمر و باسن گذاشتیم را با خط کشِ متریک به هم وصل میکنیم .در مانتوهایی که کمر آنها گشاد هست باید خط سینه مستقیم به خط باسن وصل شود تا گودی کمر در مانتو مشخص نشود.

الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

حالا این الگوی پایه را باید تبدیل به آستین کیمونو کنیم .از گوشه ی شانه به اندازه ی یک الی ۱٫۵ سانت بالا میرویم و علامت میزنیم ( خط قرمز )از گوشه ی گردن یک خط به علامتی که زدیم وصل کرده و خط را به اندازه ی قد آستین بعلاوه ی طول سرشانه امتداد میدهیم ( خط زرد ) .از انتهای خط آستین ( خط زرد ) خطی عمود بر خط زرد رسم میکنیم که طول این خط برابر با ۲/۱ دور مچ بعلاوه ی چند سانت آزادی ( دلخواه) است ( خط سبز ) .نکته: برای مانتو دور مچ حدودا ۲۰ تا ۲۵ سانت مناسب است.الگوی بالاتنه به روش متد سادریک الگوی بالاتنه به روش متد سادریک الگوی بالاتنه به روش متد سادریک الگوی بالاتنه به روش متد سادریک الگوی اولیه مانتو ساده الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

1 فکر در مورد “ الگوی بالاتنه به روش متد سادریک

  1. ناشناس گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس