۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مچ مثلثی و الگوسازی و دوخت آن + ویدیو کامل

سلام وقتتون بخیر، امروز براتون یک مدل مچ جدید آماده کردیم که حتما براتون جذابه و به آن مچ مثلثی گفته میشود، این ویدئو رو از دست ندید. قبل اینکه تیکه آستین رو جدا  کنیم حتما در قسمت سرشانه لباس بنویسید سرشانه پشت و جلو و آستین ها را از خط برش جدا می کنیم، بعد از اینکه جدا کردیم ما الگوهامون رو از خط سرشانه به هم دیگه می چسبونیم که دیگه از قسمت برش به پایین آستین درز نداشته باشیم.

الگوسازی مچ مثلثی

مدلی که براتون آماده کردیم روی قسمت بالای آستین روی دست یک مثلث خالی است، روی الگو در قسمت مچ. 10 سانتیمتر میریم بالا و 4 سانتیمتر به راست و چپ میریم و علامت می زنیم و مثلث رو می کشیم و داخل آن را خالی می کنیم و در این مثلث برای برش روی پارچه جادوخت می ذاریم.

رسم الگوی سجاف مثلثی

بعد میایم از این خط مثلثمون 4 سانتیمتر فاصله میدیم و یک مثلث دیگه می کشیم از این کادر کپی می کنیم که این میشه سجاف مثلث مچ آستینمون. در این مدل مچ ما دقیقا اندازه مچ آستینمون است پس ما مچ آستین را اندازه می زنیم، 31 سانتیمتر است که یک کادر می کشیم به اندازه 31 سانتیمتر در پهنای مچ که گفتیم 6 سانتیمتر است که در پهنای دو برابر مچ میریم بالا.

دوخت مچ مثلثی

اول میایم مثلث لب مچ رو میدوزیم پس سجاف رو لایی زدیم که روی سجاف روی لباس میذاریم و دورتادور سجاف رو سوزن می زنیم و بعد از پشت لباسمون چرخش می کنیم، بعد از اینکه دوختیم قسمت مثلث سجاف رو قیچی می کنیم و بعد دوخت سجاف رو اتو می زنیم و دورتادور مثلث رو چرخ می کنیم بعد از دوخت سجاف میریم سراغ مچ آستین.

دوخت درز آستین مچ مثلثی

مچ رو باز می کنیم و برمی گردونیم و روی هم میذاریم و درز آن را چرخ می کنیم، برای دوخت مچ 10 سانتیمتر از درز آستین رو میدوزیم و سردوز می زنیم و بعد مچ رو وصل می کنیم. وقتی درز مچ رو دوختیم میذاریم داخل آستین و درز روی درز و دورتادور آن را چرخ می کنیم بعد از اینکه چرخ کردیم برمی گردونیم به رو و مچ رو تا می کنیم، درز رو به سمت پایین می خوابونیم و لبه مچ رو که دوخته نشده رو 1 سانتیمتر تا می کنیم میاریم روی درز دوختمون و دورتادور سوزن می زنیم و دورتادور را دوخت نیش میریم.

امیدوارم که از این آموزش هم خوشتون اومده باشه، این مدل مچ رو می تونید هم روی مانتوها و هم شومیزهاتون اجرا کنید پس این ویدئو را با دوستانتون به اشتراک بذارید تا آنها هم بتونند استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس