۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی اماده لباس مجلسی

الگوی اماده لباس مجلسی

در مقاله ی الگوی اماده لباس مجلسی آموزش رسم الگوی بلوز و دامن مجلسی را شرح می دهیم.  در مدل های آستین حلقه ای ابتدا باید حلقه آستین هم از سمت سرشانه و هم از قسمت زیر حلقه گشاد شود .(الگوی لباس مجلسی بلند)

 

الگوی اماده لباس مجلسی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   در این مدل زیر حلقه ۱ سانت و سرشانه ۲ الی ۳ سانت گشاد میشود . مرحله ی بعدی کشیدن طرحِ یقه است . یقه ی این مدل گردِ ساده  است که برای طراحی آن ۱ الی ۲ سانت از گوشه ی گردن داخل شده ۱۰ الی ۱۵ سانت ( دلخواه ) از خط وسط جلو پایین آمده و طرح یقه را میزنیم .

الگوی اماده لباس مجلسی

   وقتی میخواهیم طرح یقه را بزنیم یک سانتِ ابتدای یقه ( خط آبی )  باید با خطِ وسط الگو عمود باشد تا وسط یقه زیبا تر شود و انحنا نداشته باشد . اگر یقه در قسمت وسط جلو بیشتر از ۵ سانت باز شده باشد حتما لازم است که برای یقه لقی بگیریم تا قسمت یقه بالاتر از سطح بدن نباشد و کامل روی بدن بشیند . مقدار لقی در یقه هایی که زیاد باز نیستند ۶ میل و در یقه های باز تا ۱٫۵ سانت هست و برای افرادی که یقه ی لباسشان خیلی باز است (بازی یقه تا خط کمر باشد )  و سینه های بزرگی دارند مقدار لقی یقه میتواند تا ۲ سانت هم باشد .(پیراهن مجلسی زنانه)در مرحله ی بعد لقی یقه را میبندیم ( در این مدل ۱ سانت ) و آن را به پنس سینه منتقل میکنیم و بعد از بستنِ لقی طرح یقه را دوباره اصلاح میکنیم .

الگوی اماده لباس مجلسی

الگوی آماده لباس مجلسی

   در مرحله ی بعد خط کمر را قیچی میکنیم و پنس سرشانه را تبدیل به برش عصایی تا خط کمر میکنیم .(الگوی لباس مجلسی کوتاه زنانه)دقت کنید که حتما قسمت موازنه ی سینه را کمی گرد کنید تا دوخت آن زیباتر شود.

الگوی اماده لباس مجلسی

   در مرحله ی بعدی برای شکل دادن به پایین لباس دو راه وجود دارد یا قبل از برش خط کمر طرح هلال پایین لباس را بزنید ( اول باید قرینه ی قسمت پایین لباس را بکشید و بعد طرحش را بزنید ) یا میتوانید همه ی مراحل را برید و در نهایت طرح پایین لباس را در آخرین مرحله بزنید که کمی مشکل تر از روش اول است .

الگو آماده لباس مجلسی

   الگو را از خط کمر قیچی می کنید پنس جلو بسته میشود و پایین لباس اوزمان میخورد . در الگوی پشت هم دقیقا همین کار را انجام میدهیم یعنی الگوی پشت هم از خط کمر برش میخورد پنس آن بسته میشود و پایینش اوزمان میخورد.بعد پهلوی جلو و پشت الگو را به هم میچسبانیم که در اینصورت باز بین پهلوی جلو و پشتِ الگو به طور طبیعی اوزمان میخورد .الگوی اماده لباس مجلسی الگوی اماده لباس مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس