۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی به روش مولر

آموزش خیاطی به روش مولر

با آموزش خیاطی به روش مولر از آکادمی هنر پارس همراه ما باشید. مولر یکی از روش یا همان متدهای آموزش خیاطی می باشد که به متد عالی مولر معروف می باشد. در این متد اندازه گیری و فرمول ها و رسم الگو فنی تر و دقیق تر می باشد که باعث می شود حاصل کار بی نقص تر درآید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در این مقاله قصد داریم آموزش یقه دراپه به روش مولر را آموزش بدهیم. برای مشاهده مقاله آموزش تخصصی مولاژ و دراپینگ (بر روی لینک زیر) کلیک کنید.

آموزش خیاطی به روش مولر

لباس های دراپه از زیباترین لباس هایی هستند که کاربردهای مختلفی دارند. یکی از پرکاربردترین نوع استفاده از آن ها در لباس های مجلسی می باشد. دراپه نیز خود انواع مختلفی دارد ازجمله دارپه در پهلو، دراپه در قسمت یقه، دراپه در آستین، دامن دراپه، دراپه در شلوار و… . دراپه از زمان های بسیار دور مورد توجه و استفاده بانوان بوده و با پیشرفت طراحی مد و لباس جای خود را بیش از پیش در صنعت مد و پوشاک باز کرد.

امروزه دراپه در اکثر طراحی لباس ، طراحان معروف دنیا به چشم میخورد که سعی برآن داشته ایم تا تمامی دوره های آموزش خیاطی را با بیانی شیوا و روشن برای هنرجویان عزیز بیان کنیم. 

دراپه علاوه بر زیبایی ای که به کار می دهد بسیار برای افراد لاغر اندام مناسب می باشد چرا که علاوه بر پوشاندن معایب بدن ، حجمی به لباس می دهد که از لاغر نشان دادن افراد می کاهد. لباس دراپه امروزه طرفداران بسیاری دارد و در اکثر لباس ها این طرح قابل مشاهده می باشد در لباس های مجلسی، لباس عروس، دامن، شلوار، مانتوها و…

آموزش دوخت لباس دارپه را دنبال کنید تا شما هم یک لباس دراپه زیبا برای خود بدوزید و از آن لذت ببرید.

آموزش خیاطی به روش مولر

در ادامه مقاله به آموزش روش هایی میپردازیم که در آنها از روش مولر استفاده شده باشد.

آموزش لباس دراپه به روش مولر

برای لباس های دراپه از پارچه های کشی مانند ریون، تریکو، ژرسه و… استفاده کنید. انواع پارچه های کشی و لطیف به علت ریزش بیشتری که دارند باعث هرچه زیباتر شدن دراپه لباس می شوند چرا که دراپه بصورت آبشاری می باشد پس حتما از پارچه های کشی با ریزش مناسب استفاده کنید تا زیبایی لباستان حفظ شود.

برای لباس دراپه احتیاج به الگوی اساس مولر داریم. الگوی پایه را که در آوردیم یکسری عملیات کوتاه وساده برروی آن انجام می دهیم و الگوی دراپه را درمیاوریم. برای این کار طبق شکل زیر در الگوی جلوی لباس ابتدا پنس موجود در سرشانه را بسته و به خط وسط جلو انتقال می دهیم.

آموزش خیاطی به روش مولر

آموزش خیاطی و رسم الگو به روش مولر

حالا از ابتدای سرشانه ۴ سانت برای سجاف کار بالا رفته علامت می زنیم و از آن جا خطی به طول ۱۲ تا ۱۵ سانت به سمت بالا رسم می کنیم و از آن جا صاف به قسمت کمر در پایین وصل می کنیم. مانند تصویر سمت چپ.

حال اگر خواستیم دراپه بیشتر باشد این اندازه را بین ۲۰ تا ۲۵ سانت اندازه می زنیم و رسم را انجام میدهیم.مانند شکل سمت راست در تصویر زیر. 

آموزش خیاطی به روش مولر

کار الگوی دراپه تمام است فقط کافیست روی پارچه انداخته و با لحاظ کردن زاپاس دوخت کافی لباس را برش زده و بدوزیم.

آموزش الگو سازی مولر

آموزش الگو سازی مولر از دوره هایی است که در همه آکادمی های طراحی مد و لباس دنیا برگذار می گردد. آکادمی هنر پارس با برگذاری جامع این دوره هنرجویان را در یادگیری ابن الگو سازی یاری می کند. همانطور که در بخش آموزش الگوسازی لباس صحبت شد الگوسازی لباس به چند روش انجام می گیرد. یکی از روش های الگو سازی لباس که دارای قدمت ۱۲۰ ساله می باشد الگوسازی مولر است.

الگوسازی مولر از روش الگو سازی فردی آلمانی به نام میشل مولر آغلز گردید و به نام ایشان نام گذاری شد. متد مولر در الگوسازی لباس بر اساس آناتومی بدن می باشد. در متد مولر ۴ اندازه اصلی برای بدن نرمال مشخص شده است. در این روش الگوی لباس با اندازه های دقیق بدن شخص مقایسه می گردد و در نتیجه ایراد های اندامی بر طرف می گردد و الگویی بدون نقص بر اساس یک فرد مشخص رسم می شود.

آموزش خیاطی به روش مولر

در روش الگوسازی لباس مولر برای بالاتنه مراحلی در نظر گرفته می شود. اندازه گیری در این متد باید با لباس زیر انجام گیرد. چهار اندازه اصلی از بدن طول اندام، اندازه دوره سینه، اندازه دور کمر و اندازه دور باسن بر روی آناتومی رسم شده مشخص می گردد. برای مشخص شدن این اندازه های باید طریقه اندازه گیری صحیح را یاد گرفت.ِ خط کمر توسط نوار ۲ سانتی که در گودی کمر که در جلو و عقب در یک سطح افقی قرار دارد بسته می شود مشخص می گردد. قد شخص باید بدون کفش مشخص شود. برای مشخص شدن اندازه قد فرد باید به دیوار تکیه داد و اندازه های سر، گردن تا سینه، سینه تا کمر، کمر تا باسن، باسن تا ران و ران تا کف پا مشخص و اندازه گیری شود.

برای اندازه گیری دور سینه با حرکت کمی افقی فرد به جلو تا روی برجستگی ها مشخص و تعیین می گردد. اندازه دوره کمر از گودی کمر با چرخش کمی اندازه گیری می شود. اندازه دوره باسن در برجسته ترین قسمت و دوباره با چرخش مختصری مشخص می شود.

اندازه های اصلی بدن در این حالت به دست می آید و در مراحل بعدی باید با اندازه های ریز دیگر بدن به الگویی بی نقص رسید.در پایان اندازه گیری های بدن به رسم الگو پرداخته خواهد شد. رسم الگو دارای مراحل تخصصی و حرفه ای و با رعایت قرار دادهایی است که در این روش تعیین گردید است. برای رسم الگویی بی نقص از اندازه ها جدولی تهیه می گردد که اندازه های بدن در آن مشخص می گردد. هنرجویان با این روش به صورت عملی به رسم الگوی لباس با متد مولر می پردازند.

نویسنده: سحرکازانی

شما با شرکت در دوره الگوسازی و دوخت آکادمی هنر پارس میتوانید به یک خیاط و دوزنده حرفه ای تبدیل شوید .

آموزش خیاطی به روش مولر

مطالب را با دوستانتان به اشتراک بگزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس