۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آستین شومیز کاور

آموزش الگوسازی و دوخت آستین شومیز + ویدئو کامل

برای آستینی که در قسمت مچ حالت چین داره ما به الگوی اساس آستین شومیز احتیاج داریم، آستین رو رسم کردیم، در قسمت بالا آستین چین نمیخوره ولی در قسمت مچ چین داره، وقتی می خوایم قسمت پایین کار رو چین بدیم از لبه پایین آستین یه مقدار اوزمان میدیم و به بالای آستین صفر می کنیم.
مچ آستین رو هر عددی بود تقسیم بر 3 می کنیم و این علامت ها رو به سمت بالا گونیا می کنیم و این خطوط رو قیچی می کنیم تا نرسیده به تاج آستین، به صورتی که الگو از هم جدا نشه و بین این برش ها رو به اندازه 3 تا 5 سانتیمتر اوزمان میدیم، اگر بخواهیم مقدار چین بیشتری داشته باشیم می تونیم تعداد اوزمان های مچ آستین رو بیشتر کنیم، اگر می خواهید چین نرمال و معمولی داشته باشید همین اندازه 3 تا 5 سانتیمتر کافی است.

فیلم آموزش الگوسازی و دوخت آستین شومیز

حالا الگو رو برش می زنیم و قسمت های مشخص شده اوزمان 3 تا 5 سانتیمتر اوزمان میدیم، الگوی آستین مچی چین دار آماده شد، این قسمت آستین رو که آماده کردیم، از لبه پایین حدود 4 تا 5 سانتیمتر بالاتر از لبه آستین مچ داره که باید از لبه آستین حدود 4 تا 5 سانتیمتر از الگو جدا می کنیم.
برای اینکه اندازه مچ رو بدست بیاریم هر اندازه ای که دور مچ رو خواستیم یک خط رسم می کنیم که اندازه دور مچ ما 24 سانتیمتر است و پهنای این مچ حدود 4 تا 5 سانتیمتر می گیریم و یک کادر رسم می کنیم که در لبه های مچ، با بندینک و دکمه به هم وصل میشه و روی قسمت مچ آستین قرار می گیره و قسمتی که ین داره پایین مچ آستین می دوزیم و بعد وصلش می کنیم به تیکه بالای آستین. الگوی مچ آستین شومیز هم آماده شد.الگوی آستین رو می اندازیم رو پارچه و برش می زنیم و قسمت مرکز تاج آستین و پیش آستین رو هم علامت می زنیم که با پشت آستین اشتباه نشه، بالای مچ رو علامت می زنیم که موقع وصل کردن مچ آستین اشتباه نشه، از قسمت مچ آستین دو تا دولا نیاز داریم که بعد از برش دوباره روی پارچه میذاریم و مجدد برش میزنیم.

دوخت و الگو آستین شومیز

برای دوخت آستین مچی اولین قسمتی که چرخ می کنیم لبه پایین آستین است که دو دور چرخ درشت می زنیم و با چین جمعش می کنیم تا اندازه مچ بشه، پایین آستین رو هم بریده بودیم رو سمتی که قراره به مچ وصل بشه رو چین چرخی میدیم و بعد به مچ وصل می کنیم، لبه چین رو هم می تونیم به صورت هلال دربیاریم و دورتادور لبه رو چرخ کنیم و هم می تونیم به حالت مستطیلی که هست چرخ کنیم.اگر بخواهیم هلال کنیم دو تا لبه های چین رو روی هم میذاریم و قسمت پایین کار رو به اندازه 1 تا 2 سانتیمتر از پایین کار و از لبه میایم به سمت بالا و هلال می کنیم، دورتادور چین مچ رو یه دور پیچ باریک می دوزیم.

 

 نحوه اتصال آستین شومیز به مچ

درز آستین رو می دوزیم و 7 تا 8 سانتیمتر از قسمت پایین آستین رو باز می ذاریم که بتونیم مچ رو بهش وصل کنیم و قسمت لبه آستین رو دو دور دوخت درشت زده بودیم تا بتونیم چین چرخی بدیم که چین رو تنظیم می کنیم و متاسب با دور مچمون درز باز آستین رو سردوز می زنیم و اتو می کشیم.
اون قسمت مچ رو که می خوایم وصل کنیم به روی کار به اندازه 1 سانتیمتر از بالا و پایین رو تا می کنیم و اتو می زنیم و کناره ها رو دوخت می زنیم، اگر بخواهیم در قسمت مچ بندینک بذاریم مثل شومیزمون بندینک ها رو آماده می کنیم و بین درز می ذاریم و چرخ می کنیم و بعد وصل می کنیم به تیکه هایی از آستین که چین خورده.

 

آستین شومیز

آموزش دوخت مچ شومیز

حالا لبه ذچین رو مماس می ذاریم با لبه مچ و از داخل شروع به دوختن قسمت پایین پشت مچ با قسمت رویه مچ قرار می گیره و دوخت می زنیم، وقتی کامل دوخته شد درز رو به سمت داخل مچ که خط اتو داره رو میاریم روی کار میذاریم و چرخش می کنیم، هیچ دوختی از کار نباید به سمت بیرون باشد.
بعد از این کار چاک آستین رو که باز بود می تونیم زانفیکس بذاریم یا چرخ کنیم که اول این قسمت رو فیکس می کنیم، وقتی که قسمت چاک آستین رو چرخ کردیم لبه پایین آستین رو میذاریم لبه مچ را با لبه چاک مماس می کنیم سوزن می زنیم، وقتی دوخته شد باز قسمت روی مچ سوزن می زنیم و چرخ می کنیم، وقتی دوخته شد قسمت باز مچ رو برمی گردونیم و درز رو میدیم بین مچ و لبه مچ رو میاریم روی لبه آستین قرار میدیم طوری که دوخت زیر به هیچ عنوان از رو دیده نشه و دور تا دور کار را چرخ می کنیم.
قسمتی که مچ بندینک میخوره رو پشت آستین قرار دادیم و قسمتی که دکمه میخوره رو روی آستین قرار دادیم و دوخت مچ آستین کامل شد.

اتصال جلو بالاتنه به آستین

برای وصل آستین به بالاتنه پیش آستین رو چرت زدیم که وصل می کنیم به قسمت جلو بالاتنه، مرکز آستین رو میذاریم توی قسمت مرکز سرشانه و درز آستین رو هم میذاریم روی درز پهلو و فیکس می کنیم البته اگر سرشانه شومیزمون به حالت افتاده باشد چین چرخی نیاز نیست ولی اگر سرشانه شومیز افتاده نباشد دو دور چین چرخی دور آستین می زنیم و خورد سرشانه و آستین رو انجام میدیم و شروع می کنیم به وصل کردن آستین به بالاتنه، فقط در حدی جمع می کنیم که تبدیل به چین نشه و فقط یه مقدار خرد کم توی تاج آستین میخوره، بعد از اینکه خرد تاج آستین رو زدیم آستین رو وصل می کنیم.

دوخت سرشانه شومیز

قسمت مرکز آستین در قسمت سرشانه و قسمت درز آستین روی درز پهلو بالاتنه قرار می گیره، فقط وقتی که می خواهیم درز حلقه آستین رو کوک یا سوزن بزنیم دستمون رو میذاریم روی قسمت بالاتنه به سمت بیرون و شروع می کنیم به سوزن زدن، به هیچ عنوان سرشانه ما چین ندارد و فقط یه خرد خیلی ملایم در تاج آستین داریم برای اینکه آستین سوار بر سرشانه بشه.
از وسط سرشانه شومیز 10 سانتیمتر به سمت پشت و 10 سانتیمتر به سمت پیش شومیز رو سوزن میزنیم و مابقی آستین دقیق در قسمت حلقه آستین قرار میگیره و بعد درز آستین رو شروع می کنیم به چرخ کردن به اندازه 1 سانتیمتری که براش زاپاس گذاشته بودیم و دور تا دور حلقه آستین رو سردوز می زنیم، به این صورت آستین وصل میشه، سرشانه بدون چین که فقط خرد لازم رو برای تاج آستین انجام دادیم.
ممنون از اینکه تا پایان این ویدئو همراه ما بودید امیدوارم که براتون مفید بوده باشه.

 

آستین شومیز ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس