۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مانتو فون دار

آموزش الگو مانتو فون دار ساده

با یک سری تغییرات اندک در الگو ی هر متدی(آموزش خیاطی به روش مولر) می توانید مدل ساده مانتو را به مانتو فون دار(دانلود رایگان کتاب آموزش دوخت مانتو) تبدیل کنید.برای این کار دو روش داریم.(الگوی دامن فون)

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگو مانتو فون ساده

روش اول الگو مانتو فون ساده

   وقتی می خواهید فون کمی به پایین دامن مانتو(آموزش ابتدایی دوخت مانتو) بدهید.اول: وقتی فقط میخوایم به مقدار کمی پایین دامن مانتو رو فون کنیم. مقدار اوزمان مورد نظر را در حدود ۲تا ۳ سانت و یا کمتر به پهلو ها اضافه می کنیم.

الگوی مانتو فون برش دار

روش دوم الگو مانتو فون ساده

   در این روش مقدار اوزمان در پایین مانتو بیشتر است . هم به پهلو ها و هم بین برش ها اوازمان می دهیم اما وسط ،جلو و وسط پشت را تغییر نمی دهیم. می توانیداوازمان ها را دو نقطه ختم کنید.

۱-    خط باسن

۲-    خط کمر

   وقتی اوزمان را به خط کمر ختم می کنیم ، دامن بیشتر حالت کلوش به خودش می گیرد و مانتو از کمر به پایین گشاد می شود.برای این حالت ۲ تا ۳ سانت اوزمان  می دهیم.اما وقتی به خط باسن ختم می کنیم بیشتر شبیه فون می شود و روی کمر و باسن اندامی می شود.برای این نوع بهتر است از مقدار ۲-۳سانت تجاوز نکنید به خصوص اگه مانتو کوتاه است .اما این مقدار را می توانید بنا به سلیقه خود تغییر دهید.

آموزش مانتو فون دار

    پای دامن الگوی پشت و جلو را قبل از اوازمان دادن محاسبه کنید و دو برابر کنید که این کل پای دامن کامل است . سپس حساب کنید اگر بین برش ها و پهلو ها مثلا ۳سانت اضافه کنید مجموع چقدر می شود و این مقدار را به اندازه ی قبلی اضافه کنید و با متر این مقدار را اندازه بگیرید.

مانتو فون دار

قسمت آبی رنگ ، دامن مانتو است که به الگوی بالاتنه اضافه شده است.خط سبز اوازمانِ ختم شده به خط باسن است و خط قرمز رنگ هم به خط کمر ختم می شود. در اینجا اوازمان ها فقط به پهلو اضافه می شود.

الگو مانتو فون ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس