۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

۵ نکته مهم برای انتخاب اولین قیچی خیاطی

۵ نکته مهم برای انتخاب اولین قیچی خیاطی

در این مقاله نکات مهم انتخاب قیچی خوب را برای شما آماده کرده ایم. وقتی با عجله چرخ خیاطی، پارچه، نخ، سوزن و دیگر ابزار های خیاطی را می خرید، معمولا آخرین چیزی که در سبد خرید می اندازید، قیچی است. آخرین گزینه قبل از رفتن به صندوق، قیچی است. آن هم یک قیچی ارزان، مگر نه؟

نکات مهم انتخاب قیچی

قطعا هنگام شروع یک پروژه، کارتان با یک قیچی ارزان راه نمی افتد. این نوع قیچی ها، معمولا خیلی زود به جای برش صاف، پارچه ی شما را پاره خواهند کرد، زیرا با فشردن پارچه به جلو باعث جمع شدن آن هنگام برش می شوند و چون برای برش قدرت دست بیشتری نیاز دارند، ممکن است دست شما را خسته کنند.

حال سوال این است که چگونه می توان یک قیچی باکیفیت و بادوام انتخاب کرد؟ ما به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

۵ نکته مهم برای انتخاب اولین قیچی خیاطی

در اینجا ۵ نکته ی مهم برای کمک به پاسخ این سوال به شما ارائه می کنیم:

  • میزان راحتی: راحتی قیچی مهم است. شما باید بتوانید هنگام خرید، قیچی را در فروشگاه در دست بگیرید و آن را از نظر راحتی در دست، بررسی کنید. با وجود بسته بندی های امروزی شاید این کار آسانی نباشد ولی عملی است. اگر نمی شود برای بررسی قیچی آن را از جعبه اش خارج کنید، بهتر است از فروشنده بخواهید اگر نمونه ای از آن برای تست موجود است، آن را به شما بدهد. اگر وقتی قیچی را در دست می گیرید با آن راحت نبودید و احساس کردید سنگین است، باید قیچی دیگری را امتحان کنید. قیچی های باکیفیت، هنگام کار باید در کنار استحکام، لطافتی ابریشمی داشته باشند.
  • کربن یا فولاد ضد زنگ؟ کدامیک؟ شما دو گزینه برای انتخاب دارید. کدام بهتر است؟یا بهتر بگوییم کدامیک برای شما مناسب است؟ قیچی های حرفه ای و کلاسیک معمولا از تکه های بزرگ فولاد کربن ساخته می شوند. قیچی های فولادکربنی می توانند تیزی فوق العاده ای داشته باشند و به خاطر آبدیده شدن، لبه ی تیز خود را در طول استفاده ی مداوم حفظ کنند. البته این قیچی ها معمولا خیلی سنگین و گران قیمت هستند. در ۳۰ سال اخیر، تولید فولاد ضدزنگ پیشرفت زیادی داشته است. آلیاژهای فولاد ضدزنگ شامل مقدار زیادی کربن هستند و به گونه ای آبدیده شده اند که می توانند در عین سختی، تیزی لبه های خود را هم داشته باشند. بیشتر قیچی هایی که از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده اند از نظر وزنی سبک تر و از نظر اقتصادی ارزان تر هستند، زیرا فقط تیغه های آن ها فلزی است و قسمت کمانی و جای انگشتان از جنس پلاستیک است. بعد از راحتی، عامل مهم دیگر هنگام انتخاب قیچی وزن آن است. مساله ی دیگر هنگام کار با قیچی احساسی است که شما از در دست گرفتن آن دارید.
  • قیچی بزرگ یا کوچک؟ ابزاری که مناسب کار شماست را بخرید. برای کارهای کوچک و دقیق بهتر است از ابزار کوچک تر استفاده کنید، قیچی های ظریف بر، به قیچی گلدوزی هم معروف هستند. قیچی های بسیاری با حلقه انگشتی بزرگتر و دستگیره راحت در بازار موجود است. اگر از طرح های تزئینی خوشتان می آید، سبک های مختلفی برای انتخاب دارید. هنگام خرید از روی طرح قیچی، شما بهای ظاهر آن را پرداخت می کنید، پس علاوه بر سبک به کیفیت آن نیز توجه کنید. برای برش پارچه و چهل تکه کاری باید یک قیچی به طولی تقریبا ۱۷ سانتی متری و دندانه هایی ظریف در یکی از لبه ها را برای استفاده انتخاب کنید. این دندانه ها می توانند با نگه داشتن پارچه باعث کاهش یا جلوگیری از وارد شدن فشار به آن شوند. برای بریدن پارچه های ظریف مثل سیلک چه باید کرد؟ در این مورد بهتر است از قیچی های دندانه دار استفاده کنید. برای بریدن چندین لایه و پارچه های ضخیم از قیچی هایی به طول تقریبا ۲۰ سانتی متر یا بلندتر استفاده کنید. در این مورد نیز برای اینکه در کارتان موفق باشید، بهتر است از قیچی دندانه دار استفاده کنید.

دوست دارید تزئینات پارچه و لباس را بیاموزید؟ با شرکت در دوره آموزش سوزن دوزی با تمبور، این مهارت را در کوتاه ترین زمان و تحت نظر بهترین اساتید، آموزش ببینید.

  • از کجا باید بخرید؟ برای خرید قیچی باید به خرازی های منطقه خود مراجعه کنید نه فروشگاه لوازم اداری. با کسانی که در آنجا مشغول به کار هستند، آشنا شوید، آن ها از کمک به شما و پاسخ به سوالات شما خوشحال خواهند شد. به طور کلی، آن ها خودشان پیشنهادهای خوبی برای ابزارهای خیاطی دارند و زمان زیادی را برای برش پارچه صرف کرده اند. آن ها می توانند منبع خوبی برای رفع نیازهای خیاطی شما باشند.

 از چه برندی؟ نام یک برند در گرو کیفیت محصولات آن است. از قیچی های برندی استفاده کنید که حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانید به آن اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس