۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت تاپ مجلسی

آموزش دوخت تاپ مجلسی

در مقاله آموزش دوخت تاپ مجلسی یک تاپ دکلته (آموزش دکلته به روش متریک )را آموزش می دهیم .اغلب از دکلته ها (آموزش الگوی لباس مجلسی دکلته)در لباس هایی برای میهمانی های شب و یا لباس عروس استفاده می شوند .جلوی لباس های دکلته هم می تواند صاف باشد و هم به شکل هلالی طراحی شود.

آموزش دوخت تاپ مجلسی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی تاپ

۱- در ابتدا باید چند اندازه گیری را بگیریم.

اول : از نوک سینه به سمت بالا تا انجا که دوست داریم لباسمان باز باشد اندازه می زنیم (بازی سینه )

دوم : از نوک سینه تا انتهای زیر سینه را اندازه می زنیم (خط اکاردمان)

سوم :  اندازه دور زیر سینه

آموزش دوخت تاپ مجلسی

۲- در صورتیکه پنس سرشانه(انتقال پنس سرشانه) در وسط سرشانه نیست آن را به وسط سرشانه منتقل می کنیم.

۳- ابتدا مقدار بازی سینه را از نقطه O روی خط پنس علامت میزنیم نقطه A معمولا این اندازه بین ۹ تا ۱۱ سانت است.

۴-روی خط دیگر پنس هم همان اندازهOAرا میزنیم نقطه B

۵- فاصله AتاB را اندازه زده بعلاوه یک و نیم کرده و نقطه Cرا پیدا کرده و خطی به نوک سینه (نقطه O) میکشیم فاصله OC برابر است با OA .

 

برای سینه های بزرگ لقی بیشتری می گیریم.

۶- از زیر حلقه  در صورت تمایل یک سانت پایین آمده (نقطهD) و به نقطه Cبه شکل هلال وصل میکنیم.آموزش دوخت تاپ مجلسی

آموزش دوخت تاپ مجلسی زنانه

۷ـ از نقطه A به خط مرکزی جلو خطی عمود میکنیم . اگر بخواهید وسط سینه هلالی باشد ؛آن را به شکل هلال به ۲ سانت پایین تر وصل میکنیم و بعد از انجام مراحل هفت و هشت پنس سینه را بسته و آرایش جدید را میکشیم.

۸-از خط مرکزی جلو حدود نیم سانت به داخل آمده و لقی وسط سینه را میگیریم و خط مرکزی جدید را رسم میکنیم.آموزش دوخت تاپ مجلسی

۹-در  الگوی پشت، از حلقه پشت به اندازه ای که از حلقه جلو پایین آمده ایم (اگر حلقه را گشاد کرده بودیم ) پایین آمده و خطی صاف به سمت خط مرکزی پشت میکشیم.

۱۰-از خط مرکزی پشت حدود نیم تا ۱ سانت لقی گرفته و خط مرکزی جدید پشت را رسم میکنیم.

اموزش دوختن تاپ مجلسی

۱۱- از دو طرف پنس پشت (ساسون پشت لباس)روی خط لبه دکلته از هر طرف حدود یک سانت لقی گرفته و به پنس کمر وصل میکنیم مانند شکل.آموزش دوخت تاپ مجلسی

۱۲ – پنس‌ کوچک جلو را به پنس‌بزرگ‌ و پهلو منتقل میکنیم ( اندازه آن را تقسیم بر سه کرده به طرفین پنس اضافه کرده و از کمر کم می کنیم نقاط خط چین این موضوع را نشان می دهد )

۱۳- در جلو ابتدا دو سانت از خط کمر بالا آمده خطی افقی  میکشیم و پنس زیر سینه در قسمت کمر را مستقیم به این خط از هر دو طرف وصل میکنیم ( این کار باعث می شود لبای در گودی جلو چین نخورد )

۱۴-  نوک سینه تا زیر سینه را از نقطه Oروی خط پنس زیر سینه علامت زده و خطی موازی خط کمر میکشیم این خط را خط اکاردمان مینامند فاصله این خط تا کمر را اندازه زده و آن را به همان اندازه در پشت ادامه میدهیم (این خط برای کنترل اندازه زیر سینه است )

آموزش دوخت تاپ دکلته مجلسی

۱۵-هنگام رسم پنس جدید زیر سینه از روی خط آکاردمان نقاط Sو T حدودپنج میلیمتر به سمت بیرون هلال می کنیم و آن را به نوک های پنس کمر ( خط دو سانتی ) میرسانیم.

۱۶ -اندازه زیر‌سینه‌ را‌ بدون در نظر گرفتن پنس ها کنترل‌ کرده و سپس زیادی و کمی‌ آن را از پنس‌ها جبران می کنیم.

نکته : برای کسانی سینه های بزرگ و بالاتنه کوتاه دارند خط آکارمان به خط کمر خیلی نزدیک می شود بهتر است برای این نوع اندام ها زیر سینه خیلی تنگ نشود تا یزرگی سینه کمتر نشان داده شود.آموزش دوخت تاپ مجلسی

۱۷- معمولا قد دکلته ها ۳تا۵ سانت پایین تر از باسن کوچک است اگر بخواهیم قد دکلته ما در جلو بلند تر از پهلو باشد از تقاطع خط باسن کوچک با خط مرکزی جلو  ۳ سانت پایین آمده وخطی اریب به دو سانت بالاتر از باسن کوچک در پهلو به شکل هلالی یا تیز بستگی به سلیقه شما دارد وصل میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس