۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

هنر طراحی لباس

هنر طراحی لباس

در مقاله ی هنر طراحی لباس به معرفی ایده های طراحی و رابطه ی آن با دنیای مد و فشن می پردازیم. رابطه‌ی دنیای(طراحی مانکن فشن) هنر و مد همیشه رابطه‌ای نزدیک بوده و طراحان لباس در موارد بسیاری برای گرفتن ایده‌ای خلاقانه به نقاشی‌ها مراجعه می‌کنند و از آن ها الهام می گیرند.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الکساندر مک‌کوئین : الهام از هنر اجرای زنده، هنر سه‌بعدی و هنر سبک گوتیک دوران ویکتوریا

هنر طراحی لباس

هنر طراحی لباس

   این طراح از اولین کسانی بود که با طرح‌های شجاعانه و ظریف خود مرزهای دنیای مد را در هم شکست و از او به‌عنوان هنرمند معتقد به سنت رمانتیک یاد می‌کنند. او در طراحی‌های خود مضمون‌های متفاوت هنری مانند دوران رمانتیسم گوتیک و تاریخ اسکاتلند و لندن را کاوش می‌کرد و همزمان با لذتی که از نمایش هنر اروپا در طرح‌هایش می‌برد از طرح‌های چین و ژاپن نیز برای طراحی طرح پارچه‌های منحصربه‌فرد و کیمونوهای ژاپنی بهره می‌گرفت.

طراحی لباس

لویی ویتان : الهام از تاکاشی موراکامی

طرح رنگی برند لویی ویتان از تاکاشی موراکامی زینت بخش انواع کیف ها و زیورآلات تولیدی این شرکت است. موراکامی در همکاری‌اش با لویی ویتان گامی فراتر گذاشت و در تمام نقاشی‌هایش طرح‌واره‌های لویی ویتان را جای داد و در مراسم تقدیر از آثار پیشینش در موزه‌ی هنرهای معاصر لس‌آنجلس در کنار طرح‌هایش بوتیکی از لباس‌های لویی ویتان را گنجاند.(چگونه طراح لباس شویم)

هنر طراحی لباس

CH1199224; Private Collection; Photo © Christie’s Images; out of copyright

هنر طراحی لباس

آموزش طراحی لباس

میسونی : الهام از آینده‌گرایان

   طراحی‌ های میسونی از طبیعت اطراف و مدرنیست‌هایی همچون تانکردی، ماتیس، سونیا دلونِی، جیاکومو بالا و جینو سروینی تأثیر می‌گرفت. الگوی هندسی بسیاری از پارچه‌های میسونی از نقاشی‌های زنده و پرطراوت سروینی از رقاصان تقلید شده است.(آموزش نقاشی روی پارچه)آینده‌گرایان با شعار اینکه ما با گذشته کاری نداریم علاقه‌مند به پیشرفت همه‌جانبه‌ی زندگی انسان از یک حالت ساده و عمل‌گرایانه به‌وسیله ای برای رسیدن به والاترین الهامات هنری بودند و در سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ دیدگاهشان را بر دنیای مد و لباس متمرکز کردند که در نمونه‌های شگفت‌انگیز لباس‌های میسونی در موزه‌ها قابل مشاهده است.هنر طراحی لباس هنر طراحی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس